• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instellingen D-Link DIR-855

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon NIET doen dus; port AND adress restricted is de enige veilige policy.

Duidelijk, zal ze weer terugzetten naar de standaard instelling. Heb me laten verleiden door de mogelijk betere connectie, maar als ik daar meteen een deur wagenwijd mee open zet dan maar liever wat veiliger. Het zijn nog aardig geavanceerde stukjes speelgoed die routers. :wink:

Bedankt voor de waarschuwing! :thumb up:
 
Visibility Status staat op Invisible. Als het netwerk wel actief kun je er wel verbinding mee maken doordat je de SSID en de key weet, maar is het netwerk niet zichtbaar tussen de draadloze netwerken.
Laat maar weten welke het was. :mrgreen:

Deze stond uit maar na aanzetten is hij op mijn laptop niet zichtbaar.
De namen heb ik zo staat.
Netwerk24
Netwerk5
 
Deze stond uit maar na aanzetten is hij op mijn laptop niet zichtbaar.
De namen heb ik zo staat.
Netwerk24
Netwerk5

Wellicht een open deur vraag: de WiFi adapter of chipset van je laptop ondersteund überhaupt 5 GHz?
Dat je adapter/chipset 802.11n ondersteund wil nml zeker niet automatisch betekenen dat ook 5 GHz ondersteund wordt (802.11n werkt immers ook onder 2,4 GHz alleen met het nadeel dat je daar meer interferentie hebt).
Zeker in de chipsets van laptops ondersteunen alleen gloednieuwe en dan ook nog de duurdere modellen 5 GHz. Heb toen ik eerder dit jaar een nieuwe laptop kocht ook heel specifiek daarnaar gekeken, en in de winkel waar ik keek (Paradigit Utrecht) ondersteunden toen eigenlijk alleen de Sony Vaios out of the box 5 GHz. Heb daarom zelf een Vaio (FW31J) gekocht en haal op die Vaio wireless op 5 GHz zonder extra WiFi adapter strak 50 megabit down via mijn D-Link 855.
Anders zul je toch een USB adapter moeten kopen voor 5 GHz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze stond uit maar na aanzetten is hij op mijn laptop niet zichtbaar.
De namen heb ik zo staat.
Netwerk24
Netwerk5

Wellicht een open deur vraag: de WiFi adapter of chipset van je laptop ondersteund überhaupt 5 GHz?

Wel een goede vraag, dat moet je maar net weten. :cool:

De laptop die ik gebruik heeft veel mooie toeters en nog mooiere bellen, dit omdat de software waarmee ik ontwikkel nogal vrij hoge eisen stelt aan de hardware. (een zogenaamde 'laptop van de baas'.)

Kijk bij de eigenschappen van je wifi adapter welke het is en zoek/bekijk de specificaties of de 5GHz wordt ondersteund, zoals xahmol terecht opmerkt.

Mijn wifi adapter is deze: https://www.intel.com/network/connectivity/products/wireless/wireless_n/overview.htm

Beknopte beschrijving:
"The Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN product is an embedded 802.11a/b/g/Draft N¹ PCIe* Mini Card network adapter card that operates in both the 2.4GHz and 5.0GHz spectrum, delivering high throughput and a host of features that enhance today's mobile lifestyle."
 
"The Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN product is an embedded 802.11a/b/g/Draft N¹ PCIe* Mini Card network adapter card that operates in both the 2.4GHz and 5.0GHz spectrum, delivering high throughput and a host of features that enhance today's mobile lifestyle."

Dat is exact dezelfde chipset als in mijn Vaio :wink:
 
Dat denk ik dus van niet, laptop is van 2007.

Dat is niet oud, de laptop die ik gebruik is ook van dat jaar. En je kan de adapter - indien je dat zou willen - al voor rond de 30 euro op de kop tikken: https://www.ciao-shopping.nl/Intel_Wireless_WiFi_Link_4965AGN__790136

Of deze USB stick met 5GHz en 2.4GHz voor ongeveer de zelfde prijs: https://www.ciao-shopping.nl/Linksy...reless_N_USB_Network_Adapter_WUSB600N__930949

Echter als de 2.4GHz bij jou naar tevredenheid werkt zou ik het gewoon zo laten. :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan