• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

afstandsbediening

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

leonar

Afstandsbediening van de cisco 8485dvb hd pvr zou ook de tv moeten bedienen.
Dat is mij nog steeds niet gelukt. Gevolg is dat ik altijd kijk naar kanaal dat de pvr aangeeft. Ik zou toch wel iets willen opnemen en tegelijkertijd naar een ander kanaal willen kijken.
Hoe kan ik nu de afstandsbediening instellen zodat hij mijn Samsung tv bedient en de pers.video recorder.
Met de beschrijving uit de handleiding lukt het niet en bedien ik alleen de pvr en niet de tv.
 
Gevolg is dat ik altijd kijk naar kanaal dat de pvr aangeeft. Ik zou toch wel iets willen opnemen en tegelijkertijd naar een ander kanaal willen kijken.

Aangezien de 8485 2 tuners heeft kun je iets opnemen en tegelijkertijd naar een ander prog via de PVR kijken.
 
universele afstandsbediening

Ik heb ook interesse in de cisco hdtv decoder met opname mogelijkheid en tevens interactieve voorzieningen.
Nu heb ik een Logitch harmony 555 afstandsbediening en ik heb gekeken of deze de cisco decoder kan bedienen.
Volgens de site van logitch zou dat moeten gaan, maar nu heb ik vernomen dat de decoder speciaal voor Ziggo is aangepast zodat hij ook bruikbaar is voor interactieve tv en dan is het misschien een ander verhaal.
Mijn vraag is dus werkt mijn Logitch afstandsbediening ook met de voor ziggo aangepaste cisco decoder die ze nu voor €199,- aan de man proberen te brengen ?
 
Dit zou moeten werken alleen moet je dan de logitech hanmatig laten praten met de ziggo afstandbediening.

M.V.G
Dirk
 
afstandsbediening 2

Jubbels,
Dank voor snelle reactie.
Je heb daarin geheel gelijk.
Maar ik wilde eigenlijk weten hoe ik met de afstandsbediening van de pvr ook mijn tv kan bediene.
Dus het gebruik alleen van de afstandsbediening van de pvr zonder gebruikmaking van de afstandsbediening van mijn TV.
En dat is nu het geval.
Hoe doe ik dat?
 
Als je in het kleine, bijgeleverde boekje van Cisco kijkt op pag. 11 staat het beschreven. Je hebt wel de code(s) van je merk TV nodig (vanaf pag. 26)
Let wel: in sommige gevallen werkt voor de TV alleen de AAN/UIT knop en de volumeregeling.
 
Instructies uit boekje opgevolgd.
Wat gebeurt er:
Tv staat aan
druk op mode toets waardoor rode led twee maal knippert. Eenmaal kort en eenmaal langer.
Ik toets een van de samsung codes in.
Bij elke intoetsing gaat groene led even aan, dus driemaal knippert led nu groen.
Verder gebeurt er niets, terwijl in het boekje staat dat bij code acceptatie de led tweemaal rood zou moeten knipperen en bij foute code de led 2 sec aan zou moeten blijven. Dat gebeurt allemaal niet.
Hoe nu verder??
 
Toets je de code binnen 5 seconden in?
Als dit niet werkt zou ik de all-code scan proberen (pag. 12)
 
Ik heb ook interesse in de cisco hdtv decoder met opname mogelijkheid en tevens interactieve voorzieningen.
Nu heb ik een Logitch harmony 555 afstandsbediening en ik heb gekeken of deze de cisco decoder kan bedienen.
Volgens de site van logitch zou dat moeten gaan, maar nu heb ik vernomen dat de decoder speciaal voor ziggo is aangepast zodat hij ook bruikbaar is voor interactieve tv en dan is het misschien een ander verhaal.
Mijn vraag is dus werkt mijn Logitch afstandsbediening ook met de voor ziggo aangepaste cisco decoder die ze nu voor €199,- aan de man proberen te brengen ?

Logitech afstandsbediening werkt uitstekend met de Cisco. Alle functies die nodig zijn worden overgenomen, ook voor interactieve TV.
 
Eindelijk gelukt.
Gebruiksaanwijzing zou duidelijker moeten zijn. Zo moet het wel lukken
1 schakel tv in
2 druk mode toets op afstandsbediening en houd die een ogenblik ingedrukt. Na loslaten van die mode toets blinkt het rode ledje twee maal.
3 geef nu de code op binnen vijf sec.
4 code geaccepteerd?? rode ledje knippert nu twee maal.
Nu is de tv uit te zetten door op de stb toets te drukken.

Een ieder bedankt voor het mee denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan