• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Elke dag router resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

SstennizZ

Ik heb al een paar maanden dat ik dagelijks mijn router moet resetten, omdat deze geen verbinding meer krijgt met het internet. Hij ziet het modem (net als mijn pc trouwens) maar geeft aan dat het modem geen internet verbinding heeft.
Na de reset werkt alles weer prima, maar ik wordt het nu echt zat om elke dag te moeten resetten.
Setup:
- Modem: Standaard Motorola Ziggo modem (afgelopen week vervangen)
- Router: Linksys WTR54G2 (inmiddels derde router met zelfde probleem)
- Laptop: Windows Vista (geen statisch IP adres)

Alle bedrading is al twee keer vervangen.
Het modem is dus een nieuw modem, de router is een week oud.
Mijn routerlog geeft aan dat op willekeurige tijden (iig elke dag 1 keer) de internet verbinding weg valt. Hierna kan de router die internet verbinding niet meer herstellen. Dit probleem heb ik nu dus met de derde router.

Wie weet hoe ik dit op moet lossen, waar ik moet kijken, wat ik anders in moet stellen?
 
Uw probleem is op 10 november doorgezet.

Ik heb al een paar maanden dat ik dagelijks mijn router moet resetten, omdat deze geen verbinding meer krijgt met het internet. Hij ziet het modem (net als mijn pc trouwens) maar geeft aan dat het modem geen internet verbinding heeft.
Na de reset werkt alles weer prima, maar ik wordt het nu echt zat om elke dag te moeten resetten.
Setup:
- Modem: Standaard Motorola Ziggo modem (afgelopen week vervangen)
- Router: Linksys WTR54G2 (inmiddels derde router met zelfde probleem)
- Laptop: Windows Vista (geen statisch IP adres)

Alle bedrading is al twee keer vervangen.
Het modem is dus een nieuw modem, de router is een week oud.
Mijn routerlog geeft aan dat op willekeurige tijden (iig elke dag 1 keer) de internet verbinding weg valt. Hierna kan de router die internet verbinding niet meer herstellen. Dit probleem heb ik nu dus met de derde router.

Wie weet hoe ik dit op moet lossen, waar ik moet kijken, wat ik anders in moet stellen?
 
Uw probleem is op 10 november doorgezet.

Mja en zoals ik al zei is er afgelopen week iemand van ziggo geweest die een nieuw modem neergezet heeft. Probleem is niet verholpen en de meneer van ziggo wist me alleen aan te raden om Tomato firmware op de router te zetten..
Downside is dat Tomato niet voor de WTR54G2 gemaakt is..
 
Ja, het is vervelend, maar ik (en de vrouwen in mijn huis) heb ermee leren leven. Bij casema gebeurde het trouwens ook bij mij maar minder frequent omdat een lease time voor het ip-nummer van een week werd afgegeven. Ik heb trouwens ook een Linksys router, lijkt iets te zijn in de DHCP afhandeling, maar heb nooit kunnen vinden wat het nu precies was.
 
Dan maar ff een remote stopcontactje er tussen doen.. Kan ik op afstand de spanning van de router af halen. ;)
 
Sommige Linksys WRT routerjes hebben een probleem met DHCP als ze altijd lang aan staan. Het is verstandig om die zo nu dan uit-/aan te zetten.

Google maar eens op Linksys en DHCP problem.
 
... Bij casema gebeurde het trouwens ook bij mij maar minder frequent omdat een lease time voor het ip-nummer van een week werd afgegeven. ... .
Goed nieuws voor de Linksys router bezitters, leasetime is weer naar 7 dagen (i.p.v. 1 dag).
 
Voor zover ik weet is dit probleem met de router heel makkelijk te verhelpen, heb hier namelijk ook last van gehad. Zal het proberen uit te leggen in stapjes:

1. Ga naar Start -> Uitvoeren

2. Type hier "cmd" in zonder de "

3. Er verschijnt nu een venster met een zwarte achtergrond

4. Hier intypen: ipconfig

5. Als het goed is komen er nu een aantal zinnen tevoorschijn die jouw internet instellingen weergeven.

6. Kijk nu naar wat er achter IP-Adres staat, als het goed is begint deze met 192. Dit adres opschrijven want dit ga je zo nodig hebben. Ook het adres opschrijven wat achter Standaard Gateway staat.

7. Ga nu naar Start -> Configuratiescherm

8. Als het goed is staat er linksboven Klassieke Weergave, druk hierop.

9. Druk nu op het plaatje waar Netwerkverbindingen onder staat. Hier vind je vervolgens jouw Internet verbinding.

10. Klik hierop met de rechtermuisknop en kies Eigenschappen, helemaal onderin.

11. In het volgende venster vervolgens op Internet Protocol (TCP/IP) drukken. Daarna op eigenschappen, staat er rechts onder.

12. Nu klik je op het bolletje waar achter staat "Het volgende IP Adres gebruiken"

13. Bij IP-Adres vervolgens het adres invullen wat je bij stap 6 hebt opgeschreven. Subnetmasker zal als het goed is zichzelf invullen, dus nu de laatste, standaard gateway. Ook hier invullen wat je bij stap 6 hebt opgeschreven, alleen nu dus het adres wat achter standaard gateway stond.

14. Vervolgens op Ok drukken onderaan, en nogmaals op Ok bij het daaronder liggende venster.

15 Voila, je hebt nu een vast adres zonder lease troep van je router, en je zal geen verbinding meer verliezen.

Hoop dat dit helpt, heeft voor zover ik weet bij vele anderen al geholpen.
 
Twee aanvullingen...

Subnetmasker moet zijn 255.255.255.0 want het is gebleken dat
het zich niet altijd zelf insteld op de goede waardes.

Bij Primary (voorkeur) DNS kun je het beste het IP van je Standaard Gateway invullen
Secondary (alternatieve) DNS mag je leeg laten..

Voor de rest goede omschrijving...voor XP

Voor Vista gebruikers geld hetzelfde alleen moeten hun in het configscherm Netwercentrum kiezen en dan aan de linker kant "Netwerkverbindingen beheren"

Kies dan bij je Actieve Lan-verbinding ook voor eigenschappen en dan
voor Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4).

Nu kun je verder gaan zoals boven omschreven...
 
Voor zover ik weet is dit probleem met de router heel makkelijk te verhelpen, heb hier namelijk ook last van gehad. Zal het proberen uit te leggen in stapjes: ... knip, knip ..... Hoop dat dit helpt, heeft voor zover ik weet bij vele anderen al geholpen.
Ik vrees dat het oplossing voor ander probleem is. Het gaat (bij mij) om het IP-nummer middels DHCP die de Router van de provider (=Ziigo) krijgt.

Voor kleine thuisnetwerkjes is het inderdaad aan te raden vaste IP-nummers te gebruiken (in de private reeksen zoals 192.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan