Caiway schrapt 9 analoge televisiekanalen en breidt HD aanbod nog deze maand uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het overzicht van HD-zenders bij Canal Digitaal klopt niet.
Nederland 1 HD moet zijn Nederland 3 HD en Canvas HD wordt niet op de satelliet uitgezonden.
 
Het overzicht van HD-zenders bij Canal Digitaal klopt niet.
Nederland 1 HD moet zijn Nederland 3 HD en Canvas HD wordt niet op de satelliet uitgezonden.

Dank! De info over Canvas had ik al aangepast, en dat CD was gewisseld van Ned1 naar Ned3 was mij niet bekend. Bij dezen ook aangepast!
 
Idd, want het HD aanbod van Ziggo word ineens wel heel erg karig. KOM OP ZIGGO...!!!

Zou het niet zo kunnen zijn dat de Caiway abonnees nu als een makkelijke, compacte testgroep worden gebruikt? Als er dan iets niet in orde blijkt valt de negatieve respons in ieder geval mee. :wink:

Desalniettemin zou ik uiteraard wel graag tot die testgroep willen behoren.
 
Sinds vandaag zijn de volgende zenders toegevoegd bij Caiway in het basispakket:

RTL 4 HD / RTL 5 HD / RTL 7 HD / RTL 8 HD / Eén HD / Canvas/Ketnet HD

En BBC HD in het HD pakket

Een groot gedeelte van de RTL zenders ongetwijfeld nog geupscaled, maar toch...
Waaruit maar weer blijkt dat Ziggo de poot stijf moet houden en al die zenders (die afgezien van de vorm -HD- niets nieuws brengen) in het basispakket moet opnemen. BBC HD is een twijfelgeval. Vaak worden die programma's ook al gelijktijdig (?) op BBC1/2 (basispakket) 3/4 (extra pakket) uitgezonden. Het is dus alleen maar een HD-verzamelzender voor programma's die ook al gelijktijdig in SD worden uitgezonden.
Jammer voor klanten van UPC, die moeten hier dik voor betalen, maar daarvoor waren ze dan ook 't eerst :oyeah:.
 
Ik zie Caiway niet als testgroep.
Definitief plaatst Caiway de Nederlandse publieke en commerciele zenders in het ongecodeerde basispakket.

En Ziggo gaat ook al die zenders in het basispakket plaatsen.
Gewoon nog even geduld.
 
Jammer voor klanten van UPC, die moeten hier dik voor betalen, maar daarvoor waren ze dan ook 't eerst :oyeah:.

Klanten van UPC betalen voor de bruikleen van een interactieve HDTV decoder met daarbij inbegrepen 'UitzendingGemist' en 'VoD'. Zaken die je bij Ziggo apart af moet tikken. Of zijn HD decoders en die interactieve diensten gratis bij Ziggo? In dat geval heb je een punt dat de UPC klant een poot wordt uitgedraaid.
 
Of nu VOD en interactieve tv geld kost bij Ziggo of niet. Het is beter dat je HD zonder meerkosten aanbiedt en de klant zelf laat kiezen voor VOD en daarvoor zelf laat kiezen er extra voor te betalen, dan de manier dat je voor 13 euro per maand extra, de klant dit door de strot duwt.
Vergeet niet dat gewoon het meeste live televisie wordt gekeken naar de eerste tien kanalen.
 
Prima initiatieef van CaiWay, zo bevorder je de introductie van HDTV. Ik vind het sowieso raar dat er aparte HD pakketten bestaan. Alle content die nu in het basispakket wordt aangeboden zou ook zondermeer in HD vorm - mits beschikbaar - doorgegeven moeten worden (dus: de RTL en SBS commerciële zenders, maar ook de VRT zenders Eén en Ketnet/Canvas). BBC HD is idd. een twijfelgeval, maar ik zou het zeker toejuichen. Als dan over 5 jaar de marktpenetratie van HD groot genoeg is, kunnen de SD zenders 'uit'. Kost even wat extra capaciteit bij de kabelaars, maar daarmee bevorder je de omschakeling dan ook enorm. Als ze dit nou zouden doen, zou ik een extra decoder aanschaffen en meteen instemmen met de inkrimping van het analoge pakket naar 10 zenders of zelfs volledige afschaffing. Maar dan zullen Ziggo en UPC wel weer niet mogen van de overheid omdat pas de ANALOGE kabel is vrijgegeven voor concurrentie... prachtig stimuleringsbeleid.:schater:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan