CI+ CAM voor € 49,00 verkrijgbaar bij Caiway

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArChie

Forum Gebruiker
Berichten
5.016
Naaldwijk, 15 oktober 2009

Smartcard van Caiway direct in modernste tv

Op 15 oktober lanceert Caiway de CI+ CAM. De Conditional Access Module ofwel CAM maakt het mogelijk om de smartcard direct in een televisie met ingebouwde (HD-)ontvanger te gebruiken. Veel moderne televisies zijn geschikt voor CI+ (Common Interface Plus). Het voordeel is dat geen separate ontvanger meer nodig is.

Tot voor kort was er bij digitale kabeltelevisie altijd een losse digitale ontvanger nodig. Later kwamen er televisies die een ingebouwde ontvanger hadden maar waarbij je met de smartcard van Caiway (nodig voor aanvullende pakketten en het onlangs geïntroduceerde Pay per Event) niets kon. Nu zijn er toestellen waarbij die smartcard wel te gebruiken is, met behulp van een CI+ CAM. Door het gebruik van een CI+ CAM wordt het mogelijk om een 'standaard' TV te gebruiken, zolang deze maar geschikt is voor DVB-C en CI+.

De CI+ CAM (excl. smartcard) is voor € 49,- te verkrijgen in onder andere de Caiway Shop. Meer informatie over de CI+ CAM en de geschikte televisietoestellen staat op www.caiway.nl.

Bron: Caiway persbericht

"Grappig" dat de prijs bij Caiway voor de CI+ CAM zonder smartcard gelijk is aan de CI+ CAM van Ziggo minus de prijs van een smartcard startpakket van 30 euro.
 
Bron: Caiway persbericht

"Grappig" dat de prijs bij Caiway voor de CI+ CAM zonder smartcard gelijk is aan de CI+ CAM van Ziggo minus de prijs van een smartcard startpakket van 30 euro.

Het zal nu wel niet al te lang meer duren voor Ziggo met CI+ pakketten zonder smartcard gaat komen.
 
Klopt dat Caiway decoders verkoopt zonder smartcard,want caiway maakt geen gebruik van smartcards !
Gewoon zonder :thankyou:
 
Klopt dat Caiway decoders verkoopt zonder smartcard,want caiway maakt geen gebruik van smartcards !
Gewoon zonder :thankyou:
Caiway maakt wel degelijk gebruik van smartcards, voor de extra pakketten, en voor het basispakket op de Rekam kabel, waar Rekam een beperkter basispakket heeft.

Voor het basispakket dat ongecodeerd door Caiway op de kabel wordt gezet heb je noch een CI/CI+ module noch een smartcard nodig.
 
Geplaatst door Kobus

Citaat:
"Verder zou volgens de helpdesk van Caiway de module tevens gebruikt kunnen worden door Ziggo-klanten."

Hallo,
Zijn er al Ziggo klanten die praktijkervaring hebben met de Caway CI+ module?

Vr. gr.
Internetter.
 
ja!
en het werkt

ik heb ipv de 80 euro bij ziggo (let op dit is incl. kaart)
de ci+ kaart bij caiway gehaald. voor 49,-

ik heb een lg tv en moest wel eerst fabrieksinstellingen doen
dan de freq. instellen op 372000 en id op 5555 (https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml)
dan naar zenders laten zoeken,
daarna ci+ module in de tv en daarna alle zenders beschikbaar.
 
Haha zuur dit nu heb ik dalijk een smart card over 30 euro teveel betaald en leveringsproblemen :d
 
Haha zuur dit nu heb ik dalijk een smart card over 30 euro teveel betaald en leveringsproblemen :d
Tja, ik heb mijn kaart al te koop aangeboden in dit forum maar niemand wil um hebben... jammer dat ziggo ze niet in 2 smaken verkoopt, 1 met en 1 zonder kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan