• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo voert QAM256 in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk dat die "thuis"-freq wel op qam64 zal blijven. Het gaat immers maar om 1 freq per gebied, niet echt een reden om die naar qam256 om te zetten.
 
Ik weet niet of het iemand het al opgevallen is maar ik vind het beeld minder van kwaliteit geworden via RGB en HDMI sinds QAM256 ingevoerd is. Het beeld is te 'gekleurd' en teveel rood erin. Ik kreeg een mail van Ziggo dat er in onze wijk van de week werkzaamheden zijn geweest in de nacht van maandag op dinsdag. Sindsdien merk ik die overdreven kleuren. Het is te hopen dat die bandbreedte besparende QAM256 modulatie geen beeldkwaliteit besparende maatregel is geworden:giveup:
 
Ik weet niet of het iemand het al opgevallen is maar ik vind het beeld minder van kwaliteit geworden via RGB en HDMI sinds QAM256 ingevoerd is. Het beeld is te 'gekleurd' en teveel rood erin. Ik kreeg een mail van Ziggo dat er in onze wijk van de week werkzaamheden zijn geweest in de nacht van maandag op dinsdag. Sindsdien merk ik die overdreven kleuren. Het is te hopen dat die bandbreedte besparende QAM256 modulatie geen beeldkwaliteit besparende maatregel is geworden:giveup:
Verdiep je in de techniek en je zal merken dat het 0 met elkaar te maken heeft.

Heeft je vrouw niet gewoon aan de knopjes gezeten?
 
Ik weet niet of het iemand het al opgevallen is maar ik vind het beeld minder van kwaliteit geworden via RGB en HDMI sinds QAM256 ingevoerd is. Het beeld is te 'gekleurd' en teveel rood erin. Ik kreeg een mail van Ziggo dat er in onze wijk van de week werkzaamheden zijn geweest in de nacht van maandag op dinsdag. Sindsdien merk ik die overdreven kleuren. Het is te hopen dat die bandbreedte besparende QAM256 modulatie geen beeldkwaliteit besparende maatregel is geworden:giveup:

Via RGB scart is de beeld altijd minder.

Via HDMI moet hij helemaal niet op RGB staan.

Haal de scart eruit, die krijgt meestal voorrang op de tv en dan is het beeld veel minder.

Verder pas ik mij aan aan de vorige spreker.

Met QAM256 kan je meer op dezelfde bandbreedte uitzenden.
De kwaliteit van de zenders blijft 100% gelijk.
 
Via RGB scart is de beeld altijd minder.

Via HDMI moet hij helemaal niet op RGB staan.

Haal de scart eruit, die krijgt meestal voorrang op de tv en dan is het beeld veel minder.

Verder pas ik mij aan aan de vorige spreker.

Met QAM256 kan je meer op dezelfde bandbreedte uitzenden.
De kwaliteit van de zenders blijft 100% gelijk.
Je hoeft mij echt niet te vertellen wat het verschil is hoor en wat voorang heeft bij switchen, voor die Ziggo update maandag was alles gewoon goed. :roll: @Doe EensGek je adviseerde mij de techniek eens door te nemen, laat jij mij dan eens weten waarom dit 0 met elkaar te maken zou hebben :rolleyes:
 
Hier, op dit forum, gelezen van Anoniem dat SD wel te controleren is qua bitrate, oftewel de bitrate wat kunnen verlagen indien nodig (lees: als er teveel zenders op 1 freq worden gepropt), maar dat ze over de bitrate van de HD-zenders niets kunnen qua bitrate. Blijkbaar vereist dit extra apparatuur die ze dus dan niet hebben.

...net alsof Ziggo geen controle heeft over het bitrate knopje.
 
Hier, op dit forum, gelezen van Anoniem dat SD wel te controleren is qua bitrate, oftewel de bitrate wat kunnen verlagen indien nodig (lees: als er teveel zenders op 1 freq worden gepropt),
Reken maar uit hoeveel extra SD MPEG2 zenders je op QAM256 kwijt kunt. Dat is een optimalisatie wedstrijd. Die kleur problemen en 'zweem' is typisch zo'n encoding artifact.

maar dat ze over de bitrate van de HD-zenders niets kunnen qua bitrate. Blijkbaar vereist dit extra apparatuur die ze dus dan niet hebben.

Anoniem is dus ook ongeloofwaardig :) Bitrate van Nederland van Boven was absoluut niet gelijk op Ziggo als uit Technicolor pijp kwam. Dat was zo duidelijk te zien.
 
Voordat ik een boze PM van Anoniem krijg zou het ook maar zo zijn dat TV-digitaal dit gezegd heeft. In ieder geval 1 v/d 2. En er is meer dan 1 post hier terug te vinden waarbij dat verklaard wordt door 1 van die 2.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan