• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ESPN America 16:9

Status
Niet open voor verdere reacties.
nu hopen dat deze zender snel in HD beschikbaar is. Alles word tegenwoordig in Amerika in HD uitgezonden. De SD kwaliteit van deze zender blijft tegenvallen
 
Het schijnt dat Ziggo beknibbelt op doorgifte van betere kwaliteit. Niet HD, maar de 16:9 wordt minder goed doorgegeven als bij andere providers. Zie de volgende thread hierover.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=235665#post235665
Thread nog een keer lezen.
Ziggo geeft gewoon door wat ze krijgen.
ESPN America heeft volgens mij 3 feeds voor Europa/midden oosten: de UK feed is sowieso een aparte (heeft o.a. met rechten te maken. Geen NFL op de UK versie van ESPN America b.v.)
Het kan best zijn dat de UK feed een hogere bandbreedte heeft.

Ik ben het wel met je eens dat het soms een blockfest is op de ESPN America.
Maar ik denk dat je dit toch bij ESPN zal moeten melden om er iets aan gedaan te kijrgen.
 
Thread nog een keer lezen.
Ziggo geeft gewoon door wat ze krijgen.
Even een kleine nuance aanbrengen: Ziggo zegt dat ze gewoon doorgeven wat ze krijgen. In de praktijk blijkt dat niet altijd te kloppen. Bij Ziggo/Casema werd bijvoorbeeld ESPN Classic Sport altijd behoorlijk geknepen. Op de diverse forums zijn voldoende screenshots van het blokjes beeld te vinden dat dit van tijd tot tijd opleverde als door peak bitrates van andere kanalen in dezelfde Transport Stream veel te weinig ruimte over bleef voor ESPN Classic Sport en het kanaal in de "bitrate limiter" terecht kwam. Na iedere keer maar weer opnieuw aankaarten van dit door Ziggo veroorzaakte probleem is er uiteindelijk wat ruimte gecreëerd in die Transport Stream door het verhuizen van een kanaal en het ESPN Classic Sport probleem was over. Ook bij dit probleem werd uiteraard geroepen door Ziggo dat Ziggo alles gewoon doorgaf zoals ze het binnenkregen.

Ik ben het wel met je eens dat het soms een blockfest is op de ESPN America.
Maar ik denk dat je dit toch bij ESPN zal moeten melden om er iets aan gedaan te kijrgen.
Als klant heb je een overeenkomst met Ziggo. Daar kaart je dus het probleem aan zodat Ziggo kan gaan onderzoeken of dat door instellingen van Ziggo in de multiplexers en/of hun ontvangers veroorzaakt wordt. Zo niet, dan zal Ziggo dit moeten aankaarten bij hun signaal leverancier dat er iets niet goed gaat. Ziggo heeft immers een overeenkomst met die signaal leverancier en beschikt ook over de juiste contact personen bij die signaal leverancier om dit aan te kaarten.

Het probleem is echter dat je met dit soort problemen niet door de helpdesk van Ziggo heenkomt. Het helpdesk personeel wordt immers getraind om bij dergelijke problemen onmiddelijk te melden dat Ziggo hier niets aan kan doen omdat ze alles één op één doorgeven. Daarmee wordt de melding dan gesloten en ben je dus niets opgeschoten.
 
Even een kleine nuance aanbrengen: Ziggo zegt dat ze gewoon doorgeven wat ze krijgen. In de praktijk blijkt dat niet altijd te kloppen. Bij Ziggo/Casema werd bijvoorbeeld ESPN Classic Sport altijd behoorlijk geknepen. Op de diverse forums zijn voldoende screenshots van het blokjes beeld te vinden dat dit van tijd tot tijd opleverde als door peak bitrates van andere kanalen in dezelfde Transport Stream veel te weinig ruimte over bleef voor ESPN Classic Sport en het kanaal in de "bitrate limiter" terecht kwam. Na iedere keer maar weer opnieuw aankaarten van dit door Ziggo veroorzaakte probleem is er uiteindelijk wat ruimte gecreëerd in die Transport Stream door het verhuizen van een kanaal en het ESPN Classic Sport probleem was over. Ook bij dit probleem werd uiteraard geroepen door Ziggo dat Ziggo alles gewoon doorgaf zoals ze het binnenkregen.
Misschien kan iemand de bandbreedtes van de ESPN kanalen zoals Ziggo ze doorgeeft eens checken ?

Op de diversie Astra's wordt ESPN America met ongeveer 4 Mbit/s doorgegeven.
Op Eurobird 28.5oost iets hoger, en op Hotbird 9oost 3.5mbit (een mpeg en een h264 feed).
Overigens wordt ESPN Classic met veel lagere bitrates doorgegeven op de sat. Veelal 2.5 a 3 Mbit/s

Nu weet ik niet hoe Ziggo het signaal aangeleverd krijgt, dus een dergelijke vergelijking zegt dan ook niet alles.
Als klant heb je een overeenkomst met Ziggo. Daar kaart je dus het probleem aan zodat Ziggo kan gaan onderzoeken of dat door instellingen van Ziggo in de multiplexers en/of hun ontvangers veroorzaakt wordt. Zo niet, dan zal Ziggo dit moeten aankaarten bij hun signaal leverancier dat er iets niet goed gaat. Ziggo heeft immers een overeenkomst met die signaal leverancier en beschikt ook over de juiste contact personen bij die signaal leverancier om dit aan te kaarten.

Het probleem is echter dat je met dit soort problemen niet door de helpdesk van Ziggo heenkomt. Het helpdesk personeel wordt immers getraind om bij dergelijke problemen onmiddelijk te melden dat Ziggo hier niets aan kan doen omdat ze alles één op één doorgeven. Daarmee wordt de melding dan gesloten en ben je dus niets opgeschoten.
I know... de enige plek waar je als techneut soms serieus wordt genomen, lijkt hier te zijn.
 
Misschien kan iemand de bandbreedtes van de ESPN kanalen zoals Ziggo ze doorgeeft eens checken ?
Dat heeft niet zoveel zin aangezien het bij ESPN om een variabele bitrate gaat. Bij Ziggo kunnen de multiplexers zodanig ingesteld worden dat er sprake is van een bovengrens voor de toegestane bitrate en verder kan er ook sprake zijn van mogelijke bitrate peaken van andere kanalen waardoor een kanaal tijdelijk even niet voldoende ruimte kan hebben voor de aangeleverde bitrate. Dat manifesteert zich dan als blokken bij de klant. Stel dat ESPN bijvoorbeeld recent de bitrate iets heeft opgevoerd en Ziggo heeft (nog) niet de bitrate instellingen aangepast dan zou je zomaar als gevolg van een dergelijke aanpassing in het bronsignaal bij Ziggo meer problemen kunnen ervaren.
 
Dat heeft niet zoveel zin aangezien het bij ESPN om een variabele bitrate gaat.

In het geval van de ESPN America versie die wij hier binnenkrijgen is dat blijkbaar niet het geval, de bitrate blijkt vrijwel constant te zijn.
Dit klopt wel met de waardes die af te lezen zijn op de site LinowSat.de

Astra19.2°East, 12.663 GHz, Horizontal
ESPN America LinowSat:
2euqr8y.gif


ESPN America, Ziggo (Multikabel gebied)
2q0r3p3.gif


Dat blijkt dus wel aardig overeen te komen.

Feit blijft natuurlijk dat deze bitrates nooit voldoende zijn voor een knap plaatje bij sportzenders.
De twee Eurosport (SD) zenders hebben hier zelfs nog lagere bitrates. :giveup:
 
Geen idee hoe ESPN America haar feeds ontvangt hoor, maar als het de "consumenten" feeds zijn, die blocken al.
CBS/ABC/NBC/FOX met hun 10-13Mbit/s mpeg2 streams dus (ABC en FOX 720p 59.94 fps).
Als deze weer her-encode worden, sjah, dan blijft het natuurlijk blocken. Vooral tijdens de snelle acties op het veld (maar ook de snelle graphics die de zenders gebruiken voor).
 
Jeetje, wat een goede informatie allemaal. Dus ESPN America zendt rond de 4000 kbit/s uit en het lijkt erop dat Ziggo dit exact doorgeeft. In de praktijk merk ik, vooral bij m'n geliefde ijshockey, dat ik, als geoefend kjiker, de puck geregeld kwijt ben. Ik zou dit kunnen aankaarten bij Ziggo, die dat weer bij ESPN zou moeten aankaarten. Maar ik heb een vermoeden dat het een aardig onbegonnen zaak is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan