• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan chello niet mailen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BertK!

Heb net probeert een mail naar chello te sturen en krijg onderstaand bericht terug.

Hi. This is the qmail-send program at s02.kikohost.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@chello.nl>:
213.46.255.2 does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 you are not allowed to send mail to <*******@chello.nl>
Giving up on 213.46.255.2.

Staat Ziggo bij Chello in de ban????? Of staat mijn IP ergens in de ban
bij Chello of wat doe ik er fout???
 
Heb naar kikohost een mailtje gestuurd.

Vreemd.. het gaat nu weer maar geen reden opgegeven
waarom ander mail terug kwam...
 
Heb net probeert een mail naar chello te sturen en krijg onderstaand bericht terug.

Hi. This is the qmail-send program at s02.kikohost.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@chello.nl>:
213.46.255.2 does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 you are not allowed to send mail to <*******@chello.nl>
Giving up on 213.46.255.2.

Staat Ziggo bij Chello in de ban????? Of staat mijn IP ergens in de ban
bij Chello of wat doe ik er fout???
Nee, er staat dat de mailserver "kikohost.nl" zijn bericht niet kan afleveren bij 213.46.255.2, dat is een ipadres van chello.at (oostenrijk....)

Dus zo te zien is het niet verzonden via ziggo, maar via een eigen server van je (kikohost.nl) die het niet kan afleveren bij chello.at. Wat en waar dat mis gaat kan uit de info die je gaf niet gehaald worden, dan zul je alle headers mee moeten sturen.

Maar ik vermoed dat dit niets met ziggo te maken heeft omdat de melding niet van een ziggo server komt of over een ziggo server gaat.
 
De mail wordt verstuurd vanuit Ziggo want ik heb geen andere provider
of E-mail host.

Ik heb een mail naar kiko gestuurd en volgende antwoord ontvangen..

Ja, de chello server geeft hier aan "you are not allowed to send mail to
<******@chello.nl>", dit is een probleem dat al maanden bestaat, een
oplossing lijkt er niet te zijn. Het komt er op neer dat de chello
mailserver onze mailserver blokkeert. Zoals u zelf heeft geconstateerd
gebeurt het soms wel, en soms niet. Ik zal onze ****** vragen of hij een
andere mailbox wil gaan gebruiken.

Nu kan ik weer mailen.... dus heb momenteel geen problemen maar de
oorzaak is dus niet Ziggo en daar ben ik al blij om..
 
De mail wordt verstuurd vanuit Ziggo want ik heb geen andere provider
of E-mail host.

Ik heb een mail naar kiko gestuurd en volgende antwoord ontvangen..



Nu kan ik weer mailen.... dus heb momenteel geen problemen maar de
oorzaak is dus niet Ziggo en daar ben ik al blij om..

Nu snap ik nog één ding niet, waarom loopt jouw mail dan via kiko ??? (Want die melding gaf echt aan dat jouw mail via die server liep)
Ziggo's mail gaat direct van de Ziggo mailserver naar de UPC mailserver en dat werkt normaal voor zover ik weet.
 
Nu snap ik nog één ding niet, waarom loopt jouw mail dan via kiko ??? (Want die melding gaf echt aan dat jouw mail via die server liep)
Ziggo's mail gaat direct van de Ziggo mailserver naar de UPC mailserver en dat werkt normaal voor zover ik weet.
Mail kan onderweg ook via een relay server verlopen, voordat het bij de UPC mailservers terecht komt.
 
Nu snap ik nog één ding niet, waarom loopt jouw mail dan via kiko ??? (Want die melding gaf echt aan dat jouw mail via die server liep)
Ziggo's mail gaat direct van de Ziggo mailserver naar de UPC mailserver en dat werkt normaal voor zover ik weet.

Dat weet ik juist ook niet...

Misschien dat wat Excalibur zegt... Relay... maar dat weet ik echt niet.
 
Mail kan onderweg ook via een relay server verlopen, voordat het bij de UPC mailservers terecht komt.

Dat geloof je toch echt niet ?? :frons:

Zou Ziggo mail sturen via een klein hostingbedrijfje die het dan doorstuurt naar UPC ? Kijk maar eens op https://kikohost.nl/ dat ziet er niet uit als een grote mailer maar eerder als een los bedrijf.

Het lijkt me eerder dat het bericht wat BertK verstuurd heeft niet via Ziggo verzonden is (maar da's weer onwaarschijnlijk) of dat de bestemming waar de mail heengestuurd wordt zijn mail laat doorsturen via kikohost die het daarna opnieuw probeert door te sturen aan UPC.

@BertK: kun je niet eens navragen bij de ontvanger van die mail of hij zijn mail laat doorsturen naar die kikohost ?

Ook de opmerking :
Ik zal onze ****** vragen of hij een
andere mailbox wil gaan gebruiken.
Deze reactie van Kiko snap ik niet, wat bedoelen ze daar mee ??
Of stuurde je de mail juist naar Kiko of iemand met een mailadres daar en niet naar chello en laat de geadresseerde zijn mail doorsturen naar chello wat dus niet werkt ? Dit probleem zit volgens mij tussen kiko en chello wat ook al toegegeven werd in de reactie van kiko en zit niet bij Ziggo.
 
Dat geloof je toch echt niet ?? :frons:

Hoe gek en onwaarschijnlijk het ook klinkt, het lijkt mij op dit moment de meest voor de hand liggende optie.

@BertK, zou je de headers van die mail hier eens neer willen gooien? (wel even prive informatie verwijderen/vervangen).
 
Ik heb al navraag gedaan want ik kon het ook niet begrijpen.

De ontvanger bij Chello laat zijn mail doorsturen naar Kiko of via Kiko.
en hier ligt het probleem...

Dus heel duidelijk geen Ziggo probleem maar Chello - Kiko - en dan ??????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan