• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opzeggen abonnement, e-mailadres behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

-wim-

Ik ga binnenkort verhuizen naar een plaats zonder multikabel. Hierdoor moet ik helaas mijn abonnement stoppen. Als gevolg hiervan vervalt mijn e-mail adres. Ik wil het e-mail-adres echter bewaren..

Fomeel niet mogelijk, einde discussie met MK.

Ik heb echter ook familie die een multikabel abonnement hebben en nog nieuwe e-mail accounts kunnen aanmaken. Is het dan niet mogelijk om in een afgestemde actie mijn e-mail account daar onder te brengen.

Hoe zit het eigenlijk als mijn e-mail account onklaar wordt gemaakt (na opzeggen abonnement). Kan dan iemand anders deze vervolgens weer aanmaken als MK abonnee? Blijven ze wellicht een periode onklaar maar "bezet" als naam?

Wie weet het??
Alvast bedankt voor de hulp,
Wim
 
Als het je hoofd-account is doen ze misschien moeilijk omdat die gebruikt wordt voor officiele communicatie naar jou. Misschien kun je het in fases wijzigen, door eerst je hoofdaccount te wijzigen naar een nieuwe, en te vragen of ze je oude-email-adres op naam van die familie kunnen zetten.
Je hoofdaccount kun je niet zelf wijzigen, dat moet de helpdesk voor je doen.
Je kunt het eens voorstellen bij de helpdesk, in theorie moeten ze dat kunnen doen denk ik. Hoewel normaal email-adressen niet gelijk weer vrijkomen.

Een andere optie is misschien als je ADSL van quicknet zou nemen en je nu een quicknet adres hebt kun je het misscihen meenemen.

Maar het blijft natuurlijk iets wat je vooraf weet en voor elke provider geldt, als je het abonnement opzegt en naar een ander gaat, of je nu verhuist of niet, dan raak je je email-adres kwijt. Wil je dat niet, dan moet je een eigen domein op je eigen naam nemen, dan kun je levenslang hetzelfde adres houden.....
 
CeeS zei:
Als het je hoofd-account is doen ze misschien moeilijk omdat die gebruikt wordt voor officiele communicatie naar jou. Misschien kun je het in fases wijzigen, door eerst je hoofdaccount te wijzigen naar een nieuwe, en te vragen of ze je oude-email-adres op naam van die familie kunnen zetten.
Je hoofdaccount kun je niet zelf wijzigen, dat moet de helpdesk voor je doen.
Je kunt het eens voorstellen bij de helpdesk, in theorie moeten ze dat kunnen doen denk ik. Hoewel normaal email-adressen niet gelijk weer vrijkomen.

Een andere optie is misschien als je ADSL van quicknet zou nemen en je nu een quicknet adres hebt kun je het misscihen meenemen.

Maar het blijft natuurlijk iets wat je vooraf weet en voor elke provider geldt, als je het abonnement opzegt en naar een ander gaat, of je nu verhuist of niet, dan raak je je email-adres kwijt. Wil je dat niet, dan moet je een eigen domein op je eigen naam nemen, dan kun je levenslang hetzelfde adres houden.....

Het is makkelijker om een tijdje te wachten. Ik had laatst overleg met de helpdesk van MK in een vergelijkbaar geval en die vertelde mij dat een adres na beëindiging van een abbo ca. 1 maand in quarantaine wordt gehouden.
Indien niemand hem na die maand voor is met het aanmaken van datzelfde adres, kan hij bij dat familielid een extra adres aanmaken welke hetzelfde is als zijn oude. Dit natuurlijk alleen als diegene nog accountruimte heeft binnen zijn abonnement.

Daarna simpel op zijn eigen pc het account aanmaken met pop.quicknet (+gebruikersnaam en wachtwoord welke bij de familie is aangemaakt) en smtp.watdanookdenieuweprovideris.nl
 
Bedankt voor de reactie.
Dat was ook wel mijn gedachte. Wist alleen niet hoelang het ging duren voordat de e-mail accounts weer vrij worden gegeven.
Als de helpdesk dit kan versnellen door gelijk na opzegging de account vrij te geven is het probleem (volgens mij opgelost). Krijgt ook niemand een maand lang foutmeldingen. Ik zal het voorstellen aan de helpdesk..


Groet,
Wim
 
-wim- zei:
Bedankt voor de reactie.
Dat was ook wel mijn gedachte. Wist alleen niet hoelang het ging duren voordat de e-mail accounts weer vrij worden gegeven.
Als de helpdesk dit kan versnellen door gelijk na opzegging de account vrij te geven is het probleem (volgens mij opgelost). Krijgt ook niemand een maand lang foutmeldingen. Ik zal het voorstellen aan de helpdesk..


Groet,
Wim

Hmm... ik zou dat niet doen Wim.
Tenslotte is het een beetje op het randje van illegaliteit.
Je gaat/blijft gebruik maken van MK diensten terwijl je geen abonnee meer bent.

Rustig afwachten. Vragen aan de familie of je eventueel hun gebruikersnaam en ww mag hebben en zelf af en toe eens op de service-site proberen of je hem reeds kan aanmaken.
Misschien kan je tijdelijk een Hotmail account aanmaken en die verspreiden onder je kennissen.

Eric
 
Wat je misschien beter kan doen, als je toch een ander mail adres zou nemen..

Koop een eigen domein, die kost je 30 euro per jaar. Voordeel is dat bij welke provider je ook zit ALTIJD je eigen mail adres kan houden. Daarbij komt dat je oneindig veel email adressen kan aanmaken..

En het is gewoon legaal :-)

Thomas
 
Thomas zei:
Wat je misschien beter kan doen, als je toch een ander mail adres zou nemen..

Koop een eigen domein, die kost je 30 euro per jaar. Voordeel is dat bij welke provider je ook zit ALTIJD je eigen mail adres kan houden. Daarbij komt dat je oneindig veel email adressen kan aanmaken..

En het is gewoon legaal :-)

Thomas

Dat is inderdaad de allerbeste oplossing. Helaas voor de meeste 'basic' gebruikers best wel lastig op de rails te krijgen denk ik.

Eric
 
Haha, dat valt wel mee hoor, trouwens daar zijn dit soort forums heel goed in om dat soort dingen op te lossen..

Thomas
 
Thomas zei:
Haha, dat valt wel mee hoor, trouwens daar zijn dit soort forums heel goed in om dat soort dingen op te lossen..

Thomas

Je mag de gemiddelde thuisgebruiker niet vergelijken met een Guru uit Knollendam. :wink:
 
Eigen domain met email is al mogelijk vanaf ca. 10 EUR per annum. Dus geen prijskartje, echt, en de beste oplossing. Het lastigste is nog een goede en goedkope aanbod te vinden. Rest is eenfoudig.

Gratis is hotmail, gmail, yahoo, web, gmx en nog andere.

Technisch eenfoudig zijn allebei bovengenoemde oplossingen.

Ik heb in mijn leven nog nooit gebruik gemaakt van de email via een ISP. Behalve het "gegijzelt" bij verhuising probleem zijn eigenlijk alle email accounts bij ISPs niet veel waard. Meer ruimte, beter spamfilter enzo bieden meestal al de bovengenoemde gratis diensten en eigen domain zowieso.

Volgens mij kunnen ze deze gewoon met deze "email throw in offers" stoppen. Ik zet deze emails altijd inactief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan