• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ werkt goed op Sony Bravia KDL-40W5500

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Heathcliff

Heb vanavond mijn CI+ opgehaald en geinstalleerd. Na wat probleempjes werkt het uiteindelijk perfect. Ik vertel even wat ik heb gedaan. Misschien hebben anderen er nog wat aan.

Thuisgekomen heb ik het doosje uitgepakt, smartcard in CI+ cam gestopt en CI+ cam in mijn Sony Bravia gestopt. Hij werd niet herkend. :sad: Cam er weer uitgehaald nog een keer er in gedaan. Et voila, hij wordt herkend. :)

Daarna in de instellingen van digiatale TV een volledige scan naar zenders uitgevoerd. Dat leek goed. Maar daarna bleek dat ik alleen Nederland 1 (normaal en HD) en Ziggo zender overzicht kon bekijken. Bij andere zenders werd aangegeven dat er geen toegang was oid. :sad:

Ik heb toen de firmware geupgrade naar versie 1.570 EA. Zie: https://support.sony-europe.com/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_en_GB&m=KDL-40W5500. Nadat ik de USB stick in de TV had gedaan en had gekozen voor systeemupdate ging de TV uit en aan. Daarna gingen gedurende een minuut of twee groene, rode en oranje lampjes knipperen op de TV terwijl het beeld zwart bleef. Daarna ging de TV nog een keer uit en aan en even later had ik weer beeld en werd de melding gegeven dat de update gelukt was. :) Ik kon echter nog steeds al die zenders niet bekijken. :sad:

Daarna heb ik de oude smartcard in de CI+ cam gestopt en toen kon ik wel alle zenders kijken die voorheen kon kijken. Probleem zat dus in de nieuwe smartcard, waar ook de HD zender op zouden moeten staan. Deze smartcard was door de leverancier voor mij geactiveerd via de website van Ziggo. Ik wilde dit zelf ook nog eens proberen, maar dat deel van de site ligt nu momenteel plat. Toen wilde ik proberen via de telefoon te activeren, maar ik moest 3 keer terugbellen voordat het klantnummer dat ik invoerde werd herkend. :? Derde keer werkte het. En een minuut later kon ik ook via mijn nieuwe smartcard TV kijken en dus ook de HD zenders en preview zenders. :) Het activeren door de leverancier was dus blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Ik merkte daarna wel dat het rijtje met zenders niet compleet was. :sad:

Ik heb toen in de instellingen voor digitale TV de Frequentie en het Netwerk ID ingevuld die ik had opgezocht in het boekje dat ik bij de cam had gekregen. Daarna nog een keer een scan uit laten voeren en toen waren wel alle zenders compleet! :)

Alles werkt nu prima! Ik ben erg blij dat ik nu alles heb geintegreerd in de TV. Geen aparte afstandbediening meer voor de decoder. En voor het kijken van films kan ik via DLNA en het menu van de TV direct alles benaderen van het netwerk! :cool:

Ciao!
René
 
Bedankt voor dit berichtje. Ik heb hetzelfde TV toestel en een Ziggo CI+ cam besteld zonder te weten of dit wel gaat werken :roll:
Dit is dus door jou bericht bevestigd.
Ik snap wel niet waarom de Sm geactiveerd moet worden.
Dat was bij mijn vorige Sm in eerste instantie niet nodig ....
 
Ja inderdaad, dank voor de 'heads-up'; wij hebben thuis een KDL-37W5500 staan. Lijkt me dat-ie daar dus ook op moet gaan werken. Voordat ik de cam bestel wacht ik eerst even de huidige problemen met mijn nieuwe 'verhoogde' Internetsnelheid af. We zijn daardoor nu al twee weken offline en Ziggo heeft al zijn krediet even verspeeld. Hadden ze die nieuwe snelheids introductie maar net zo grondig getest als de CI+ ondersteuning...
 
E5020

Zojuist bij MM de CAM(odule) gehaald en geïnstalleerd, appeltje eitje op mijn Sony 32E5020. Enige probleem was dat hij voortdurend een software update probeert uit te voeren (die vervolgens niet werkt). Na alle auto-updates uitgezet te hebben (het lijkt er echter op dat dit niet mogelijk is voor CAM) vraagt hij nu niet meer om de update (fingers crossed). Ook ziet het eruit dat de artefacts die ik in het verleden op NED 1,2 en 3 HD had er nu niet meer zijn. Vervelend is wel de meldingen van de module als je bijvoorbeeld je TV aanzet (dat was bij de mascom module mogelijk om uit te zetten).
 
ci+cam van Ziggo in Caiway-gebied

Ik heb een beetje op de gok de ziggo-cam gekocht ook al woon ik in Caiwaygebied. En het werkt.
Gegevens: ik heb een 46W5720 (dus een 46W5500)
firmware: 1.202EA, updates uitgeschakeld

Omdat de al een digitaal geinstaleerde was, heb ik simpelweg de caiwaykaart in de cam gedaan en de cam in de tv ; voor de zekerheid (maar ik weet niet of het echt nodig was) heb ik opnieuw de zenders laten zoeken. Dan naar "instellingen"; daar was de knop van de de ca-instellingen opgelicht (dus de cam was herkend), daarop gedrukt en verder ging het eigenlijk vanzelf.
Het demonstratie HD kanaal van Caiway (zentv) heeft een fabelachtig beeld, ook het beeld van de andere zenders lijkt beter maar daar durf ik niet echt mijn hand voor in het vuur te steken omdat ik nu eenmaal niet de beelden naast elkaar kan zien. Ben in ieder geval dik tevreden.

Overigens, even eerlijk: simpelweg de cam in de tv gedaan is niet helemaal waar. Ondanks regelmatige waarschuwingen ook op dit forum, had ik eerst zowel de kaart verkeerd in de cam als de cam verkeerd in de tv gedaan. Als ik het goed heb onthouden is het nu zo: als je de cam met de opdruk naar je toe hebt moet de kaart er met de chip naar achteren in. En de cam moet met de opdruk naar achteren in de tv. Zal wel een logica inzitten.
 
Bij mijn KDL-40W5500 werkt het ook perfect. In 1 keer zelfs na de Cam authentificatie, de digitale netwerkinstellingen waren al eerder ingesteld om Ned 1 HD te kunnen zien.

Ik heb wel het idee dat bij het zappen wat meer vertraging zit dan op mijn Humax decoder.
 
plaatsing cam-smartcard

cam met "ziggo certified" naar de muur.
card met witte gedeelte naar de muur
cam zit ongeveer 1/3 in de tv

bestaande card werkt uitstekend (mei 2009)
 
irritatie

Kun je bij de W5500 het info-beeld (zender, programma, etc) korter laten zien tijdens het zappen?
Ik kan niks in de manual vinden.
 
Zojuist bij MM de CAM(odule) gehaald en geïnstalleerd, appeltje eitje op mijn Sony 32E5020. Enige probleem was dat hij voortdurend een software update probeert uit te voeren (die vervolgens niet werkt). Na alle auto-updates uitgezet te hebben (het lijkt er echter op dat dit niet mogelijk is voor CAM) vraagt hij nu niet meer om de update (fingers crossed). Ook ziet het eruit dat de artefacts die ik in het verleden op NED 1,2 en 3 HD had er nu niet meer zijn. Vervelend is wel de meldingen van de module als je bijvoorbeeld je TV aanzet (dat was bij de mascom module mogelijk om uit te zetten).

dit is een gevolg van een foute instelling op ons netwerk, wordt zsm aangepast
 
uitverkocht

Al die tijd zitten wachten op de CI+ cam , is hij uitverkocht bij de MM! Nou ja, dan maar alvast de firmware geupgrade voor mijn sony 37w5500, en dat ging zeer makkelijk. Alleen na het downloaden moest ik wel eerst de naam van het gedownloade bestand wijzigen in firmware.upd. daarna begreep de tv het pas. Misschien komt dat omdat ik de file op mijn apple gedownload had en hij er zijn eigen naam aan geeft. I heb inmiddels de CI+cam gereserveerd dus volgend week ben ik eindelijk van dat analoge signaal af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan