• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoge BER regio Maastricht

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mestreech

Heb sinds vanmiddag ineens hoge ber waardes en storing op ned 1,2,3 rtl4 heel erg, rtl 5,7 sbs6 veronica minder en de andere zenders zijn goed

Regio Maastricht

Meerdere mensen last van ?
 
Hier Regio Kerkrade postcode 6462...

Sinds enkele dagen heb ik hier ook problemen met de signaal kwaliteit..
schommelt tussen 60 en 100 en de BER zit ook te schommelen waardoor er
blokken in het beeld komen en het beeld af en toe bevriest.

Het betreft de Nederlandse zenders NL1 t/m NL3 RTL4 RTL5 en noem maar op..dus ook Discovery - Eurosport e.z.v.
Duitse zenders geen enkel probleem altijd 100% kwaliteit en BER 00000.
Maar ik vind de beeldkwaliteit is slechter dan anders


Heb al rechtstreeks aangesloten op het AOP maar geen verbetering.
Heb een Philips DCR 2020 en reset brengt ook geen verbetering.
Kabel is van Kabelkeur - Hirschmann.
Analoog ontvangst goed... zelf SWF heeft analoog goed beeld.

Is iets van de laatste dagen.
 
Als je probleem ook direct op AOP zit moet je de helpdesk bellen, zit er vermoedelijk storing ergens in het kabelnetwerk in je straat. Check de buren eens of die het ook hebben.
 
Als je probleem ook direct op AOP zit moet je de helpdesk bellen, zit er vermoedelijk storing ergens in het kabelnetwerk in je straat. Check de buren eens of die het ook hebben.

Kan bij de buren niet chekken.. hebben geen Digitaal..

Bellen wil niet lukken.. zit meerdere keren 20 minuten of langer
in de wacht.. dus dat wordt niets.. Op mail krijg je de reactie
dat je moet bellen... dus kastje naar muur...

Dus net maar weer probeert maar na 10 minuten heb ik gewoon geen zin meer.

Probeer het nu nog een keer via het formulier...
Dit is wat ik ga versturen..

Geachte dames en heren,

ik heb probeert te bellen maar naar 3x 20 minuten in de wacht meld ik U via dit contact formulier een storing met TV Digitaal.

Sinds enkele dagen heb ik hier problemen met de signaal kwaliteit..
schommelt tussen 60 en 100 en de BER zit ook te schommelen waardoor er blokken in het beeld komen en het beeld af en toe bevriest.

Het betreft de Nederlandse zenders NL1 t/m NL3 RTL4 RTL5 en noem maar op..dus ook Discovery - Eurosport e.z.v.

Duitse zenders geen enkel probleem altijd 100% kwaliteit en BER 00000. Maar ik vind de beeldkwaliteit is slechter dan anders

Heb al rechtstreeks aangesloten op het AOP maar geen verbetering.
Heb een Philips DCR 2020 en reset brengt ook geen verbetering.
Kabel is van Kabelkeur - Hirschmann.
Analoog ontvangst goed... zelf SWF heeft analoog goed beeld.

Is iets van de laatste dagen.
Misschien teveel ruis op de kabel of een ander probleem hier in de wijk. Op het Modem van Internet krijg ik ook regelmatig
de melding 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
Misschien dat het hiermee samenhangt. Monteur is hier op 11 November geweest en heeft bij mij alles in orde bevonden dus vermoed ik dat het buiten ligt.

Ik hoop U voldoende te hebben ingelicht en hoop dat de storing zo snel als mogelijk verholpen wordt.

Met vriendelijke groet
H.W. Korber

PS.. en nu a.u.b. niet de gebruikelijke antwoord dat ik moet bellen want U bent niet te bereiken en meer als in deze mail kan ik U ook niet mededelen.
Mocht het absoluut nodig zijn mij te spreken dan ben ik op het bovengenoemde GSM nummer ALTIJD te bereiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch zal je pas na een tijd antwoord krijgen op je mailtje en dan een standaard-antwoord krijgen (check je kabels e.d.) en het verzoek om te bellen. Dat gaat dus niet opschieten. Je kunt echt beter bellen en blijven hangen. Soms heb je geluk en ben je binnen een paar minuten geholpen.
 
Toch zal je pas na een tijd antwoord krijgen op je mailtje en dan een standaard-antwoord krijgen (check je kabels e.d.) en het verzoek om te bellen. Dat gaat dus niet opschieten. Je kunt echt beter bellen en blijven hangen. Soms heb je geluk en ben je binnen een paar minuten geholpen.

Dat is dus iets wat ik niet begrijp. Als ik bel kan ik hun ook niet meer info geven dan in het bericht... Als ik bel blokkeer ik weer een lijn en kan toch niet meer zeggen...

Waarom moet je steeds bellen naar iemand die je toch niet kan helpen...
Als ze met de mail werken kan het toch ook opgelost worden.

Dat het niet meteen gaat en langer gaat duren dan via telefoon... ok
daar kan ik met leven want heb toch pas weer volgende week tijd om tv te kijken. Dus door te mailen en niet te bellen geef ik ze nog iets meer tijd het probleem op te lossen...

Ik vind het een slechte zaak van Ziggo dat ze niet ook problemen kunnen oplossen die via Mail binnen komen.

Ik ben klant en betaal voor een product.. Als een klant van mij problemen heeft en dit kenbaar maakt via mail of anders dan moet ik dit oplossen en contact maken met de klant... dus ik moet bellen als ik meer info nodig heb
anders raak ik de klant aan de concurrentie kwijt.

Cees ik weet dat je gelijk hebt over het antwoord van hun maar af en toe vertrouw ik erop dat toch een verstandig iemand van Ziggo mijn klacht leest
en zonder te hoeven bellen actie onderneemt.
 
Afgaande op bovenstaande gegevens, zou er een monteur ingepland moeten worden, die vervolgens gaat kijken waar de ruis optreedt. Om een monteur in te plannen, is telefonisch contact toch echt noodzakelijk.

Het is afhankelijk van welke werknemer je e-mail beantwoord, maar zeer waarschijnlijk zal je alsnog verzocht worden om zelf telefonisch contact met Ziggo op te nemen om vervolgens een afspraak te kunnen maken.
 
Ik wacht de antwoord af....

Als ik tot eind van de week nog die problemen heb en geen reactie op de
mail ga ik nog eens proberen te bellen..

Thnx voor jullie reactie.. :mrgreen:
 
ik blijf het vreemd vinden dat ik er overdag bijna geen last van heb maar in de avond wel erg
het beperkt zich ook tot de kanalen 1,2,3,4.

Ik heb in huis niks veranderd hij is rechtstreeks aan gesloten en heeft altijd goed gewerkt tot 3 dagen geleden.
 
Hier Twenterand 7676 ook last van
Nederlandse zenders (1,2,3) en RTL 4,5,7,8 en SBS6 / Net5.

Discovery Channel werkt hier perfect, het leek dit weekend zichzelf op te lossen / beter te gaan. Maar tis weer erger geworden :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan