Idee: nummer/IVR overzicht op het forum

Denk jij dat het nuttig is een overzicht te maken van de ingangen bij Ziggo?

  • Ja, meteen doen!

    Stemmen: 8 42,1%
  • Ja, lijkt me redelijk nuttig.

    Stemmen: 7 36,8%
  • Het zal mij een worst wezen.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, lijkt me weinig nut te hebben.

    Stemmen: 3 15,8%
  • Nee, nergens voor nodig.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb nog een beter idee (hieronder posten!)

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk zou het beter zijn als Ziggo zelf zo'n duidelijk overzicht maakt. De ervaring leert dat de website zeer zelden up-to-date is, en externe nummers, zelfs als die wel door de klantenservice worden gegeven als je erom vraagt, zullen daar echt nooit op geplaatst worden. Dat is geen reden om mensen in de tussentijd de dupe daarvan te laten worden.
Dan is het toch de onze taak om aan Ziggo te signaleren dat de informatie niet up to date is? We zijn hier toch geen vervanging van de Ziggo helpdesk of website? Als je hier de rol van Ziggo wil gaan overnemen dan heb je daar een dagtaak aan. Daarvoor heeft Ziggo toch zelf personeel in dienst om er voor te zorgen dat de boel up to date is en goed functioneert?

Het is in ieders voordeel het contact met de helpdesk te stroomlijnen: de klant zelf, die daardoor sneller en beter geholpen kan worden, alle andere klanten die sneller aan de beurt komen omdat iemand die weet waar hij moet zijn niet eerst drie keer de verkeerde afdeling belt, ten koste van anderen die wel op die afdelingen moeten zijn, en Ziggo zelf omdat ze dan klanten beter kunnen helpen. Win/win/win situatie.
En dus een taak van Martine Ferment om dit op te pakken en een taak van het ZGV om dit bij Ziggo aan te kaarten.

We kunnen ook wel bijna alle vragen die in dit forum gesteld worden doorverwijzen naar de klantenservice als we vast willen houden aan de absolute stelling dat het niet de rol van dit forum is bepaalde taken over te nemen. Dat is het natuurlijk ook niet, maar ervaringen en kennis onderling delen, wat uiteindelijk als resultaat heeft dat er vragen beantwoord worden die vallen onder de verantwoordelijkheid van de klantenservice, is dacht ik wél de opzet van dit forum.
Waarom moet het altijd weer zwart/wit worden gesteld. De doelstelling van het ZGV met het forum is volgens mij om signalen te krijgen vanuit de achterban over zaken die zij bij Ziggo kunnen aankaarten voor betere dienstverlening. Jij komt met een goed idee over een webpagina waarop alle te kiezen opties van het IVR systeem van Ziggo worden bijgehouden zodat de klanten sneller bij de juiste afdeling terecht kunnen komen. Een goede verbetering van de support bij Ziggo waaraan voor Ziggo geen extra kosten zijn verbonden en prima zijn te realiseren. In mijn ogen is dit dan één van die zaken waarmee de ZGV prima kan aankloppen bij Ziggo. Dat neemt nog steeds niet weg dat er hier klanten elkaar proberen te helpen, maar i.p.v. dat de helper zelf het telefoon nummer uit het hoofd gaat leren met de bijbehorende te kiezen opties kan de helper afsluitend van zijn bericht verwijzen naar die Ziggo webpagina.

Als je er een thread aan koppelt, zoals bijvoorbeeld in mijn opzet of losstaande "discussieer" thread moet dat toch geen probleem zijn, zolang het geheel maar een prominente plaats krijgt. Één persoon wordt het snel zat de zaak bij te houden. Tientallen klanten die een kleinigheidje aan informatie bijdragen maken er een peuleschil van.
Een discussieer thread gaat zeker niet werken. Dat zie je nu al met die lange discussieer threads waarbij nieuwe forumleden niet eens meer de moeite nemen om de hele thread te lezen. Er zal dus een overzicht moeten zijn in de openingspost van een thread of een FAQ, maar dan is het probleem dat één persoon dat moet gaan bijhouden en als die het zat is de rechten op die openingspost of FAQ moet kunnen overdragen aan iemand die het stokje wil overnemen. Ik heb zelf in het verleden een aantal FAQ topics op het oude MGV forum onderhouden en anderen opgeroepen bijdragen te leveren en kan uit ervaring spreken dat die bijdragen van anderen niet of nauwelijks van de grond komen.

Als na overleg met Ziggo blijkt dat Ziggo niet van plan is om deze verbetering van de dienstverlening uit te voeren, dan is het denk ik verstandiger om aan dit forum een Ziggo Wiki te hangen zodat iedereen de auteur kan zijn van dergelijke informatie. De kans is dan groter dat het onderhouden wordt en dus up to date blijft.

Deze thread is er dan ook voornamelijk om de behoefte hieraan en de haalbaarheid hiervan te peilen en de discussie erover te starten, dus zie het vooral niet als aanval dat ik het niet met je eens ben.
Doe ik ook niet, ik draag alleen argumenten aan waarom ik denk dat het niet haalbaar is in de opzet die jou voorstaat.
 
Een discussieer thread gaat zeker niet werken. Dat zie je nu al met die lange discussieer threads waarbij nieuwe forumleden niet eens meer de moeite nemen om de hele thread te lezen. Er zal dus een overzicht moeten zijn in de openingspost van een thread of een FAQ, maar dan is het probleem dat één persoon dat moet gaan bijhouden en als die het zat is de rechten op die openingspost of FAQ moet kunnen overdragen aan iemand die het stokje wil overnemen.

Dat is ongeveer wat ik bedoelde ja.

Als na overleg met Ziggo blijkt dat Ziggo niet van plan is om deze verbetering van de dienstverlening uit te voeren, dan is het denk ik verstandiger om aan dit forum een Ziggo Wiki te hangen zodat iedereen de auteur kan zijn van dergelijke informatie. De kans is dan groter dat het onderhouden wordt en dus up to date blijft.

Als de ZGV inderdaad van plan is dit aan te kaarten bij Ziggo, wat ik zou toejuichen, en zij doen er niks mee, dan is de noodzaak voor een dergelijk overzicht inderdaad groter dan deze nou is.
Een wiki zou ideaal zijn, de grootste zwakte van mijn voorstel is dat inderdaad maar één persoon uiteindelijk verantwoordelijk is voor de hoofdpost, hoewel moderators ook berichten kunnen wijzigen, en er een oplossing te verzinnen is met een gedeelde account voor een aantal mensen die het overzicht bijwerken aan de hand van posts in de bijbehorende thread.
Dat is allemaal wel weer veel te omslachtig, dus een wiki of een soortgelijk initiatief is een stuk praktischer in gebruik. Dat zou eventueel gelijk gebruikt kunnen worden voor de andere voorgestelde FAQ's. Moet dat natuurlijk wel eerst van de grond komen, wat weer minder simpel is.
 
Dat IVR is een issue dat (zelfs) al vanaf de MK tijd op ons lijstje staat. Idd om bepaalde facetten zelf maar ter hand te nemen moet aan de ene kant een prikkel zijn voor Ziggo om daar eens iets aan te doen. Maar het gaat verder dan alleen maar het IVR-menu.
Op de Ziggo site zal je altijd een door Ziggo ingekleurde informatie zien en wij vinden dat met een klantenbrilletje de informatie anders van karakter zal zijn. Ziggo neigt er toe om zaken weg te masseren, terwijl we ze vanuit klantoptiek niet nalaten ze te benoemen.
Ook is bekend dat voordat iets is gerealiseerd bij Ziggo het soms een lange weg te gaan heeft. In de overbrugging van die tijd kan de info hier op het forum ook wel degelijk een rol vervullen.

De grap is dat je dan ook moet zorgen dat dit soort "dubbele" info toegevoegde waarde heeft. Bij het telefoonmenu zou je bv kunnen denken aan ipv/naast de bekende boomstructuren ook gewoon een tabelletje te maken met de meest voorkomende problemen en daar direct de reeks in te toetsen cijfers te geven. Voeg daarbij een korte beschrijving met hints en vragen van de HD waar men tegen aanloopt, zodat men goed beslagen ten ijs komt.

Zorg om uptodate te houden is idd meer dan terecht. Maar er vanuit gaande dat er verhoudingsgewijs genoeg publiek is en omdat het om "actuele" info gaat, mag je aannemen dat de info heel frequent wordt getoetst en hopenlijk ook op fouten wordt gewezen. Dus is het denk ik meer een kwestie van een aantal mensen die de info bijhouden.
 
Zou toch jammer zijn. :P

Het hangt ervan af wat haalbaar is, als er mogelijkheden zijn tot een wiki heeft het zeker zin daar mee te experimenteren, als blijkt dat er voldoende mensen aan blijven knutselen kan het ook gebruikt worden voor andere artikelen. Als er nou helemaal niks mee wordt gedaan, weten we dat ook gelijk.

Als het teveel gevraagd is op die manier, dan moet er wat geklooid gaan worden met posts, onderwerpen en doorlinken, dan hangt't een beetje van de beheerders af hoe zij dat het liefst zien, met een gedeelte beheernaam voor die post of gewoon één iemand die het bijhoudt n.a.v. de bijbehorende thread.
 
Hallo, topic staat er maar liefst al 3 dagen. Dit opzetten kost wel ff wat meer tijd en over tijd beschikken we niet bepaald in overvloed.
Wat ik op korte termijn kan voorstellen is een gebruikersgroep met editrechten op een FAQ forumdeel. Maar zelfs dat moet dan nog even worden gestroomlijnd. Eventjes vlug, vlug en halverwege weer op iets anders moeten overgaan is nu ook niet bepaald wat we willen.
Wat natuurlijk wel snel kan is de methode zoals die in de Cisco wish&buglist wordt gehanteerd, wellicht met authorisatie voor meer dan 1 persoon, dan is de info wel al beschikbaar en kunnen we die later overzetten naar de definitieve omgeving.
 
Je moet de ijzers smeden als ze gloeiendheet zijn... Topic is inderdaad jong maar het is een goed idee, vandaar de vraag.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Hallo, topic staat er maar liefst al 3 dagen. Dit opzetten kost wel ff wat meer tijd en over tijd beschikken we niet bepaald in overvloed.

Ik had ook niet verwacht dat't er met een dag zou staan, 't was meer de discussie op gang houden wat mij betreft. Alle tijd die nodig is moet gewoon genomen worden.
Wat natuurlijk wel snel kan is de methode zoals die in de Cisco wish&buglist wordt gehanteerd, wellicht met authorisatie voor meer dan 1 persoon, dan is de info wel al beschikbaar en kunnen we die later overzetten naar de definitieve omgeving.

Dus gewoon een first post met de info en een thread eronder waarin toevoegingen/wijzigingen kunnen worden gepost? Was precies mijn idee :P. Een wiki is denk ik ideaal, is in eerste instantie een grotere investering om het op te zetten qua moeite, het voordeel is wel weer dat je het platform daarna ook gelijk kunt gebruiken voor allerlei andere gidsjes.

Wat ik op korte termijn kan voorstellen is een gebruikersgroep met editrechten op een FAQ forumdeel.

Dat kan natuurlijk ook, alleen ook dan is het handig per FAQ een thread te hebben in het gewone forumdeel waarin gewone gebruikers updates kunnen plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan