• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

informatie over Interactieve TV

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

webjo

beste mevrouw, meneer,
ik heb een vraag over digitaal tv,Interactieve TV . we beschikken over analoog en internet via jullie, dit willen we ook zo houden voor de komende tijd. alleen ik wil voor een tv naar Interactieve TV overstappen omdat dit heeft erg veel meer voordelen. alleen ik kom er helemaal niet uit voor welk product ik moet kiezen. bij deze de vraag over Ziggo Digitale TV Z1.
het is toch eenmalig 40 euro te betalen en de maandelijkste kosten zijn 0.00 euro, en gaat de aansluiting gaat via internet of via analoog( KPN heeft het via internet aansluiting) en de kwaliteit is toch veel beter dan analoog omdat het digitaal is toch.


met vriendelijke gr webjo

ps eerlijk gezegt vind ik deze site van kpn veel beter uitgelegt
 
Eh, Webjo, dit is een onafhankelijk Ziggo forum, niet een site van Ziggo. Zou toch even ziggo.nl proberen voor een dergelijke vraag aan Ziggo zelf.

Overigens voor wat betreft je vraag (ben wel niet van Ziggo, alleen klant, maar denk de antwoorden te weten):
- digitale TV gaat niet over internet, maar gewoon je COAX;
- kwaliteit is stukken beter als zowel internet TV als Digitenne van KPN. Je hebt ook veel meer zenders;
- 40 euro is idd eenmalig, kosten per maand zijn daarna alleen de kosten voor je analoge TV, EUR 15,90 per maand. Digitale TV is dan gratis.

Zie https://www.ziggo.nl/producten/televisie/
 
heel erg bedankt, alleen heb ik nog een paar vraagjes, digitale tv is toch veel scherper dan analoog, terwel je de zelfde kabel gebruikt.

daarnaast als ik mijn pc er op aansluit kan ik dan dingen opnemen vanaf de tv.


gr webjo
 
Webjo, digitale TV gaat over de zelfde kabel, maar is technisch volledig verschillend. Zal je niet vermoeien met de techniek, maar het voordeel is veel meer zenders en betere kwaliteit.
Overigens houd je bij Ziggo ook het analoge signaal.

Opnemen in de PC van digitale TV kan wel, maar niet officiëel en is niet voor beginners. Zou hier zeker niet meteen mee beginnen.
Opnemen van het analoge signaal van Ziggo op je PC is als je een TV kaart hebt geen probleem.
 
ik kan redelijk goed met de pc overweg, daarnaast ik heb er helemaal niks gevonden via google

gr webjo
 
heel erg bedankt, maar op die website staat dan ik dan weer arpat een tv kaart moet kopen en die in de pc stoppen. dit is helaas niet de bedoeling

gr webjo
 
heel erg bedankt, maar op die website staat dan ik dan weer arpat een tv kaart moet kopen en die in de pc stoppen. dit is helaas niet de bedoeling

gr webjo

Een TV kaart is toch echt de enige manier waarmee je ooit TV signaal in de PC gaat krijgen.

Enige alternatief zijn externe USB oplossingen, zoals deze voor analoge kabel.

Voor digitale kabel ken ik geen USB oplossigen, wel een externe oplossing middels firewire (moet je PC natuurlijk wel firewire hebben): de FireDTV.

Maar in alle gevallen geld: zonder in PC kaart of externe ontvanger te kopen zul je op je PC nooit TV kunnen opnemen. Tenzij je natuurlijk een PC hebt gekocht waar de kaart al inzit.
 
Maar in alle gevallen geld: zonder in PC kaart of externe ontvanger te kopen zul je op je PC nooit TV kunnen opnemen. Tenzij je natuurlijk een PC hebt gekocht waar de kaart al inzit.
Je vergeet de Siemens Gigaset M750. Daamee kan je op een PC netwerkshare opnemen. Maar ik zou toch even het oude en nieuwe forum nalezen om te bepalen of je die echt wilt kopen.
 
dacht als je de pc op je tv( hierin zit natuurlijk een tv kaart in) kan aansluiten dacht ik ook gelijk te kunnen opnemen vandaar.

heel erg bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan