• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport HD geactiveerd voor TESTEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoetermeer
Ook hier nu helemaal stabiel beeld op Ned 1 1080i. Kwalitatief ontlopen Eurosport HD test en Ned1 1080i elkaar nu niet veel (of niets) meer. Voor mij valt Ned1 HD 720p duidelijk af. Onscherp en veel minder kleurdiepte.

Wat mij betreft graag 1080i stream als Ziggo dit krijgt aangeleverd. Wil niets anders meer. Eindelijk vertoont mijn TV het beeld waarvoor het gemaakt is:wink:.
Geweldig dat Ziggo deze test op heeft gezet. Begin bijna te geloven dat Ziggo werkelijk naar de klanten gaat luisteren:lol:

Anoniem: wat betreft je opmerking over dat de nieuwe Humax 5000 HD decoder in het info scherm laat zien of de stream 1080i of 720p is, wil je ook iets zeggen of het julllie ervaring is dat het beeld kwalitatief (nog)beter is dan met de Samsung decoder?
 
Hmm ik zie met de Cisco-decoder nog steeds af en toe een hickup op NL1 HD 1080i. Andere HD-kanalen hebben dit niet.
 
Op de onderstaande site wordt nog eens uitgelegd wat het verschil is tussen 750P en 1080i.

https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-versus-1080i-20080709/

In feite koop je hier helemaal niks voor, zulke artikelen strooien zand in de ogen van sommige mensen. Mensen lezen dit en gaan dan weer denken dat 720p altijd beter is. Het addertje is echter dat uitzenden in 720p alleen echt voordeel heeft als de opname/productie ook in 720p (of 1080p) plaatsvond. En dat is nou precies het heikele punt, opnemen in 720p gebeurd vrijwel nooit in Europa.

Het EK, Wimbledon, de Tour, de OS straks, alles is en wordt in 1080i geproduceerd. De praktijk laat zien dat je dan ook het beste 1080i als uitzendnorm aan kunt houden. Tenminste, als je het scherpste en meest detailvolle beeld wilt hebben in de huiskamer. 1080i>720p omzetten kost gewoon detail.

Mensen die pleitten voor 720p moeten dus aan de opnamekant hun
promotie verhaaltje gaan houden. Aan de uitzendkant zijn ze te laat. :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Instructies opgevolgd, op beide kanalen melding afwisselend E48, E52, geen beeld. (Hengelo, postcode 7556)
 
Netwerk 1081. Ik heb sinds gisteren wat rare dingen op national geographic channel hd. Ik kan geen ondertiteling meer kiezen, als ik op de knop subtitles duw krijg ik een leeg venster. Soms worden er zowel nederlandse als engelse ondertitels getoond met de engelse storend groot in beeld. En soms stoort het geluid, het bromt.
Verder nog steeds geen history channel. Jammer want discovery is moeizaam kijken met elke 5 minuten een reclame blok dus dat maakt de keus in hd zenders wat minder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re:

Eurosport HD geeft hier nog steeds artefacts (testnetwerk 5500; postcode 4102). Gisteravond zodanig dat de zender twee keer weg viel en bij de ene keer terugkwam zonder geluid. Een zender verder zappen en terug loste het geluidsprobleem weer op. Signaal (70) en ber (0 tot 1 en weer 0) ongewijzigd.

De software staat wel op 132. Anoniem, kan een eventuele niet goed verwerkte update dit veroorzaken? Zo ja, hoe kan ik de update terugdraaien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op testnetwerk Ziggo Noord (1081) op zowel Ned 1 HD 1080i als Eurosport HD gisteren (9-7) veel minder artefacts gezien. Een grote vooruitgang wat dat betreft. Hick ups waren eergisteren al verleden tijd. Beeld is haarscherp, loopt soepel en ik zie geen verschil tussen beide kanalen wat dat betreft. Ook kleurdiepte is naar mijn mening gelijk.

Zie wel op Discovery HD nu ook af en toe artefacts. NG HD heb ik niet gekeken.
History heb ik nog niet. (E48 - E52)
 
mbt Geen audio via cinch na software update

Vaag, is je update wel goed gegaan?
Hier is volgens mij namelijk helemaal niets aan veranderd.

Geen idee, het kan ook stom toevallig zijn dat er iets kapot is gegaan in de decoder na de update. Hoe het ook zij; ik heb m'n centen terug van de klommel en ga nu de kat eens even uit de boom kijken. Waarschijnlijk ga ik straks voor een Humax HD alternatief.
 
Gisteren stond brava HD vast. Hebben daar meer mensen last van?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan