• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle zenders heeft hij nu vastgelegd echter alleen Ned.1 is zichtbaar de rest is zwart.Zou de kaart toch niet geactiveerd zijn???
Kaart nogmaals geactiveerd vannacht.
Update:
Vanochtend nog steeds zwart.

Dan heb je of de kaart nog niet geactiveerd, of de kaart verkeerd om in de CAM. Je kunt namelijk dan wel de zenders installeren, maar krijgt ze niet te zien behalve Ned.1. Dat laatste had ik... Hij gaf aan dat de zenders gecodeerd waren. Kaart omgedraaid, Uitgezet met de afstandsbediening even gewacht, en weer aangezet. Toen deed hij het goed.

Soms een keer vaker uitzetten helpt ook wel eens. Succes:frons:
 
Camkaart zit goed en chip wijst naar muur nu bij thuiskomst maar meteen gechecked.....helaas alles zwart behalve Ned 1.

Zojuist nog maareens geactiveerd per telefoon bij Ziggo....3x is scheepsrecht.Geniet binnen 5 minuten van digitale tv....:shock:
 
......45 min zijn inmiddels verstreken: zwart beeld.

Klantenservice bellen: helaas is het op dit moment te druk om U te woord te staan.Probeert U het later nogmaals....:evil:
 
Mapel, je hoeft niet alles te melden hier hoor. Bedankt! :roll:
 
Ziggo helpdesk gesproken inmiddels: volgens hun is de kaart daadwerkelijk geactiveerd, U moet wel de tv min. 1 uur aan laten staan, momentje ik zie hier iets vreemds, ik ga even in overleg met mijn collega.
Welke tv heeft U eigenlijk: een 32PFL8404!
Oh dan is dat het probleem, wordt door ons (nog) niet ondersteund gaat wss in de loop van volgende week gebeuren.
Maar hoe kan het dan dat het bij andere mensen wel werkt?Dat heeft wss te maken met het postcodegebied en de daar bijbehorende freq. en net-id
aldus de helpdesk.


32pfl 8404, fw:Q5481-0.26.58.5
6471 BC Kerkrade Eygelshoven
 
Philips 47PFL9664H voor mij Ziggo gecertificeerd!

Ondanks alle signalen dat Philips tv's niet door Ziggo gecertificeerd zijn, kijk ik op dit moment Ziggo HD via de CI+.
Ik heb wel 2 maal Ziggo moeten bellen (telkens zo'n kwartier naar hun geweldige muziek geluisterd:no:) maar de tweede die ik aan de lijn had heeft mijn smartcard echt geactiveerd en na enige tijd werkte alles:thumb up:.
 
Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat het bij mij niet werkt(behalve Ned 1).Op basis van wat hier de afgelopen dagen geschreven is heb ik de cam aangeschaft.Mijn gesprek met de helpdesk vond ik ook vreemd omdat de medewerker blijkbaar dingen zag waar hij geen raad mee wist(letterlijk:ik ga overleggen met een collega).Toen hij niet verder kwam en vroeg om welke tv het ging gaf hij meteen alles op en zei dat in de loop van volgende week de 8404 gecertificeerd gaat worden.Waarop ik hem vroeg of mijn tv dan opeens wel zou werken.....:no:
Denk dat ik Maandag nog maareens moet bellen(btw: kaart is geactiveerd door dealer & door mijzelf via inrenet en door de Ziggo klantenservice).

TV hangt sinds vandaag tegen de slaapkamermuur en we kijken gezellig naar Ned 1.:?
 
Dag Mapel,

Lijkt er toch echt op dat die cam en kaart niet goed zitten.
Kijk is door de gleuf aan de zijkant van de cam met goed tegenlicht. Dan zie je ijzeren puntjes die uiteindelijk over de chip heen moeten schuiven. Check dat even. Vervolgens de paarse zijde naar de muur; en goed drukken totdat de cam niet meer verder kan.

Ook maak je gemakkelijk een fout bij het opzoeken van je postcode in de tabel.

Mzl
 
Bedankt voor je reactie Baltazar maar ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd en volgens de deskundigen moet de paarse stikker naar de muur wijzen.De chip moet ook naar de muur wijzen.De zenders heb ik nu al 3x opnieuw laten zoeken.Wel heb ik helemaal niets gezien van authentificatie o.i.d. want ik had eerlijk gezegd verwacht dat met plaatsen vd kaart er instructie's zouden volgen.
Wat ik nu gedaan heb is kaart erin en naar het menu gaan zenders instellen etc.

In de winkel zeiden ze dat de update van 20-09 moet gebeuren met de cammodule geplaatst in het toestel.

Dit morgen nog maareens proberen want ik lees in andere topics dat het toch echt moet gaan.En aan het antwoord van de Ziggo helpdesk dat het wellicht in mijn postcode gebied(voormalig @home) niet zou gaan vindt ik een broodje aap verhaal.
 
Bedankt voor je reactie Baltazar maar ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd en volgens de deskundigen moet de paarse stikker naar de muur wijzen.De chip moet ook naar de muur wijzen.De zenders heb ik nu al 3x opnieuw laten zoeken.Wel heb ik helemaal niets gezien van authentificatie o.i.d. want ik had eerlijk gezegd verwacht dat met plaatsen vd kaart er instructie's zouden volgen.
Wat ik nu gedaan heb is kaart erin en naar het menu gaan zenders instellen etc.

In de winkel zeiden ze dat de update van 20-09 moet gebeuren met de cammodule geplaatst in het toestel.

Dit morgen nog maareens proberen want ik lees in andere topics dat het toch echt moet gaan.En aan het antwoord van de Ziggo helpdesk dat het wellicht in mijn postcode gebied(voormalig @home) niet zou gaan vindt ik een broodje aap verhaal.
je hebt helemaal niets gezien van authenticatie?? Dat moet je echt wel zien hoor, anders dan heb je zeker geen beeld nee. Dan zit of de module er niet goed in of de module is kapot of je tv is kapot. Want dat gaat nieuwe firmware niet oplossen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan