• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo komt met magazine Zie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat betreft op papier uitbrengen, laat de keuze aan de consument, ik ben al tevreden als ik, zoals daarnet, het blad online kan lezen.

Tja iets wat je vast kunt houden roept een ander gevoel op dan iets wat je online leest. En ze hebben heus wel een groep klanten zonder internet... Tuurlijk is het beter om het online te doen milieu-technisch, en je kán het ook online lezen, maar ik heb geen opt-out gezien voor de papieren versie.

Als ze zoveel aandacht hadden besteed aan de gewone Ziggo-site als aan die fancy reader zouden een hoop klachten wat ontwerp betreft allang opgelost zijn (half-werkende drukknoppen, onjuist beheerde postcode-invulvelden, "uw bestelling is reeds in behandeling genomen", onjuiste openingstijden, niet-bijgewerkte storingsmeldingen etc.)
 
Dat is de redenering die je altijd hoort. Maar vooral van mensen die zelf in de marketing hoek zitten. Ik denk toch dat het belangrijker is eerst je producten en service op orde te hebben. Dat zijn de echte klantenbinders.

Je producten op orde hebben is een zogenaamde hygiëne factor: dat niet voor elkaar hebben kost je klanten (al valt dat vaak in de praktijk heel erg mee, mensen klagen wel veel, maar maar erg weinig klanten stappen ook echt over), maar het wel voor elkaar hebben levert je an sich geen nieuwe klanten.

Marketing daarentegen kan zelfs slechte producten verkopen. Zou haast zeggen waarom anders trekken bv de Nederlandse Energie Maatschappij, Alice en Tele2 zoveel klanten. Echt niet omdat de producten zoveel beter zijn dan bij Ziggo als je de klachtenfora over die providers ziet.

Maar goed: getting off topic hier.
 
Wat zal het kosten om zo'n glossy magazine van 52 pagina's te maken en te bezorgen? 5 euro per exemplaar? Dat maal 3,3 miljoen aansluitingen is 16,5 miljoen euro. Verschijnt 4 keer per jaar dus 66 miljoen per jaar die uiteindelijk betaald wordt uit ons abonnementsgeld. En dat voor klanten die ze al verworven hebben en dus beter tevreden kunnen houden met lagere abonnementskosten, minder storingen, meer of behoud van (betaalde) content in de analoge/digitale radio en TV pakketten, kwalitatief betere support, kwalitatief betere diensten en ga zo maar door.
 
Wat zal het kosten om zo'n glossy magazine van 52 pagina's te maken en te bezorgen? 5 euro per exemplaar? Dat maal 3,3 miljoen aansluitingen is 16,5 miljoen euro. Verschijnt 4 keer per jaar dus 66 miljoen per jaar die uiteindelijk betaald wordt uit ons abonnementsgeld. En dat voor klanten die ze al verworven hebben en dus beter tevreden kunnen houden met lagere abonnementskosten, minder storingen, meer of behoud van (betaalde) content in de analoge/digitale radio en TV pakketten, kwalitatief betere support, kwalitatief betere diensten en ga zo maar door.

Honderd procent mee eens.
 
Omdat je een enorme korting krijgt op de prijs van de daarvoor benodigde ontvanger. Je kunt ook een abonnement zonder opzegtermijn nemen, maar dan moet je zelf de ontvanger kopen.

Je betaald wel eenmalig 130 Euro voor de ontvanger en vervolgens 2 jaar lang elke maand nog 5 Euro extra bijdrage voor de ontvanger.
Dus ben je uiteindelijk nog 250 Euro kwijt.
 
Klopt, maar in de winkel kost hij adviesprijs 499 euro en de goedkoopste straatprijs is zo'n 410 euro. Dus zo'n 160~250 euro korting met een 2 jarig abbo.

Klopt. Het is ook een mooie aanbieding alleen zijn er altijd mensen die de kleine lettertjes niet zien/lezen.
Maar wat zou zo'n decoder over 2 jaar kosten?
 
Het lijkt wel propaganda, maar dan in commerciele vorm.

Dat heet reclame. Je hebt reclame die nuttig is voor klanten (op de hoogte gehouden worden van nieuwe acties, reclame die anders duurdere diensten bekostigd) en dit soort reclame, waar je geen bal aan hebt.
 
jah inderdaad, laat ze dit geld anders investeren. De Postbode was er niet gelukkig mee zag ik, en ik dacht nog, leuk een magazine van ziggo. Maar toen ik erdoor bladerde viel me gelijk de toon van het magazine op.
Het lijkt wel propaganda, maar dan in commerciele vorm.
Zo is te zien op pagina 1 dat mensen die ooit slechte ervaring met ziggo hadden, nu dik tevreden zijn (eigen schouderklopje) Op pagina 10 dat de ziggo versie van de siemens goed (uitstekend prijs kwaliteit) beoordeeld is.
op pagina 13 weer iemand die eerder niet tevreden was maar nu alles dik in orde is. Jim staat op pagina 32/33 zijn nieuwe CD te promoten (met een ziggo verhaaltje eromheen geschreven)
Op pagina 37 iemand met een rekening van 326,49 euro, tja... Volgens mij heeft iedereen zijn eigen belgedrag zelf in de hand, gwoon voor dat bedrag verbruikt dus.
Op pagina 50 laten ze een kantenservicemedewerker alweer zeggen dat er na opstartproblemen, nu alles veel beter gaat en veel minder problemen zijn.

En als klap op de vuurpijl op pagina 51 een ingezonden stukje van de heer C. Damen uit Rosmalen. Hoe ziggo zijn leven gebeterd heeft en hij dik tevreden is nu.

Ik ben zelf ook tevreden met ziggo, laat dat duidelijk zijn. Maar de toon van het magazine komt mij niet echt geloofwaardig over. Dit is commerciele Propaganda.

Goede reclame maak je pas als je bedrijf positief staat aangeschreven door klanten en derden, niet als je jezelf op de borst klopt met een blaadje als wat een groot deel van nederland nu in de bus heeft gekregen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan