• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waar blijft de firmware update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArChie

Forum Gebruiker
Berichten
5.016
Er zijn een aantal bugs bekend van de Humax IR-FOX C, waarvan het niet op tijd lopen van deze ontvanger de meest irritante is omdat dan de EPG en de timers ook niet goed functioneren. Deze bugs zijn al diverse keren aangekaart, maar Ziggo verdomt het om er actie op te ondernemen.

Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van een verplichte "goedgekeurde" ontvanger? Tot dusver heeft iedere door Ziggo "goedgekeurde" ontvanger al snel na introductie een firmware update nodig om zaken te fixen die Ziggo niet is opgevallen tijdens het keuren en als er een update uitkomt dan introduceert die weer allerlei nieuwe bugs waarvan de kans groot is dat die nooit meer opgelost gaan worden omdat Ziggo dan al weer de interesse heeft verloren in het apparaat. Vervolgens blijven de Ziggo helpdesk medewerkers net doen alsof ze van geen bugs weten totdat het apparaat opeens te oud is geworden voor firmware updates. Voorbeelden genoeg van dergelijke door Ziggo "goedgekeurde" ontvangers. Dus qua firmware updates hebben we niets aan de "ondersteuning" van Ziggo. Via de helpdesk schieten we ook niet veel op met die "ondersteuning", want het enige wat ze daar vertellen is dat je de ontvanger maar moet resetten als er problemen zijn en als dat de problemen niet oplost dan zal de ontvanger wel defect zijn.

Fabrikanten mogen van Ziggo ook niet op eigen houtje firmware updates uitbrengen om bugs te fixen want dan wil Ziggo ze niet op het kabel netwerk plaatsen. Voor andere niet door Ziggo "gekeurde" ontvangers van bijvoorbeeld Humax zie je dat er regelmatig firmware updates uitkomen terwijl we bij Ziggo al blij mogen zijn als Humax nog één keer een fix uitbrengt na de standaard firmware update na introductie. Dus ook op deze manier werkt de "ondersteuning" van Ziggo tegen dat ontvangers verder verbeterd worden.
 
Aangezien Ziggo praat over "gecertificeerde" ontvangers wil ik graag het "certificaat" zien van deze Humax IR-FOX C en de bijbehorende "certificeringseisen" die geleid hebben tot uitreiking van het "certificaat". Copaco, de importeur van de door Ziggo "gecertificeerde" Humax kabel ontvangers, weigert te reageren op mijn verzoek tot inzage vanwege alle problemen en bugs in de Humax IR-FOX C.

Ik heb dus sterk de indruk dat er helemaal geen "certificaat" en "certificeringseisen" bestaan en er sprake is van wat adhoc testjes waarbij men niet veel verder komt dan te controleren of er beeld en geluid uit een ontvanger komt en dat was het dan. In mijn beleving een loze marketing term van Ziggo dat "Ziggo gecertificeerd":

ziggogecertificeerd.png


Ziggo staat garant dat het product optimaal werkt met het Ziggo netwerk en de Ziggo diensten.
Deze Humax IR-FOX C werkt dus niet optimaal met het Ziggo netwerk en diensten, want regelmatig kan ik dit geval resetten om de tijd weer correct te krijgen zodat de EPG en de timers het weer doen. En wat doet Ziggo? Niets, wat loze beloftes van zo'n helpdesk medewerker dat er "serieus" naar gekeken gaat worden is kennelijk wat Ziggo verstaat onder garant staan.

En dit is niet de enige ontvanger waarbij de standaard zaken niet bug vrij zijn of niet goed functioneren, maar toch door Ziggo "gecertificeerd" worden. Sterker nog, volgens mij is er geen enkele door Ziggo "gecertificeerde" ontvanger die na introductie of bug fix(es) volledig probleemloos functioneert.
 
Misschien word er niet genoeg geklaagd over bugs in deze ontvanger? Er is wel goed geluisterd naar de problemen t.a.v. de Humax 5000 die toch een nette firmware update heeft gekregen.
 
Er zijn een aantal bugs bekend van de Humax IR-FOX C, waarvan het niet op tijd lopen van deze ontvanger de meest irritante is omdat dan de EPG en de timers ook niet goed functioneren. Deze bugs zijn al diverse keren aangekaart, maar Ziggo verdomt het om er actie op te ondernemen.

Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van een verplichte "goedgekeurde" ontvanger? Tot dusver heeft iedere door Ziggo "goedgekeurde" ontvanger al snel na introductie een firmware update nodig om zaken te fixen die Ziggo niet is opgevallen tijdens het keuren en als er een update uitkomt dan introduceert die weer allerlei nieuwe bugs waarvan de kans groot is dat die nooit meer opgelost gaan worden omdat Ziggo dan al weer de interesse heeft verloren in het apparaat. Vervolgens blijven de Ziggo helpdesk medewerkers net doen alsof ze van geen bugs weten totdat het apparaat opeens te oud is geworden voor firmware updates. Voorbeelden genoeg van dergelijke door Ziggo "goedgekeurde" ontvangers. Dus qua firmware updates hebben we niets aan de "ondersteuning" van Ziggo. Via de helpdesk schieten we ook niet veel op met die "ondersteuning", want het enige wat ze daar vertellen is dat je de ontvanger maar moet resetten als er problemen zijn en als dat de problemen niet oplost dan zal de ontvanger wel defect zijn.

Fabrikanten mogen van Ziggo ook niet op eigen houtje firmware updates uitbrengen om bugs te fixen want dan wil Ziggo ze niet op het kabel netwerk plaatsen. Voor andere niet door Ziggo "gekeurde" ontvangers van bijvoorbeeld Humax zie je dat er regelmatig firmware updates uitkomen terwijl we bij Ziggo al blij mogen zijn als Humax nog één keer een fix uitbrengt na de standaard firmware update na introductie. Dus ook op deze manier werkt de "ondersteuning" van Ziggo tegen dat ontvangers verder verbeterd worden.

Bij onze "niet gecertificeerde ontvangers (dm's)" (7025+) die draaien onder bv Milo krijgen we minimaal 1 x per week een nieuwe image (gemini wat langer), omdat de ontwikkeling van enigma/linux ook niet stil staat... Maar ja, wel "niet gecertificeerde ontvangers" dus... Maar het werkt uit de kunst :cool:

Gert.
 
update,s

als ik toch zie dat de laatste update van 2007 is krijg k toch twijfels over deze ontvanger.
ik heb problemen met de epg en het menu, wat hij meestal niet wil weergeven, en als je het menu hebt gaat dat niet meer weg, resetten is dan vaak de enigste oplossing.
op zich een prima ding maar wat meer ondersteuning hoort er bij, welliswaar een krijgertje maar toch.
tekenend voor ziggo en dat is jammer want zo gooi je je bedrijfsnaam te grabbel.
hein Krohne
heerhugowaard

:oops:
 
Herkend het probleem helemaal en is zeker vervelend dat de tijd niet goed loopt. Wat heb je dan aan de extra zenderinformatie. Die klopt dan ook niet aangezien de tijd verkeerd staat.

Sinds kort een nieuw probleem erbij.

Als ik op Guide klikt zie je het beeld iets vergroten maar verschijnt de gids niet. Ik moet dan een paar keer drukken en dan ineens verschijnt hij wel. Dan er doorheen bladeren gaat dan supertraag en soms wil hij niet eens verder. Andere momenten gaat het weer wel goed maar voor 98% van de tijd dit probleem sinds een paar weken.

Stekker uit stopcontact en er weer in verhelpt het niet. Dacht ook aan de batterijen maar ook vervangen maar maakt niets uit.

Ik wordt gek van dit soort bugs.
 
Sinds kort een nieuw probleem erbij.

Als ik op Guide klikt zie je het beeld iets vergroten maar verschijnt de gids niet. Ik moet dan een paar keer drukken en dan ineens verschijnt hij wel. Dan er doorheen bladeren gaat dan supertraag en soms wil hij niet eens verder. Andere momenten gaat het weer wel goed maar voor 98% van de tijd dit probleem sinds een paar weken.

Klopt, ik herken dit probleem ook.
Bij een kennis met de nieuwe zwarte uitvoering van Humax Fox reageert de Humax soms helemaal niet en/of met heel lange vertraging op de guide knop?
 
Dat er bugs en problemen in ontvangers zitten kan gebeuren, maar waar ik mij het meeste aan stoor is de manier waarop Ziggo daar mee omgaat. Wij melden hier de bugs en problemen met de verwachting dat Ziggo daarop actie gaat ondernemen gezien de "garantie" die zij geven in hun reclame uitingen met die "Ziggo gecertificeerd" flauwekul.

In de praktijk blijkt dat die Ziggo medewerkers daar dus helemaal niets mee doen en ook rustig durven te beweren dat er helemaal geen bugs meer bekend zijn na de laatste firmware update terwijl ze toch dagelijks op de diverse forums rondhangen. Als ik dan maar weer eens een volledig overzicht produceer van alle mij bekende bugs dan komt er een reactie dat er serieus naar gekeken zal worden en vervolgens hoor je weer niets. Klanten aan het lijntje houden noem ik dat. Net doen alsof je iets serieus neemt in de hoop dat het geklaag verstomd en als ze de boel maar lang genoeg hebben uitgesteld komen ze uiteindelijk met de mededeling dat de ontvanger te oud is geworden voor support en firmware updates. Voorbeelden genoeg van dat soort door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers hier op het forum.

En nu gaat Ziggo zich dus ook bemoeien met de firmware op DVB-C apparatuur met CI+ slot zoals TV's met hun "Ziggo gecertificeerd" onzin. Ongetwijfeld mogen fabrikanten straks van Ziggo niet zonder instemming van en "keuring" door Ziggo firmware updates voor hun apparatuur omdat ze anders het "Ziggo gecertificeerd" logootje niet meer mogen voeren voor dat apparaat. Hebben we daar ook weer die verdere ontwikkeling en verbetering afremmende bemoeienis van Ziggo.
 
Het is weer zover: Mijn Humax IR-FOX C is de tijd weer eens kwijt. Er zijn weer wat kanalen updates geweest en het is weer bingo. Kan ik dat geval weer gaan resetten...
 
En nog steeds de "tijdbug" hier, irritant:?
Hoop dat de "fix" gauw komt, om iedere keer te scrollen door de programma's om de tijd weer goed te krijgen. :no:
En dan na een paar minuten is de tijd weer niet goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan