• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fluctuaties in snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik haal op een test naar amsterdam nog minder dan naar alkmaar kom niet verder dan 5 Mbit das een vierde van wat het zou moeten zijn.

Mocht dit een probleem zijn vanwege het Multikabel netwerk heb ik daar zogezegd het sch... aan want ik betaal per slot van rekening een lieve duit voor het alles in 1 abbonement en als ik daarbij 20 Mbit zou moeten krijgen zou ik die ook willen hebben. Wat dat aangaat was het surfen en downloaden via de oude situatie sneller dan dit.

Morgen ochtend de de telefoon rekening maar weer eens verhogen met een telefoontje zal wel weer de hele dag gaan duren ben ik bang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
na vandaag gebeld en een aantal test resultaten door gegeven. in 12 tests gedurende de dag niet hoger dan 4,5Mbits down en 2,9Mbits up.

en dat op een ales in 1 extra abbo das 20Mbit down en 3,0 Mbit up

Antwoord van Ziggo.

Als het druk is kan de snelheid terug lopen :evil: Pardon???????? :evil:
Me verder maar even erg rustig gehouden en uitgelegt wat ik al gedaan had en wat voor snelheden ik behaalde.

Antwoord
Router er tussenuit halen en nogmaals testen het ligt vast aan verdelen van de snelheid door de router :S

Magoed hun willen dat, dus router er tussenuit en nogmaals testen

beste resultaat 3,8 Mbit down.

UTP kabel vervangen op eigen initiatief geen verbetering.

De testmeter bij speedtest.net knalt vol naar de 5Mbit om vervolgens vol afgekapt te worden en je ziet de snelheid wegvallen. Dit zie ik ook trouwens bij de up test vol naar de 3,0 Mbit om dan terug te vallen naar 2,7 2,8 Mbit dus die is goed.
Je ziet dan ook de meter veel geleiderlijker op lopen en dan piekt even naar net boven de 3,0 Mbit en word dan rustig afgekapt.

De Down is daar en tegen heel anders hij wil wel maar het wordt gewoon afgekapt. Nu is het vandaag wel erg dramatisch want ik kom niet eens aan de 5 Mbit maar bij mijn 2 snelste tests knalt de meter vol naar de 5Mbit en wordt dan vol afgebroken.

Maar weer een keer gebeld met bovenstaand verhaal en tot mijn verbazing als het goed is wordt ik komende week, in verband met oud en nieuw kan het ook de week daarop zijn, gebeld door de technische dienst die gaan kijken wat er loos is.

We gaan afwachten wat er gebeurd de komende 2 weken. Ik accepteer met dit abbonement echt niet minder dan 17 a 18 Mbit en dan mag voor mijn part het hele dorp hier aan het internetten wezen maar die snelheid moet ik makkelijk kunnen halen.

Wordt vervolgt
 
Ik accepteer met dit abbonement echt niet minder dan 17 a 18 Mbit en dan mag voor mijn part het hele dorp hier aan het internetten wezen maar die snelheid moet ik makkelijk kunnen halen.

Dat klopt, je zou op https://www.speedtest.net op de server in Amsterdam 18 tot 19 Mbit/sec moeten kunnen halen, ook bij drukte in de buurt. Je kunt nog eens bij buren van je kijken of die hetzelfde probleem hebben. Als iedereen in jouw buurt hetzelfde heeft is er misschien een capaciteitsprobleem. Ben je de enige, dan zou het in theorie ook nog aan je computer kunnen liggen (kabels heb je zelf al gecontroleerd). Het is onwaarschijnlijk, maar misschien heb je een andere computer of laptop die je tijdelijk even direct op het modem kunt zetten in dat geval.
 
Ben je de enige, dan zou het in theorie ook nog aan je computer kunnen liggen (kabels heb je zelf al gecontroleerd). Het is onwaarschijnlijk, maar misschien heb je een andere computer of laptop die je tijdelijk even direct op het modem kunt zetten in dat geval.

@Tibor
Aanvulling op de post van CeeS, bekabeling/modem/evt router gecontroleerd? Modem is met korte kabel op AOP aangesloten. Alle aansluitingen zijn goed verbonden etc?
 
aanvulling.

Vanmorgen getest en tot mijn grote genoegen. Even erbij vertellen alles weer aangesloten zoals het was dus alle pc's router en bekabeling.

Test 1 8.56 uur


Ik dus echt even gelukkig ik dacht nog dat is lekker snel opgelost hulde hulde hulde.

Maar ach mijn vreugede was van korte duur
Gedurende de ochtend werd het slechter en slechter.

test 2 10.28 uur


test 3 16.40 uur


En als het nog erger kon de laatste van 22.44 uur



Het kan echt niet aan mijn pc liggen heb het gemeten via verschillende en test blijft hetzelfde. Ik zal eens proberen een filmpje te maken van de test mocht deze de 5Mbit halen kun je goed zien dat hij er wel goed heen loopt om vervolgens afgekapt te worden dit is ook heel duidelijk te zien in de up zodra deze de 3 Mbit haalt. Magoed nog geen contact gehad van ziggo had ik ook niet verwacht morgen ochtend probeer ik op ongeveer dezelfde tijden weer een meting te doen om te zien wat er dan gebeurd.
 
@Tib0r:

Hoe is de boel bij jou aangesloten? Waar zit het AOP, waar staat het modem ed? Je geeft wel aan dat het in orde zou zijn, maar beantwoorde de vragen hoe het aangesloten is en of en hoe je het gecontroleerd hebt niet.
 
Internetsnelheid

Hoi Tibor

Ik woon zelf in Zuid-Scharwoude heb al jaren power maar bij mij is het al vanaf september huilen met de pet op wat betreft mijn snelheid.
Al tientallen keren contact gehad met Ziggo en iedere keer weer een andere reden van mijn storing.
Moteurs langs geweest hieris alles APK maar waar het probleem nu wel zit ? Ziggo heeft niet zo'n haast om mijn probleem op te lossen laatste smoes die ik te horen kreeg " storing zat in een mast en kon wel eind januari begin februari worden voordat dat opgelost zou kunnen zijn" :?:?
Je wordt er toch moe van mijn gemiddelde snelheid is ongeveer 7000kb/s en niemand die mij serieus neemt echt het is om op zijn zachts te zeggen gewoon a sociaal zoals er met mijn probleem wordt omgeggaan.
Ik weet niet meer wat te doen ik betaal de volle mep en krijg niks ervoor terug en iedere keer weer een ander die mijn probleem gaat oplossen nee ben bang dat ik over 2 maanden nog steeds een pet verbinding heb maar ja dan is het einde Ziggo laat me niet eindeloos aan het lijntje houden.
Wel wil ik iedereen in deze regio eens vragen hoe hun snelheden zijn.
Mijn dochter heeft Z2 en haald ook niet meer dan de helft van de snelheid, volgens mij is het in Langedijk op veel meer plekken slecht.
Wacht op meerdere reactie's.
 
opstelling is simpel

modem zit met bijgeleverde kabel van ongeveer 20cm gekoppeld aan het muurcontact.

van modem een utp kabel van ongeveer 10 meter naar de router vandaar met langste kabel van ongeveer 1,5meter naar de pc´s

testen zijn gebeurd in deze situatie en daarna zonder router ertussen en dan op 3 pc´s snelheid getest. dit alles zonder resultaat.

Ik had nog een nieuwe utp kabel liggen dus die op 1 pc geprobeerd maar geen resultaat.
 
ik ben even een tijdje niet geweest hier op het forum,zeg maar een soort zelf ingelaste afkoelings periode.

men noemt het ook wel "geduld" maar ook bij mij [oud MK gebied] is het nog steeds bagger in de spits uren!
ik haal niet eens de helft van mijn download snelheid.

ook ik word al maanden achter elkaar aan het lijntje gehouden,met blabla over kabels,router,modem reset enz enz.

dit terwijl hier inmiddels al 5 monteurs zijn geweest die dit volledig <-- hebben uitgesloten en bekent hebben dat er een capaciteitsprobleem is maar ook een probleem met routeringen op een bepaalde ring.

oplossingen blijven nog steeds uit,en een paar centjes terug ontvangen voor het niet geleverde kan pas als het is opgelost.
men meent namelijk dat ze dan pas kunnen gaan kijken hoe vaak en hoeveel "de schade" dan zou moeten zijn.

en dan lees je dit vandaag in de krant.... https://www.nu.nl/internet/1891374/vaak-problemen-met-internetproviders.html

waar ZIGGO wéér als rotste uit de bus komt.

zo dit moest ik na mijn periode van "geduld" weer even kwijt. :no::no::no:
 
De helft? Ik haal nog geen tiende van mn downloadsnelheid. Om maar nog niet te spreken over de snelheid naar de newsserver. Was in MK tijden altijd ca 1500 KBps maar ik haal nu 's ochtends ca 900 KBps en nu net 300 KBps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan