• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sterkte 8%

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

Lutjemac

Sterkte 8% Opgelost!! nu 53%

Hallo,

ik heb bij bijna alle zenders/kanalen een sterkte va 8%, Kwaliteit is 100% en Ber = 0. tot zover ook een uitstekend beeld. Maar op de kanalen 119 t/m 122, 206, 207, 213 en 321 heb ik een kwaliteit van 20 tot 40% en een ber waarde die schommeld tussen de 659 en 714. en heb hierbij een zeer blokkerig beeld en haperend geluid, deze kanalen zitten allemaal op 754000 kHz 6875 64 QAM.
Op het AOP direkt aangesloten geeft wel een goed beeld, ik zal dan waarschijnlijk volgens Helpdesk nieuwe kabels moeten trekken. Dat wordt een hels karwei want de kabels zitten via leidingen in de muur en onder de vloer in de kruipruimte. Kan ik in dit geval misschien een antenne versterker gebruiken (het gaat maar over 9 zenders die niet alle dagen bekeken worden). graag advies.

mvg Lutjemac.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat je eigenlijk aangeeft in je verhaal is dat die specifieke frequentie verstoord word.
Probleem komt meestal uit slechte afscherming van de kabel en of stekkers/splitter(s)

Eerste wat je dus zou kunnen nagaan is hoe de kwaliteit van je stekkers en of splitter(s) is. (en zo nodig vervangen voor goede kwaliteitsstekkers/splitters).

Als het dan nog slecht is vrees ik toch je bekabeling...
 
Op het AOP direkt aangesloten geeft wel een goed beeld, ik zal dan waarschijnlijk volgens Helpdesk nieuwe kabels moeten trekken. Dat wordt een hels karwei want de kabels zitten via leidingen in de muur en onder de vloer in de kruipruimte. Kan ik in dit geval misschien een antenne versterker gebruiken (het gaat maar over 9 zenders die niet alle dagen bekeken worden). graag advies.
Hangt er vanaf waardoor het signaal niet goed is. Als het alleen komt omdat het 'te zwak is' kan een antenneversterker helpen, maar plaats die dan wel bij het AOP dus aan het begin van de kabel. Maar als je probleem ontstaat door instraling van signalen op de coax kabel omdat die niet genoeg afschermt dan heeft een antenne versterker geen effect.
Ook je splitters kunnen een oorzaak zijn. Maar als je een goede antenneversterker koopt met meerdere uitgangen heb je geen splitters nodig, je sluit dan de uitgaande kabels op de versterker aan ipv op de splitters.

Als het alleen aan de verzwakking van je kabels ligt zou je op een TV aan het einde van de kabel last moeten hebben van een sneeuwerig beeld op de hoge frequenties van de analoge stations, moet je de frequentielijst van je gemeente er even bijpakken welke dat zijn. Zijn die hoge kanalen haarscherp zonder sneeuw, dan zul je vermoedelijk storing door instraling hebben en helpt een antenneversterker misschien niet. Zijn ze wel "sneeuwerig" aan het einde van de kabel en niet op het AOP dan heb je een goede kans dat een versterker alles oplost.
Tip: koop geen versterker bij een bouwmarkt, maar neem gelijk een goede, bijvoorbeeld een Hirchmann (GHV20E - 1 uitgang of GHV20M - 4 uitgangen).
 
Hallo,

ik heb bij bijna alle zenders/kanalen een sterkte va 8%, Kwaliteit is 100% en Ber = 0. tot zover ook een uitstekend beeld. Maar op de kanalen 119 t/m 122, 206, 207, 213 en 321 heb ik een kwaliteit van 20 tot 40% en een ber waarde die schommeld tussen de 659 en 714. en heb hierbij een zeer blokkerig beeld en haperend geluid, deze kanalen zitten allemaal op 754000 kHz 6875 64 QAM.
Op het AOP direkt aangesloten geeft wel een goed beeld, ik zal dan waarschijnlijk volgens Helpdesk nieuwe kabels moeten trekken. Dat wordt een hels karwei want de kabels zitten via leidingen in de muur en onder de vloer in de kruipruimte. Kan ik in dit geval misschien een antenne versterker gebruiken (het gaat maar over 9 zenders die niet alle dagen bekeken worden). graag advies.

mvg Lutjemac.

Op deze frequentie (754000 khz) heb ik ook problemen. Ik zie/hoor het nauwelijks, de BER is bij mij ca. 1 a 2 e-6. (signaalkwaliteit 64%-100%). Rechtstreeks aansluiten op de AOP (handig dat'ie in de woonkamer zit) geeft ongeveer dezelfde BER, dus mijn kabels zijn goed. De problemen zijn overigens dusdanig klein dat ik er verder geen melding van maak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor advies

Saywhat en CeeS,

bedankt voor jullie advies, moet er even bij vermelden dat ik vanaf juli (zijn in juni op het huidige adres komen wonen) tot begin september wel goed beeld had bij de genoemde frequentie. er is in de periode van juli tot nu niets aan de kabels (heb ook metalen stekkers) en de onderdelen veranderd ook geen nieuwe apparatuur. begin september is dit dus plotseling opgekomen.

Mijn dochter heeft nog een antenne versterker ga het daarmee even proberen om te kijken of dat verbetering brengt. Ook ga ik met een losse kabel vanaf het AOP naar de woonkamer kijken of dat het oplost. Anders wordt het misschien toch de kabels en of stekkers vervangen.

mvg Lutjemac
 
Op deze frequentie (754000 khz) heb ik ook problemen. Ik zie/hoor het nauwelijks, de BER is bij mij ca. 1 a 2 e-6. (signaalkwaliteit 64%-100%). Rechtstreeks aansluiten op de AOP (handig dat'ie in de woonkamer zit) geeft ongeveer dezelfde BER, dus mijn kabels zijn goed. De problemen zijn overigens dusdanig klein dat ik er verder geen melding van maak.

Ik heb een Samsung DCB-360. Signaalsterkte kan ik wel raadplegen maar de kwaliteit? Waar kan ik die vinden?
 
Opgelost sterkte nu 53%

Het is opgelost! :)

Heb de antenneversterker van mijn dochter opgehaald, en er tussen geplaatst. Nu heb ik op 754000 kHz een signaalsterkte van 53% en een kwaliteit van 100% met een BER waarde van 0. Ook op alle andere kanalen is de kwaliteit 100% met een BER van 0.

Hoezee hoezee :pompom:

mvg Lutjemac
 
Hallo,

Antenneversterker kan maar dan moet je mij maar eens vertellen hoe ik dan ook gebruik kan blijven maken van telefonie en internet.

Een goedkopere oplossing kan zijn het trekken van goede afgeschermde coax, monteren met stalen pluggen. Alleen een goed stuk coax va de aansluiting in de muur tot aan mijn digitale ontvager (circa 1 mtr) gaf al een goede verbetering.

Succes
 
Hallo,

Antenneversterker kan maar dan moet je mij maar eens vertellen hoe ik dan ook gebruik kan blijven maken van telefonie en internet.

Een goedkopere oplossing kan zijn het trekken van goede afgeschermde coax, monteren met stalen pluggen. Alleen een goed stuk coax va de aansluiting in de muur tot aan mijn digitale ontvager (circa 1 mtr) gaf al een goede verbetering.
Maar als jij een kabel naar boven trekt, is dat toch al gauw minimaal 5 meter en dan heb je toch echt wel een versterker nodig, zeker als de kwaliteit standaard nog maar 8% is. Die versterker plaats je gewoon na de NTU (splitter TV, Radio, Modem) op de TV kabel en van daaruit kan je weer verder. Het kabeltje naar je modem blijft dus ongemoeid. Staat genoeg info op internet..
 
Hallo,

Antenneversterker kan maar dan moet je mij maar eens vertellen hoe ik dan ook gebruik kan blijven maken van telefonie en internet.
Een signaalversterker met retourmogelijkheid gebruiken.
Maar ik ben met je eens dat goede kabels de voorkeur hebben boven een versterker. Alleen als je veel apparatuur gebruikt kan het niet anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan