• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Overstappen op Alphacrypt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou het bijna denken, maar was een heel vriendelijke dame die goed op de hoogte was en samen met haar hadden we dit zo uitgevogeld.
Heb ze wel allemaal geprobeerd en eigenlijk was alleen die ene niet aan de praat te krijgen. De andere 10 dus wel (had er op dat moment dus 11 :oyeah:).

Een klantvriendelijkheid zoals je die (helaas) maar zelden aantreft, dus.
 
Ik kreeg een mailtje vanochtend:

Goede morgen,

Momenteel ben ik aan het uitzoeken wat dit kan veroorzaken. Ik kom hierop terug.

--
Met vriendelijke groet,

****
Satellitecity.

Net met ze gesproken, ik mag de mijne upgraden naar 3.19 (als het lukt) zonder garantie te verliezen.
Het lukt alleen niet met mijn eigen laptop, waarschijnlijk het bekende probleem dat er een verkeerde spanning op mijn pcmcia slot staat:sad:.
Of is er misschien iemand op het forum in de buurt van Oegstgeest die dit kan doen?????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net met ze gesproken, ik mag de mijne upgraden naar 3.19 (als het lukt) zonder garantie te verliezen.
Het lukt alleen niet met mijn eigen laptop, waarschijnlijk het bekende probleem dat er een verkeerde spanning op mijn pcmcia slot staat:sad:.
Of is er misschien iemand op het forum in de buurt van Oegstgeest die dit kan doen?????


Ik heb net gebeld met mijn broer en die heeft een laptop waar ik waarschijnlijk mijn Alphacrypt 3.18 kan updaten naar 3.19.
Ik ga er vanavond heen en dan hoor je het wel of het bij mij gelukt is.
 
Ik heb net gebeld met mijn broer en die heeft een laptop waar ik waarschijnlijk mijn Alphacrypt 3.18 kan updaten naar 3.19.
Ik ga er vanavond heen en dan hoor je het wel of het bij mij gelukt is.

Hier staat ook nog wat aanvullende info wat betreft het updaten van de Alphacrypt module in een laptop.
Media Portal forum: My manual on how to update an Alphacrypt cam with DVB-C

Het probleem zit in m'n Alphacrypt 3.18, want een ander (Alphacrypt 3.12) doet het wel in mijn TV.
Mijn Alphacrypt 3.18 doet het in die andere TV waar de Alphacrypt 3.12 uitkomt ook niet.
Toch kan de betreffende Alphacryptmodule ook gewoon defect zijn natuurlijk.
 
Bedankt voor de info.
De Alphacryptmodule past niet in de laptop bij mijn broer.
Ik ga morgen een elektronicazaak bellen en vragen of het daar kan.
En anders gaat de Alphacrypt retour.
Een andere methode is updaten via een satelliet ontvanger. Misschien ken je iemand of een lokale satelliet ontvangst winkel waar je de AlphaCrypt even mag laten updaten.
 
alpha crypt

oke komt ie weet niet of het past

27 mei 2009 07:06
Ziggo liet eind maart j.l. weten dat vanaf eind mei Conditional Access Modules (CAM) op basis van de Common Interface Plus of CI+ specificatie zouden worden ondersteund. Dit geldt tevens voor een aantal nieuwe HDTV modellen, die eveneens van een CI+ interface zijn voorzien en voldoen aan de Ziggo specificaties. Voorwaarde daarbij is wel dat de HD TV voorkomt op een lijst van toestellen die door Ziggo zijn getest en goedgekeurd.
Het voordeel van de CI+ Conditional Access Module is dat met deze module een daarvoor geschikte TV in staat is om digitale TV en, met een geschikte ingebouwde HD tuner, HDTV te ontvangen zonder een extra settopbox. Daardoor wordt de bediening van de digitale TV een stuk eenvoudiger omdat met één afstandbediening en bedieningsmenu kan worden gewerkt en extra verbindingskabels achterwege kunnen blijven. De bediening van de televisie wordt op die manier dus eigenlijk weer net zo simpel als in het analoge TV tijdperk.

Volgens Ziggo hebben haar abonnees een duidelijke behoefte om gebruik te kunnen maken van CAM modules in TV-apparatuur. De huidige modules in de markt (b.v. Alphacrypt) worden niet door Ziggo ondersteund en voldoen volgens het kabelbedrijf niet aan de veiligheideisen die een aantal content leveranciers van digitale kanalen stellen. De nieuwe CI+ modules voldoen wel aan de eisen van Ziggo. De CI+ CAM van Ziggo zal naar verwachting rond de 90 Euro gaan kosten.
Daarnaast zijn de goedgekeurde HDTV’s uitgebreid getest en voldoen daarmee aan de minimum eisen van Ziggo. Hiermee wordt bereikt dat de TV’s op de juiste wijze omgaan met het digitale kanalen van Ziggo, maar ook de wijzigingen op het netwerk automatisch opvolgen zonder dat de klant de TV opnieuwe moet instellen of installeren.
Op het forum van de Ziggo gebruikersgroep liet een Ziggo official onlangs het volgende weten: “Er zijn geen fabrikanten afgevallen. In de eerste ronden zitten Philips, Samsung, Sony en LG. Samsung en LG zijn nagenoeg afgerond (CI+ deel nog en dit hangt ondermeer van de CAM’s af). Met Sony zijn we gestart met de fieldtest (laatste onderdeel van de certificatie). Met Philips zitten we ongeveer halverwege.
In de tweede ronde zitten Panasonic, JVC, Sharp en Loewe. Met al deze fabrikanten moet het volledige test traject nog beginnen. Een aantal fabrikanten heeft uberhaupt de hardware nog niet gereed en plant het product veel later. De planningen van deze 2e ronde producten lopen uiteen van sept 2009 tot maart 2010.”
Dezelfde Ziggo official gaf op 23 mei j.l. aan dat de eerste lijst “over een aantal weken” gepubliceerd wordt. Hoewel dat een rekbaar begrip is lijkt het dus duidelijk dat de geplande start in mei niet gehaald zal worden en dat, als alles vanaf nu meezit, midden juni de lijst met goedgekeurde TV’s zal uitkomen met op z’n vroegst enkele weken daarna de eerste CAM’s.
Nog even geduld dus.


dit is alweer eerder geworden veel testen zijn al goed gegeaan
 
Beveiliging

De beveiliging is het probleem, de aanbieders van de zenders eisen dit van ziggo, misschien al bekend bij sommigen maar er gaan daar door aanbieders weg bij KPN omdat deze niet meer overeenkomst komen.
Als je nou voor 1 maand je abo stop zet koop je daarvoor een CI+ module
 
Vanmiddag een nieuwe alphacrypt van Satellite city gekregen met software versie 1.19.
In mijn tv geprakt en alles werkt perfect in 1 keer!
of het aan de cam of de software versie gelegen heeft weet ik natuurlijk niet maar feit is dat het werkt!
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen om de boel aan de praat te krijgen.
Ook perfecte service van satellite city waar ik zonder enig probleem de cam om kon ruilen.:applause:
 
Regelt satellite city dat op zondag? Dat is al helemaal super service! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan