• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

enveeej

Hallo,

Ik heb sinds een week het alles in 1 extra abonement van Ziggo. Wat me opvalt is dat ik bij zeg maar ''speedtests'' altijd een download snelheid haal van 20mbit, zoals ook beloofd is volgens het abonement.

Het enige probleem is dat dit niet zo bij nieuwsgroepen is. Het varieert enorm, de ene keer 400kbs dan wat later weer 1100kbs en heel soms de ''beloofde 2300kbs''.. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Downloaden van zeg maar internet sites gaat altijd gewoon met 2,2mbs. Prima dus. Waarom zijn de downloads van de nieuwsgroepen dan zo instabiel? Ligt dat aan welke groepen je gebruikt of heeft het een andere reden? Ik vind het maar erg irritant!! Mijn neef heeft ook ziggo en hij zit altijd, wat er ook is, dag of nacht altijd gewoon aan de volle 2,3mb/s!!

Ik gebruik grabit, heb alle juiste gegevens en gebruik 4 connecties.. meer gaat niet heb ik ondervonden. Tevens heb ik net een nieuwe router (belkin N+) en zit gewoon via de kabel verbonden aan het internet, dus geen wireless..

Weet iemand toevallig de oplossing?
 
Probleem is ondertussen verholpen, de oplossing: een Payserver!

Heb nu een payserver bij hitnewz van 20mibt met 8 connecties voor maar 7 euro per maand!

Ideaal als je het mij vraagt, je kunt betalen met iDEAL waardoor je ook direct binnen 1min compleet klaar bent en dus meteen aan de slag kunt, geen paar dagen wachten, nee.. je krijgt meteen alles wat je nodig hebt!

Tot nu toe zeer te vreden, bestanden van 150 dagen oud compleet binnen gekregen! Snelheid is ook perfect, download met een constante snelheid van 2340/2370 kb/s!

:pompom::pompom::pompom:
 
Toch vraag ik mij af waarom Ziggo zo instabiel is. Is dit gemeld bij de helpdesk ? Nu wordt er geen gebruik gemaakt van deze door Ziggo aangeboden dienst.

Voo alle duidelijkheid: als ik Ziggo (Casema) gebruik heb ik geen last van instabiliteit.
 
Het enige probleem is dat dit niet zo bij nieuwsgroepen is. Het varieert enorm, de ene keer 400kbs dan wat later weer 1100kbs en heel soms de ''beloofde 2300kbs''.. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Downloaden van zeg maar internet sites gaat altijd gewoon met 2,2mbs. Prima dus. Waarom zijn de downloads van de nieuwsgroepen dan zo instabiel?

Toch vraag ik mij af waarom Ziggo zo instabiel is. Is dit gemeld bij de helpdesk ? Nu wordt er geen gebruik gemaakt van deze door Ziggo aangeboden dienst.

Voo alle duidelijkheid: als ik Ziggo (Casema) gebruik heb ik geen last van instabiliteit.

Voor alle duidelijkheid schreef je, maar ik snap je nu niet meer.
Waarom is Ziggo (Casema) wel goed en Ziggo niet ?

Downloaden van de Ziggo newsserver gaat hier wel redelijk stabiel en ook snel trouwens.
 
Downloaden van de Ziggo newsserver gaat hier wel redelijk stabiel en ook snel trouwens.
Hier ook!

Ik gebruik de Ziggo server eigenlijk alleen maar als extra server, maar de snelheid is gewoon goed. Na een clean install vorige week staat de teller voor Hitnews weer op 156GB en voor Ziggo op 12GB (minder connecties).

Maar... 'bezoeker' laat graag ongefundeerde, soms onverklaarbare opmerkingen achter ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan