• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen met DVB-C tuners voor in PC (MCE)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RKE

Sinds de aanschaf van een media center (Microsoft MCE obv XP) is het apparaat niet meer weg te denken uit ons huishouden. De software werkt wonderbaarlijk goed en intuïtief en zelfs ons zoontje van 3 kan er mee overweg.

Alleen over de kwaliteit van het tv beeld ben ik niet echt tevreden. Vergeleken met andere bronnen zoals dvd's of zelfs gedownloade films, is het tv signaal erg wazig (verschilt per zender maar echt scherp wordt het nooit). Ik heb gespeeld met meerdere MPEG2 decoders maar zelfs de beste (NVIDIA) levert een niet meer dan acceptabel beeld op. Ik stoor me nog iedere avond eraan als ik tv (-opnames) kijk.

Dus wil ik de overstap maken naar digitale tv maar het media center moet blijven. Nu begrijp ik dat er DVB-C tuners zijn en ik heb alle informatie van Archie op het forum gevonden (beetje achterhaald omdat er beweerd wordt dat het niet werkt met MCE, maar nog steeds erg nuttig). Dus ik weet wat er aangeschaft moet worden (hardware/CAM/etc.).

Wat ik nog niet goed kan beoordelen is welke DVB-C TV kaart ik het beste kan aanschaffen. Ik vraag me af of die kaarten komen met MPEG2 encoders (zoals mijn huidige analoge tv tuner van Haupage) of dat die taak zal worden overgenomen door de CPU van mijn PC. En als het dat laatste is, is mijn AMD X2 3800+ snel genoeg? Ook voor twee tuners? Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

Is er iemand die daar ervaring mee heeft of die mij kan vertellen waar ik dat soort info kan vinden? Ik zou er in ieder geval een stuk mee geholpen zijn. Alvast bedankt voor de moeite! :D
 
Voordat ik er verder in duik, hou er rekening mee dat dit +- 350 tot 400 euro gaat kosten.. Is dat het waard??
 
De data komt in MPEG2 binnen en daarom vergt dit bijna niets van je PC. Zelf heb ik een floppydtv, maar ik gebruik dit binnen mediaportal en niet voor MCE. Ik heb het wel getest binnen MCE en kan bevestigen dat dit werkt.
 
Thomas zei:
Voordat ik er verder in duik, hou er rekening mee dat dit +- 350 tot 400 euro gaat kosten.. Is dat het waard??

Het gaat me wel meer kosten ook... ik wil namelijk TWEE tuners in mijn MCE. En ik begrijp dat de tuners (FireDTV) zoiets van 155 euro zijn, dan nog eens 100 voor een Alphacrypt CAM en dan nog de 'decrypter kaart' van Multikabel (kosten onbekend, 'niet goedkoop' is het enige dat ik heb kunnen vinden).

Dus ja... ik ben me ervan bewust en ja, het is het me (ons) waard. We zijn erg blij met het media center en we zijn erg enthousiast over de digitale kanalen (we gaan voor het all-in pakket want we willen BBC3 en BBC4) :).

Dus duik nu maar de diepte in :lol:
 
Volgens mij heb je twee Alphacrypts nodig en een extra smartcard van Multikabel. Dit laatste is niet erg duur, volgens mij eenmalig 10 Euro o.i.d. Hierbij hoort dacht ik ook nog een extra bijdrage van 1 Euro p/mnd (of iets meer, in ieder geval niet schokkend naar mijn mening).
 
jeroen247 zei:
iemand ervaringen met Technotrend C2300?

https://www.technotrend.de

Persoonlijk zou ik nooit aan een 'niet door multikabel ondersteund' apparaat beginnen.
Het verkrijgen van software-updates via het Multikabel netwerk is best wel belangrijk.

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan