• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Voicemail

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Theo61

Heeft iemand al ervaring met deze dienst. Hoe werkt het? Ik begrijp dat je binnen 5x keer overgaan de telefoon moet opnemen. Dat lijkt mij vrij snel. Kun je het snel aan en uit zetten. Dan kan ik het gebruiken. Zoals ik het nu lees duurt het een dag voordat de activering werkt.
 
Theo61 zei:
Heeft iemand al ervaring met deze dienst. Hoe werkt het? Ik begrijp dat je binnen 5x keer overgaan de telefoon moet opnemen. Dat lijkt mij vrij snel. Kun je het snel aan en uit zetten. Dan kan ik het gebruiken. Zoals ik het nu lees duurt het een dag voordat de activering werkt.
Ja, 1233, servicesite, nee binnen een dag. brief gelezen?
Eerste keer even bellen, inspreken en een kind doet de was.

met groet,
Tom
 
Ik vind de voicemailfaciliteit geniaal!!
Dat MK dat zelf niet alleen had verzonnen!

Alleen.... de KPN heeft een luxere faciliteit.
Waarom heeft Ziggo dit niet en pakt Ziggo het niet meteen goed aan?

De KPN is trouwens ook veel vlotter met de telefoonspecificatie, bijna real-time kan je de kosten in de gaten houden, bovendien kan je namen koppelen aan telefoonnummers en zodoende zien wie je gebeld hebt
en zie je niet alleen de "kale", vaak nietszeggende nummers.

KPN heeft deze handige feature voor de voicemail:

"VoiceMail BelBericht"


"Met VoiceMail BelBericht hoef je niet meer te bellen naar VoiceMail om te horen of er een bericht voor je is. VoiceMail BelBericht belt je op als er een bericht voor je is ingesproken.

Als er een bericht voor je is, laat VoiceMail BelBericht het VoiceMailnummer 0842-333 achter in je NummerMelder of op het display van je telefoon.

  • Je voorkomt onnodig bellen naar 0842 333
  • Je krijgt alleen bericht als er een boodschap is ingesproken
  • VoiceMail BelBericht is betrouwbaarder dan een VoiceMail melder


Aanzetten

  • Bel 0842 333 en ga naar het hoofdmenu
  • Kies optie [3] Instellingen wijzigen
  • Kies optie [3] BelBericht aanzetten
Hierna werkt VoiceMail BelBericht binnen een uur. Via het zelfde menu kun je VoiceMail Belbericht ook weer uitzetten."
Zoiets kan bij Ziggo toch ook wel geregeld worden?
 
Ik vind de voicemailfaciliteit geniaal!!
Dat MK dat zelf niet alleen had verzonnen!

Alleen.... de KPN heeft een luxere faciliteit.
Waarom heeft Ziggo dit niet en pakt Ziggo het niet meteen goed aan?

De KPN is trouwens ook veel vlotter met de telefoonspecificatie, bijna real-time kan je de kosten in de gaten houden, bovendien kan je namen koppelen aan telefoonnummers en zodoende zien wie je gebeld hebt
en zie je niet alleen de "kale", vaak nietszeggende nummers.

KPN heeft deze handige feature voor de voicemail:

"VoiceMail BelBericht"


"Met VoiceMail BelBericht hoef je niet meer te bellen naar VoiceMail om te horen of er een bericht voor je is. VoiceMail BelBericht belt je op als er een bericht voor je is ingesproken.

Als er een bericht voor je is, laat VoiceMail BelBericht het VoiceMailnummer 0842-333 achter in je NummerMelder of op het display van je telefoon.

  • Je voorkomt onnodig bellen naar 0842 333
  • Je krijgt alleen bericht als er een boodschap is ingesproken
  • VoiceMail BelBericht is betrouwbaarder dan een VoiceMail melder

Aanzetten

  • Bel 0842 333 en ga naar het hoofdmenu
  • Kies optie [3] Instellingen wijzigen
  • Kies optie [3] BelBericht aanzetten
Hierna werkt VoiceMail BelBericht binnen een uur. Via het zelfde menu kun je VoiceMail Belbericht ook weer uitzetten."
Zoiets kan bij Ziggo toch ook wel geregeld worden?


Wat ik ervan begrepen heb, is dat ziggo in de toekomst ook voicemail melding doorgeeft op het netwerk. Als je een bericht hebt, verschijnt hier melding van op het display van je telefoon (mits ondersteund door je telefoon natuurlijk)
 
Bij Multikabel/Casema schijnt er al een signaal gestuurd te worden waardoor op je telefoon het envelopje aan gaat (als je telefoon dat ondersteund). Zelf heb ik voicemail niet aanstaan dus heb dat niet getest, maar iemand in het forum schreef dat dit nu al werkt. @Home gebruikt nog een ander platform voor digitale telefonie op dit moment dacht ik, dus misschien werkt die optie daar nog niet.
 
Bij Multikabel/Casema schijnt er al een signaal gestuurd te worden waardoor op je telefoon het envelopje aan gaat (als je telefoon dat ondersteund). Zelf heb ik voicemail niet aanstaan dus heb dat niet getest, maar iemand in het forum schreef dat dit nu al werkt. @Home gebruikt nog een ander platform voor digitale telefonie op dit moment dacht ik, dus misschien werkt die optie daar nog niet.


Net gestest op het @home netwerk, krijg nog geen signaal mee voor voicemail naar de telefoon, komt dus nog!
 
Even een misverstand wegwerken: Ziggo stuurt op dit moment wel degelijk een signaal mee. Mijn Philips telefoon krijgt vlak nadat de voicemail ingesproken is, een signaal waardoor een envelopje gaat knipperen.
Na het beluisteren van de voicemail komt er weer een melding en de envelop gaat weer uit. Dit heb ik getest door afwisselend een ander toestel te gebruiken voor het inspreken van de tekst en voor het beluisteren..... Door een ander toestel te gebruiken, bleef de envelop continu aan ook nadat de voicemail beluisterd was. Dus NA het afluisteren wordt ook een signaal verzonden.
Bovendien is er een ander signaal wat doorgegeven wordt:
Een onderbroken kiestoon als er een nieuwe te beluisteren voicemail is.

Ik wil alleen maar aangeven dat de facilliteit bij de KPN luxer en betrouwbaarder is. De envelopmelding werkt bijvoorbeeld niet op mijn Siemens telefoon. (AS150)

Helaas staat nergens vermeld in een handleiding hoe de voicemailmelding exact werkt. Ik heb het zelf uit moeten testen en het heeft een hoop geld gekost voor de mobiele telefoon.

Het mooiste zou zijn als Ziggo de faciliteit zoals de KPN deze heeft, gaat aanbieden. Heel betrouwbaar en duidelijk. Een terugbelactie zoals je dat ook bij je mobiele telefoon hebt, daar wordt je ook gebeld als je een nieuw voicemailbericht hebt.

Maar wat ik al stelde, is ook de telefoonspecificatie van KPN duidelijker en zijn sneller de kosten in te zien.
 
Even een misverstand wegwerken: Ziggo stuurt op dit moment wel degelijk een signaal mee.
In elk geval op het netwerk van Multikabel en Casema, want da's hetzelfde platform. Het @Home telefonie platform is (nog) anders en daar kan het dus anders zijn.
 
Voor de duidelijkheid: Voicemailmelding gaat bij Ziggo net als Nummermelding via FSK. Als je toestel niet FSK geschikt is, zal Voicemailmelding niet werken.
 
Voor de duidelijkheid: Voicemailmelding gaat bij Ziggo net als Nummermelding via FSK. Als je toestel niet FSK geschikt is, zal Voicemailmelding niet werken.


Klopt, maar dit werkt momenteel nog niet in ht @home gebied. Zal gefaseerd ingevoerd worden waarschijnlijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan