• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storingen Nederland 1 HD en Nederland 2 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
E37-32 storing opgelost (bij mij)

Vanaf vrijdag heb ik wel NL1 HD en NL2 HD, maar bij mij gaf Nederland 3 HD steeds error E37-32. Van alles geprobeerd te resetten, maar niets hielp. :evil: N.a.v. een bericht een eindje terug in deze thread heb ik de online "gebruikers handleiding digitale tv" opgezocht en ben er achter gekomen dat Ziggo het netwerknummer heeft veranderd t.o.v. wat in de papieren versie van de handleiding staat. Was 9600, is nu 9700. Dit ingesteld en zowaar... het werkt.

Dus heb je error E37-32 na de invoering van Nederland 1, 2 en 3 in HD check de frekwentie en netwerklijst op https://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf

PS. Fijn dat Ziggo dit soort zaken onderhands wijzigt en dan zelf niet door heeft dat half Nederland daar een storing door krijgt.:no:

Succes, Piet
(:thumb up:met dank aan ervee:applause: en maurice.becholz):applause:
 
Ik zit in netid 9004 waar nederland 1/2 HD op 462MHz zouden moeten zitten. Heb al aantal keer gescanned maar niets nieuws gevonden (Ned3HD is prima), als ik nu handmatig op de 462MHz frequentie afstem zie ik dat de signaalsterkte extreem laag is (30 ipv tussen de 60 en 80 wat normaal is) en de TV (Sharp LC46HD1E) ziet dus geen zender.
Even getest met de attenne versterker en inderdaad als ik de signaalsterkte zover terugdraai bij een ander kanaal doet ie 't ook niet meer.
Het lijkt dus wel of de nieuwe frequentie slecht doorkomt en dus veel meer last heeft van lange kabels dan de andere kanalen. Balen...

Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen om het signaal wat op te krikken. Zijn er nog meer gebruikers waar het wel werkt maar waar je duidelijk kunt zien dat de signaalsterkte minder is?


Probleem speelt in het hele Cogas gebied, heb er zelf ook last van...

Zie ook https://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18844
 
NIT

Er zijn beslist geen netwerk nummers aangepast, 9600 is Winschoten en omgeving, terwijl 9700 Groningen en een deel van Drenthe is.
 
Vanaf vrijdag heb ik wel NL1 HD en NL2 HD, maar bij mij gaf Nederland 3 HD steeds error E37-32. Van alles geprobeerd te resetten, maar niets hielp. :evil: N.a.v. een bericht een eindje terug in deze thread heb ik de online "gebruikers handleiding digitale tv" opgezocht en ben er achter gekomen dat Ziggo het netwerknummer heeft veranderd t.o.v. wat in de papieren versie van de handleiding staat. Was 9600, is nu 9700. Dit ingesteld en zowaar... het werkt.

Dus heb je error E37-32 na de invoering van Nederland 1, 2 en 3 in HD check de frekwentie en netwerklijst op https://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf

PS. Fijn dat Ziggo dit soort zaken onderhands wijzigt en dan zelf niet door heeft dat half Nederland daar een storing door krijgt.:no:

Succes, Piet
(:thumb up:met dank aan ervee:applause: en maurice.becholz):applause:

Ik heb eveneens het probleem met storing E32-37 en alleen op Nederland 3 HD, Nederland 1 en 2 HD werken normaal. Ik zie op mijn Samsung H360R decoder ook een melding 'INCOMPLETE' in de gids en verder zie ik dat er constant fouten op deze frequentie (ik dacht 498.750 Mhz) zitten (error bit rate geeft constant kleine waardes aan)?!
Ik heb de netwerk instellingen geverifieerd en deze zouden goed moeten zijn.

Gr,
Ron
 
NED1 HD en NED2 HD beschikbaar in Almelo!

Sinds vanochtend zijn NED1 HD en NED2 HD beschikbaar in Almelo. (althans bij mij thuis) Ziet er prima uit, geen storingen. Ook geen bijzondere verbetering t.o.v. SD, maar dat was ook niet verwacht.

Wel een irritant lip sync probleem. Het verschil is minimaal bij PCM op de Samsung, maar net genoeg (kijk maar naar het journaal) om verdrietig van te worden.
 
geen HD ned 1,2,3

Ik heb helaas geen HD ontvangst,

postcode 6466
 
Werkt weer in Goor

In Goor werkt 't weer, ned1 hd en 2 hd allebei op 462MHz met een prima signaal. :frons:
Er zijn na scan ook nog twee andere zenders (zonder naam) bijgekomen waar ook ned1 op uitgezonden werd.
 
HD ned 1,2,3 opgelost

Postcode 6155 is op NL 1 & 2 beeld gestoord en NL 3 prima HD. Maar na zoeken blijken de zenders ook nog op 71,72,73 te zitten en daar is het prima HD kijken.

Het probleem is opgelost,ik wist dus echt niet dat ik op 71,72 73 moest kijken.
dom van mij,ik heb trouwens uitstekend beeld postcode 6466.

gr.Ed
 
Op 71,72,73 staan de gewone digitale signaal dus niet in hd, bij mij altans dan, zit in oude casema gebied met een cisco hd recorder. Bij mij geeft hij op de hd kanalen e52 "kan het signaal niet vinden".
 
Het probleem is opgelost,ik wist dus echt niet dat ik op 71,72 73 moest kijken.
dom van mij,ik heb trouwens uitstekend beeld postcode 6466.

gr.Ed
de HD kanalen zitten op 1,2 en 3. de bovengenoemde zijn de digitale kanalen. ik ook 6466 en heb de HD kanalen wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan