• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom zeg ik ook: wil je iets wat meer dan een decoder alleen is, neem dan iets anders dan de 5050. Als je een 5050 koopt, ga er dan niet iets geheel anders van proberen te maken. En je hebt helemaal gelijk om een Media Center aan te schaffen en daarmee alles te kunnen, dus video, muziek, radio, tv etc... maar probeer dat niet van de 5050 te maken. Dat is wat ik bedoel ermee.

maar de grap is dus, het is niet supported. en nu met CI+ zou het misschien mogelijk zijn om gewoon mijn setup helemaal te killen. En dan wat? Er is geen vervanging, Dus daarom hoop ik nog steeds dat hv Humax wordt aangezet om een echte MediaCenter te bouwen..

Ben al lang blij dat ik niet in het upc gebied woon.. Wat moet je dan doen..

Als Ziggo op dit moment een manier zou vinden en deze zou uit voeren om mij setup te killen. Dan zeg ik prompt alles op bij ziggo en ga ik over op de Satelliet. Huidige decoders zijn gewoon niet goed genoeg.
 
maar de grap is dus, het is niet supported. en nu met CI+ zou het misschien mogelijk zijn om gewoon mijn setup helemaal te killen.
Als Ziggo op dit moment een manier zou vinden en deze zou uit voeren om mij setup te killen. Dan zeg ik prompt alles op bij ziggo en ga ik over op de Satelliet. Huidige decoders zijn gewoon niet goed genoeg.

Ziet er volgens mij niet best uit voor een aantal mensen:
Ziggo liet al eerder weten dat het bedrijf de gebruikers van de zogenaamde Alphacrypt modules het kijken niet actief onmogelijk zou maken. Er is echter wel één uitzondering: op toestellen die geschikt zijn voor CI+ gaat een Alphacrypt CAM binnenkort niet meer werken. Er zijn mensen die nu al een toestel kopen (of dat onlangs gedaan hebben) waarvan zij denken of hopen dat dit apparaat wel door Ziggo gecertificeerd zal gaan worden. Omdat de CI+ module nog niet beschikbaar is hebben zij toch maar besloten een Alphacrypt aan te schaffen. Deze groep consumenten heeft helaas pech want over uiterlijk twee weken werkt deze Alphacrypt CAM in hun CI+ toetsel niet meer in het Ziggo netwerk. Op alle door Ziggo gecertificeerde toestellen zal dus alleen een CI+ module gebruikt kunnen worden. Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma’s, films, series, etc. beschermd worden.
Nog even voor de goede orde, de Alphacrypt CAM is nooit door Ziggo ondersteund. Ook werden veel ingebouwde digitale kabel TV ontvangers ontvangers tot nu toe niet ondersteund door de HDTV fabrikanten

https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/
 
maar de grap is dus, het is niet supported. en nu met CI+ zou het misschien mogelijk zijn om gewoon mijn setup helemaal te killen. En dan wat? Er is geen vervanging, Dus daarom hoop ik nog steeds dat hv Humax wordt aangezet om een echte MediaCenter te bouwen..

Ben al lang blij dat ik niet in het upc gebied woon.. Wat moet je dan doen..

Als Ziggo op dit moment een manier zou vinden en deze zou uit voeren om mij setup te killen. Dan zeg ik prompt alles op bij ziggo en ga ik over op de Satelliet. Huidige decoders zijn gewoon niet goed genoeg.

Dan nog vind ik niet dat je dan maar 'kan verwachten' dat de Humax een multimedia device wordt. en anders zul je echt een 2de device moeten hebben die alles kan wat de Humax niet kan.
 
Het merendeel van de leden die serieus reageren zijn niet zozeer ontevreden maar wel zeer kritisch. en dat is terecht. en het doel is dan ook om wat verbeteringen te weeg te brengen zodat die tevredenheid stijgt.

Kritisch hell jeah tuurlijk bedoel

Koop een Humax 9200 lekker opnemen, maar filmpjes vanaf halen zoals beschreven ONMOGELIJK.

Koop de iHDR5050-C verwacht kwalitatieve vooruitgang nee hoor halen ze oa heeel veel mogelijkheden die bij de 9200 zat, zoals buffer opname ed eruit, eeehh kromheid ten top. Netwerk verbinding maken is ook triest.

Maar wel volle pond 400 euro durven vragen voor tja (kan het niet anders maken) een gebrekkig product. Nee dit is niet kritisch maar gwoon wat men van een product mag verwachten.

Hoop dat in sept. bij de nieuwe update de bugz zoals vermeld wordt verholpen .....zoals bufferopname.

Gaat dat niet gebeuren breng ik hem trug......net zoals ik dat met de Humax 9200 heb gedaan na 6 mnden.

beetje waar voor je geld krijgen, zoals het hoort.
 
.......beetje waar voor je geld krijgen, zoals het hoort.
Of je houd je aan de je onderzoeksplicht en kijkt eerst of het product wel aan jouw eisen voldoet voordat je het aanschaft. ;)

P.S. de Humax 5050C is een allesbehalve gebrekkig product hoor. Ik weet niet wat jij er mee uitspookt dat hij je zo tegenvalt.
 
Ziet er volgens mij niet best uit voor een aantal mensen:
Ziggo liet al eerder weten dat het bedrijf de gebruikers van de zogenaamde Alphacrypt modules het kijken niet actief onmogelijk zou maken. Er is echter wel één uitzondering: op toestellen die geschikt zijn voor CI+ gaat een Alphacrypt CAM binnenkort niet meer werken. Er zijn mensen die nu al een toestel kopen (of dat onlangs gedaan hebben) waarvan zij denken of hopen dat dit apparaat wel door Ziggo gecertificeerd zal gaan worden. Omdat de CI+ module nog niet beschikbaar is hebben zij toch maar besloten een Alphacrypt aan te schaffen. Deze groep consumenten heeft helaas pech want over uiterlijk twee weken werkt deze Alphacrypt CAM in hun CI+ toetsel niet meer in het Ziggo netwerk. Op alle door Ziggo gecertificeerde toestellen zal dus alleen een CI+ module gebruikt kunnen worden. Ziggo liet weten deze stap te hebben ondernomen omdat de contentproviders eisen dat hun programma’s, films, series, etc. beschermd worden.
Nog even voor de goede orde, de Alphacrypt CAM is nooit door Ziggo ondersteund. Ook werden veel ingebouwde digitale kabel TV ontvangers ontvangers tot nu toe niet ondersteund door de HDTV fabrikanten

https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/ci-plus-cam-ziggo-20090807/

Het zal mij een worst zijn wat Ziggo uitspookt zolang ik maar probleemloos kan genieten van TV met door hen gecertificeerde ontvangers. En als 1 van die ontvangers ook de mogelijkheid biedt van opnemen wil ik ook dat probleemloos en zonder beperking kunnen gebruiken. Dat is de deal en daar kunnen we Ziggo aan houden.

In de praktijk lopen we tegen een aantal technische probleempjes aan die afbreuk doen aan bovengenoemde deal. Dat signaleren is m.i. het doel van dit hele topic in de hoop dat het verbeterd gaat worden. Meer niet en het zou fijn zijn als we ons daartoe zouden kunnen beperken.

@Waz:

De wish om time shifted programma's alsnog op te kunnen nemen wordt overigens wel meegenomen met de volgende update heb ik begrepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kritisch hell jeah tuurlijk bedoel

Koop een Humax 9200 lekker opnemen, maar filmpjes vanaf halen zoals beschreven ONMOGELIJK.

Koop de iHDR5050-C verwacht kwalitatieve vooruitgang nee hoor halen ze oa heeel veel mogelijkheden die bij de 9200 zat, zoals buffer opname ed eruit, eeehh kromheid ten top. Netwerk verbinding maken is ook triest.

Maar wel volle pond 400 euro durven vragen voor tja (kan het niet anders maken) een gebrekkig product. Nee dit is niet kritisch maar gwoon wat men van een product mag verwachten.

Hoop dat in sept. bij de nieuwe update de bugz zoals vermeld wordt verholpen .....zoals bufferopname.

Gaat dat niet gebeuren breng ik hem trug......net zoals ik dat met de Humax 9200 heb gedaan na 6 mnden.

beetje waar voor je geld krijgen, zoals het hoort.
Was je dan verplicht om deze te kopen?
voor die prijs?
Heb zelf 320 voor deze en ook nog hollands produkt, betaald 2 weken geleden.
 
Of je houd je aan de je onderzoeksplicht en kijkt eerst of het product wel aan jouw eisen voldoet voordat je het aanschaft. ;)

P.S. de Humax 5050C is een allesbehalve gebrekkig product hoor. Ik weet niet wat jij er mee uitspookt dat hij je zo tegenvalt.

Heel grappig dat je het op consument afschuift.

Maar eeh consument kan pas onderzoeken als men app. daadwerkelijk in bezit heeft, niet eerder.

Hoe kan men onderzoeken of een app. gebreken/ niet voldoet aan de overeenkomst, als je alleen doos ziet in de winkel?

Exactly onmogelijk.......je neemt hem mee naar huis, sluit hem aan en pas vanaf dat moment ben je hem aan het onderzoeken, gaat jou plicht in.

Het zelfde gebeurt nu ook met verkoop op afstand.....I net abb.
Je sluit je abb. af krijgt bevestiging met mededeling binnen 7 dagen kan je zonder opgaaf van reden opzeggen, maar oplevering gebeurt pas na 3 wkn.

Hoe weet jij nou of product, Je i -net verb. zal voldoen aan de overeenkomst?

Precies, pas bij oplevering/ daadwerkelijk gebruik.

Normaal gebruik
Het uitgangspunt bij de beoordeling of er een X is geleverd die aan de eisen uit de koopovereenkomst voldoet, is of de X alle eigenschappen had die X daarvan mocht verwachten. De X moet, anders gezegd, de eigenschappen bezitten die X van een X voor
normaal gebruik mag verwachten en waaraan hij niet hoefde te twijfelen. Kortom: de X moet op normale wijze kunnen gebruiken.

Mededelingsplicht komt eerst. Uitgangspunt is dat de mededelingsplicht vóór de onderzoeksplicht gaat. Op die manier wordt de koper beschermd in een situatie waarin de verkoper belangrijke
gegevens ‘onder de pet heeft gehouden’ die hij wel had behoren te vertellen. Immers, als een verkoper iets verzwijgt, kan van de koper niet verwacht worden dat hij verder kijkt en nader onderzoek laat uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan