• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beginnende Newsgroup gebruiker

  • Onderwerp starter ChristopheL
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

ChristopheL

Beste experts,

Ik ben een beginnende newsgroupen gebruiker.

Ik heb op binaries4all.nl reeds een heleboel gelezen. Echter lukt het mij niet om wijs te worden uit het newsgroupen verhaal.

Ik heb SABnzbd geinstalleerd en geconfigureerd zoals omschreven. (zie hieronder)

Met FTD kan ik bestanden zoeken en selecteren maar hoe verder?? Downloaden? Link van de file zoeken?

Als ik een testmail verstuur komt deze niet aan :cry:

Ik heb hier wel een klein netwerk:
Linksys wireless (wrt45GC) -> D-link 16p unmanaged switch ->Ziggo surfboard modem.

Ik de Linksys heb ik poort 119 forward.

Wie kan mij helpen????????? :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:


Server configuration

Host:news.ziggo.nl

Port: 119

Username:[email protected]

Password:******

Timeout: 120

Connections: 3

SSL: [leeg]

Backup server: [leeg]


General configuration
Web server Host:
Host SABnzbd should listen on.
Localhost

Port:
Post SABnzbd should listen on.
80

Overige instellingen staan default ingesteld en ben ik niet aangeweest.


M.v.g. Christophe
 
Met FTD kan ik bestanden zoeken en selecteren maar hoe verder?? Downloaden? Link van de file zoeken?

Als ik een testmail verstuur komt deze niet aan :cry:


Vergeet FTD. Doe ik tenminste, ik weet niet eens wat het is. Wat voor testmail bedoel je, na 7000Gb down heb ik nog nooit een testmail verstuurd. No mail whatsoever, by the way.
 
https://www.binaries4all.nl/
Verdiep je in het begrip nzb. Of wees verstandig en zoals Vijver ook al aangeeft: doe het niet. Gooi SABnzbd er weer vanaf en download newsleecher en neem een supersearch abonnement. Voor een paar tientjes per jaar is het vervolgens niet meer dan intikken wat je zoekt, selecteren en knopje drukken. rarren, parren, ftden, nzben is dan allemaal niet meer perse noodzakelijk.

Er is een gevaar: Het gaat zodanig makkelijk dat je binnen een paar minuten zomaar enkele honderden giegjes in je download queue parkeert. Met de huidige downloadsnelheden is dat niet echt schokkend, maar je harde schijven lopen schrikbarend snel vol.

Port forwards etc zijn niet nodig.
 
Oke duidelijk

Hartelijk dank voor de info. Ik heb van Vijver de nodige info/ linkjes ontvangen en het lijkt erop dat het nu wel gaat!!!

Vijver bedankt!!

Groeten ChristopheL
 
Oke duidelijk

Hartelijk dank voor de info. Ik heb van Vijver de nodige info/ linkjes ontvangen en het lijkt erop dat het nu wel gaat!!!

Vijver bedankt!!

Groeten ChristopheL
Je hebt van Vijver info/linkjes ontvangen en hij weet niet wat FTD is. Misschien moet Vijver ook maar eens gaan lezen op binaries4all :pompom:
 
Je hebt van Vijver info/linkjes ontvangen en hij weet niet wat FTD is. Misschien moet Vijver ook maar eens gaan lezen op binaries4all :pompom:

Ik weet wel ongeveer wat FTD is, maar gebruik het zelf niet. En er is praktisch niets dat ik niet kan vinden via de reguliere nzb-sites, het betere query'en is natuurlijk ook een kunst.
 
gezien de toekomst van FTD een verstandige insteek.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
algemene info downloaden

Op de site www.snelrennen.nl kun je veel ins en outs voor wat betreft het werken met newsgroepen en instellingen van newsreaders vinden doe er je voordeel mee :frons:

gemini
 
ftd heeft zijn voordelen aangezien niet overal een nfo bij zit met de post info.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan