• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee modem verliest instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Instellingen kwijt

Ik ben niet de enige. Dit is inmiddels ook bevestigd door de helpdesk nadat ik gevraagd had of ze wel eens op dit forum kijken........
Ik vind het een probleem waar Ziggo met een oplossing moet komen.
Ook als ik een eigen router achter het Ubee modem zet moet ik instellingen in het Ubee modem aanpassen (al is het maar alleen het account/wachtwoord).
Als dit terugvalt naar de defaults is dit geen veilige toestand.

Wat betreft de WIFI kant: het werkt maar ik krijg het niet sneller dan 150mb. 300 lukt op geen enkele manier terwijl ik dat voordien met een Linksys router wel had op mijn laptop.
 
Ik ben niet de enige. Dit is inmiddels ook bevestigd door de helpdesk nadat ik gevraagd had of ze wel eens op dit forum kijken........
Ik vind het een probleem waar Ziggo met een oplossing moet komen.
Ook als ik een eigen router achter het Ubee modem zet moet ik instellingen in het Ubee modem aanpassen (al is het maar alleen het account/wachtwoord).
Als dit terugvalt naar de defaults is dit geen veilige toestand.

Wat betreft de WIFI kant: het werkt maar ik krijg het niet sneller dan 150mb. 300 lukt op geen enkele manier terwijl ik dat voordien met een Linksys router wel had op mijn laptop.

Dus zou je het wifi modem in bridge mode moeten laten zetten door Ziggo en kun je je eigen router gebruiken.
In het modem gedeelte kun je niets wijzigen, is ook niet nodig als je je eigen router gebruikt.
Suc6 ermee.
 
. Zelf een router erachter hangen en klaar ben je, totale netwerk A) in eigen handen en B) vrijheid voor wat betreft eigen instellingen.
Dus je kunt je nu enorm druk gaan maken dat Ziggo hier iets aan zou moeten/kunnen doen (Wat misschien helemaal niet mogelijk is/gebeurt) of je plaatst je eigen router. Waarom het jezelf zo lastig maken?

Als je zo afhankelijk bent van internet zou ik al helemaal niet op het Wifi-modem vertrouwen. Knal er gewoon je eigen router op. Dat werkt 10 keer beter. Tenzij je je natuurlijk graag frustreert. Dan moet je het vooral niet doen uiteraard


Dat is een oplossing idd. maar wel een beetje de omgekeerde wereld. Als je een nieuwe tv koopt met ingebouwde dvd speler, ga je toch ook niet een losse dvd speler gebruiken als de ingebouwde niet naar behoren werkt. Dan ga je terug naar de winkel en zeg je ook regel het.
Dit is in wezen niet anders. Ziggo levert een modem, waar je niet zonder kan. Of het nu een uitgebreid of simpel modem is, hij moet gewoon werken en dat mag je ook verlangen van ziggo.
Kan toch niet de bedoeling zijn, dat ik weer mijn meterkast overhoop moet gaan halen om er nog een router bij te kunnen plaatsen, omdat ziggo schijnbaar rotzooi levert. Zij zijn verantwoordelijk voor een betrouwbare verbinding, niet de klant. Als ze dat niet kunnen garanderen, moeten ze een ander/simpeler modem leveren.
 
Helaas de zelfde problemen

Ook ik heb het probleem dat het Ubee modem regelmatig uitvalt. Ik heb dan variërend van enkele minuten tot soms een kwartier geen internet verbinding. Regelmatig is soms een paar keer per dag en dan soms een week weer niet, geen peil op te trekken. Ook zijn soms na het uitvallen mijn specifieke instellingen er uit (niet altijd). Met name de WiFi instellingen (SSID en pw) en de forwarding table is dan leeg waardoor ik mijn server niet meer vanaf het internet kan bereiken.

Tenslotte is telefoon verbinding vrijwel altijd slecht. De VoIP hapert (lijkt nog het meest op een slechte verbinding met een GSM toestel). Ik heb de toestellen al een keer vervangen, maar dat was zonde van het geld want de nieuwe hebben hetzelfde probleem.

Deze problemen had ik niet met het oude motorola modem, dus aan de kabel zelf ligt het niet. En om het af te ronden neemt de helpdesk niet op via nummer 1200, dus ga ik maar weer eens een uurtje in de wacht via het betaalde nummer. Ziggo: is er een software update voor het modem beschikbaar die dit oplost???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan