• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

digitale test

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Harry29

Hallo,
Ik gebruik de Samsung DCB-H360R icm de Philips 32PFL-9603D tv.
Heb een digitale signaaltest door de tv laten uitvoeren, uitkomst: 177,50 Mhz. Dit schijnt een slechte uitkomst te zijn iemand tips?
Bvd.


 
signaaltest / digitaal

Uhm! deze test,is allen geschikt voor DVB-terrestrial Tv. waarvoor je een aparte kaart nodig hebt, dus deze kan je dus ook niet testen via je 360R!
(signaalsterkte decoder is ongeveer 75/78%)
 
Bedankt voor de info, ik zat dus helemaal mis. Beetje bij beetje wordt ik steeds wat wijzer.
Wat houdt DVB-terrestrial TV eigenlijk in, of ga ik (als leek) nu te ver?
BVD
 
digitaal / signaal

Heel simpelgezegd zoiets als digitaal kanaal etc. via de eter; KPN heeft bijv. digitenne,deze firma" heeft volgens mij ook met Phillips een overeenkomst om hun" modellen te supporten met DVB.(kijk eens op Google wat DVB precies inhoud)
 
DVB is een digitaal soort doorgifte.
Deze kan gebruikt worden via:
  • ether, DVB-T: oa Digitenne van KPN
  • sateliet, DVB-S / S2: oa Canaal Digitaal
  • kabel, DVB-C: Ziggo / UPC / Caiway etc
Voor elk van de types heb je een aparte tuner nodig.

De Philips toestellen eindigend op D beschikken over een DVB-T tuner in SD kwaliteit (MPEG2).
Diverse modellen zijn er ook als H versie. Bij de oudere series hield dit in dat er naast de MPEG2 SD tuner ook een MPEG4 HD tuner in zat, dit wordt in NL echter niet gebruikt en vandaar dat die modellen niet geleverd worden via de normale leveranciers. Enkele webwinkels doen dit wel.
Bij de nieuwe serie houdt de H in dat er ook een DVB-C HD tuner in zit. KPN heeft er echter voor gekozen om een CAM uit te brengen die in combinatie met een smartcard van kpn en ingebouwde tuner voor DVB-T werkt. De kabelaars in nederland stellen echter wat meer dan standaard eisen aan de tuner / decoder en hebben geen eigen cam. Hierdoor zijn de tuners / decoder die bij de nieuwe H modellen in gebouwd zijn niet goedgekeurd door de kabelaars. In nederland worden deze modellen daarom niet via de normale leveranciers verkocht, maar wel via sommige webwinkels. Om dan toch gebruik hiervan te maken heb je een alphacrypt Cam nodig met alle op en aanmerkingen die daar bij horen.
Kijk even bij het algemene decoder topic en dan vindt je veel meer info over alphacrypt cams.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan