• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen telefoon

  • Onderwerp starter gekvanziggo
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb al 2 weken hetzelfde probleem: Wel internet, geen telefoon.
Ben met vakantie geweest en heb gedurende mijn afwezigheid de stroom van alle standby apparaten gehaald, ook de Ziggo modem (Motorola SBV5121E). Bij thuiskomst weer aangezet en alles was OK. Telefoon werkte ook.
Later op de dag deed de telefoon het niet meer. Het internet werkte prima. Modem gereset (1 minuut, 10 minuten, etc.), andere telefoon aangesloten, kabeltjes gecheckt. Niets hielp.

Ik heb dit probleem in Augustus ook gehad en een mail aan Ziggo gestuurd. Die zeiden dat ze via de email niets konden testen en dat ik maar moest bellen (10c p/m, 20 minuten in de wacht, etc.). Heb ik niet gedaan, maar wonderbaarlijk verloor ik mijn internet de volgende dag, bleef een paar uur down en toen het weer opkwam deed internet én telefoon het weer. Heel toevallig. :?

Nu dus weer, weer gemeld via de website, maar nu gebeurt er niets. Het lampje van telefoonlijn 1 knippert, de andere is uit (en niet in gebruik).
In de tussentijd is de telefoon van familieleden een paar straten verder op ook al down geweest, maar daar werkt het intussen weer.
Wat is er toch aan de hand met de Ziggo telefoon? Internet is hardstikke stabiel, maar die telefoon heeft constant kuren.

Kan ik nog iets proberen zonder dat ik een half uur aan de telefoon moet hangen met een Ziggo medewerker, die me gaat vertellen dat ik de modem moet resetten, of simpelweg concludeert dat de modem (na nog geen jaar!) stuk is?

Toch best verontrustend om te zien hoeveel mensen hier dezelfde problemen hebben...

E
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw...
3 kwartier later, nog even de modem nogmaals herstart en nu het lampje knippert niet meer, maar brandt constant. Ik hoor nog steeds geen beltoon, maar het is een begin.
Ik ben nieuw hier, maar zitten er ook Ziggo medewerkers op dit forum ofzo? Die stiekem wat bijklussen? :wink: In dat geval: alvast hartelijk dank!
 
Wauw...
3 kwartier later, nog even de modem nogmaals herstart en nu het lampje knippert niet meer, maar brandt constant. Ik hoor nog steeds geen beltoon, maar het is een begin.
Ik ben nieuw hier, maar zitten er ook Ziggo medewerkers op dit forum ofzo? Die stiekem wat bijklussen? :wink: In dat geval: alvast hartelijk dank!
Heb je al een andere telefoon geprobeerd?
 
Modem gereset (1 minuut, 10 minuten, etc.), andere telefoon aangesloten, kabeltjes gecheckt. Niets hielp.

Wat ik gisteren gedaan heb:
Ik heb de modem gisterenavond nogmaals gereset, dit keer met internet losgekoppeld (draadloos router). Maakte niets uit, het tel1 lampje knipperde nog steeds, maar bij het aanzetten van de router werkte de link router-modem ook niet meer. Modem nog een keer gereset met router eraan, toen deed internet het weer en het lampje tel1 knipperde niet meer. Aangezien een knipperend lampje niet goed is (tenminste, dat was mijn conclusie na het lezen van dit forum) is een constant brandend lampje al een hele verbetering. De telefoon doet het echter nog niet.

Ik zal vanavond weer testen met een andere telefoon (DECT). De 'draad'-telefoon die er nu aan hangt werkt niet (vroeger wel).
 
...nee... Doet het nog steeds niet, met geen van de twee (heel verschillende) telefoons die het voorheen allebei deden. :sad:

Ik ken nog niemand met een Ziggo abonnement die nog nooit problemen met de telefoon heeft gehad. Is het zo'n nieuwe techniek dat het nog steeds niet 100% stabiel is?
 
Het is en blijft VoIP. Voor zover ik weet is een modem minder stabiel dan een analoge telefoonlijn. Maar als je met twee verschillende telefoons (draadloos en bedraad) hetzelfde probleem hebt, zou ik toch even contact opnemen met de HD.
 
@Wekker
Je hebt een Motorola modem, en het TEL1 ledje blijft constant oplichten, dat is in elk geval goed.

Datzelfde ledje moet gaan knipperen als "de hoorn van de haak is". Of wel als jij de lijn openzet (op een dect toestel meestal groene hoorntje) dan moet dat ledje gaan knipperen.

Indien het ledje gaat knipperen is jou installatie in orde.
Indien dat ledje niet gaat knipperen is er waarschijnlijk iets in jou installatie niet helemaal in orde. In dat geval kan je het volgende controleren:

1. Telefoon direct met een zo kort mogelijk kabeltje op het modem aansluiten.
2. Zitten bv het RJ11 stekkertje in het modem goed vast (geklikt).
3. Klinkt overbodig en belerend, maar zit het stekkertje daadwerkelijk in de TEL1 aansluiting, en niet per ongeluk in de TEL2 aansluiting?

Als geen van dit allen leid tot een werkende lijn, probeer bovenstaande voor de zekerheid dan ook nog eens met een ander kabeltje, en bij voorkeur ook met een ander (liefst een niet-draadloos) toestel.
 
Helaas...

Alle plugjes gecheckt en vervolgens toch maar weer eens het modem gereset. Gevolg: lampje TEL1 knippert weer. Ik zal de HD maar eens gaan bellen.

In ieder geval bedankt voor alle info tot nu toe!

E
 
Het is en blijft VoIP. Voor zover ik weet is een modem minder stabiel dan een analoge telefoonlijn. Maar als je met twee verschillende telefoons (draadloos en bedraad) hetzelfde probleem hebt, zou ik toch even contact opnemen met de HD.

Geen normale VOIP, maar packetcable, dat loopt buiten je internetbandbreedte om.

Ik verwacht niet dat het een verbindingsprobleem of stabiliteitsprobleem is, want als de internet verbinding werkt is de modemverbinding goed.
Denk eerder aan een defect modem waarbij de telefoonpoort het niet (meer) doet (gebeurt af en toe wel eens bij blikseminslag in de buurt), of een defect profiel in het systeem, waardoor het telefonie deel van het modem zich niet goed kan aanmelden in het systeem.

Dat profiel en aanmelden van het telefoondeel moet de helpdesk volgens mij kunnen zien. Een defecte poort zal een monteur moeten komen met een ander modem. Voor beiden is inderdaad bellen met de helpdesk het beste.
 
Helaas...

Alle plugjes gecheckt en vervolgens toch maar weer eens het modem gereset. Gevolg: lampje TEL1 knippert weer. Ik zal de HD maar eens gaan bellen.

In ieder geval bedankt voor alle info tot nu toe!

E
Als het modem geheel is opgestart, kan enige tijd duren (max paar minuten), knippert het TEL1 ledje dan nog steeds? Zo ja, stopt het TEL1 ledje met knipperen als je het telefoonkabeltje uit het modem haalt?

En alle plugjes... Wel geprobeerd om een telefoontoestel met een zo kort mogelijke kabel op het modem aan te sluiten, al is het alleen maar om te testen en zo de rest van de bekabeling uit te sluiten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan