• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PVR eerst disk dood, daarna hele PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jack S.

Onze Humax iPVR-9200C hebben wij gekocht in september 2007. Hij heeft de functionaliteit die wij willen en deed het vrijwel perfect. In zijn leven tweemaal een software update gedownload, zonder problemen. Slechts een héél enkele keer een mislukte opname gehad. Dagelijks het 8-uur journaal opgenomen.
Tot een paar weken geleden, nog geen 2 maanden nadat de garantie afliep. Eerst de melding dat de vrije ruimte op was terwijl er maar heel weinig op stond. De opnamen verwijderd, geen effect. Geprobeerd te formatteren. Raar geluid, soort rinkelende piepjes. O jee, de disk. Piepen hield op. Het menu toonde geen "Recorder" meer, maar als 5e wel "Games" (dit las ik in een andere discussie ook).
De tuner deed het nog wel. Dat wil zeggen, een paar dagen. Toen was het display geheel donker en deed niets het meer.
Opsturen kan (en hopen op coulance), maar dan ben je minimaal 50 euro (onderzoekskosten) kwijt vrees ik.

Alternatief 1: Proberen te repareren. Ik ben geen electronicus, maar wel thuis in computers en hard disks en ook weer niet zo bang om de Humax open te maken.

Alternatief 2: Aanbieding voor de Ziggo PVR (is de Cisco 8455DVB) voor 99 euro! Kan ook HD, heeft HDMI en 2 tuners, maar kan niet 2 opnames tegelijk maken. Wordt bovendien warm, ook in standby zegt men. Staat bij ons in een kast die alleen open is als we kijken, maar verder dicht is.

ALLE tips en ervaringen zijn welkom.
 
Die cisco is dichtgetimmerd door de ziggo firmware, als die open was geweest, dan was het top, nu niet.
Denk dat je misschien op MP een zelfde Humax kunt zoeken?
 
Die cisco is dichtgetimmerd door de ziggo firmware, als die open was geweest, dan was het top, nu niet.
Denk dat je misschien op MP een zelfde Humax kunt zoeken?
Hij heeft het over een open kast,als in,deurtjes open,en er achter staat de decoder..firmware doet erg veel maar niet de kastjes van een tv meubel dichttimmeren :oyeah:
 
@Jack S.:
Ben je al alles-in-1 klant bij Ziggo? Die aanbieding geldt alleen voor nieuwe klanten cq een nieuw abonnement op Alles-in-1.
Het laten repareren van je Humax zou mogelijk zijn maar schrik niet van die kosten in verhouding tot de leeftijd etc van de Humax. Gezien jouw storing waarschijnlijk een nieuwe HDD en/of nieuwe voedig.
Deze is overigens op internet te krijgen. De HDD moet ook het probleem niet zijn.
Betreffende de coulance zou ik als ik jou was contact opnemen met Humax en het probleem voorleggen. Zo'n ontvanger moet langer mee gaan dan 2 jaar.

Over de Cisco kan ik niet oordelen maar zijn tegenhanger, de Humax 5050 wordt niet zo heel warm. In stand-by al helemaal niet.
Die heeft wel de functies die je zoekt maar kost ook wat meer, vanaf de 300 Euro.
Een alternatief zou via marktplaats bv een 2e handse of nieuwe Humax 9200 zijn.

Ik zou als ik jou was een aantal zaken op een rijtje zetten wat je graag wil op je ontvanger en eens goed de Fora hier doorlezen.
 
@ts: Hoe is het afgelopen?

Sinds vandaag precies hetzelfde hier meegemaakt met deze in mijn ogen nog steeds superieure pvr :cry:
 
Na e-mail-overleg met de webshop heb ik een RMA aangevraagd en de PVR 6 dagen geleden opgestuurd naar hen. Ze hebben hem ontvangen en doorgestuurd naar het Humax service centre en doen hun best voor een reaparatie met zo weinig mogelijk kosten (hij was nog geen 2 maanden uit de garantie).
De verwachting is dat het 3 à 4 weken duurt.
Voorlopig nog even afwachten dus.
 
Opgelost !!
Een paar dagen geleden al kreeg ik van de webwinkel een e-mail dat de Humax gerepareerd en wel op de terugweg was. Gisteren, precies 2 weken nadat ik hem opstuurde, kwam het apparaat retour.
Alles werkt weer zoals we gewend waren en tot onze verbazing stonden een aantal opnames van vóór de storing nog op de schijf. Die was dus blijkbaar toch niet kapot. Misschien kan ik over een paar dagen online bekijken wat er precies gerepareerd is.
En, heel coulant (maar ook wel redelijk): er wordt met geen woord over kosten gesproken.
 
+1

Hier nog iemand, Humax is 2 jaar en 2 maanden oud; harde schijf begon te piepen en werkte daarna niet meer :cry:

Schijnt dus vaker voor te komen

@ts: Hoe is het afgelopen?

Sinds vandaag precies hetzelfde hier meegemaakt met deze in mijn ogen nog steeds superieure pvr :cry:
 
Op Kiekeurig staan diverse meldingen van PVR bezitters wiens harde schijf en/of voeding het na zo'n 2 jaar begaven.
 
HDD was bij mij al naar 1 jaar defect, had toen een nieuwe besteld (500 GB) omdat ik in de veronderstelling was dat ik maar 12 maanden garantie had. Bleek 24 te zijn...deze HDD draait nu zo'n 1.5 jaar...ben benieuwd naar de voeding. Wel raar dat veel mensen dit probleem melden....lijkt dus toch een ontwerp ding te zijn als je het mij vraagt.

Je mag toch verwachten dat zo'n voeding, net als een TV, wel een tig tal jaren mee mag...

Verder is het een top apparaat, maar om hem in 2 a 3 jaar af te schrijven (100 euro per jaar) is ook weer wat veel toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan