• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wifi uitzetten op Cisco EPC

Status
Niet open voor verdere reacties.
0

0x80

Als ik in de instellingen de wifi disable, gaat dit goed. Het netwerk verdwijnt en het "link" lampje op de router gaat uit.

Als ik echter de router herstart (aan/uit) dan is de wifi weer terug. Als je in de instellingen gaat kijken staat hij nog steeds op disabled. Het lijkt mij een bug.

Is iemand anders er in geslaagd de wifi permanent uit te schakelen?
 
Cisco: Wifi disabled maar 'radio' gaat bij herstart weer aan

Ik heb bij de nieuwe Cisco router deze 'test' ook een keer gedaan, met het volgende resultaat:

1. Bij Cisco de wifi via instellingen in het control panel disabled, instelling gesaved
resultaat: radio uit, geen draadloos signaal on air

2. Cisco modem/router met schakelaar uit en na 60 sec. weer aangezet
resultaat: radio staat weer aan (check met Netstumbler) maar géén doorgifte internetsignaal
Control panel geeft bij refresh nog steeds 'disabled' voor wifi, terwijl het kanaal wél uitzendt

3. Op control panel wifi enabled en deze instelling gesaved
Radio nog steeds aan, connectie internet na ca. 1,5 minuut hervat

Conclusie: softwarematig uitzetten wifi werkt slechts tijdelijk volledig, zodra de spanning even van het modem afgaat komt de radio op het ingestelde kanaal terug, echter zonder doorgifte internet. Dat wordt alleen hervat door softwarematig wifi weer aan te zetten.

Merkwaardig is het -vind ik- wel...




Als ik in de instellingen de wifi disable, gaat dit goed. Het netwerk verdwijnt en het "link" lampje op de router gaat uit.

Als ik echter de router herstart (aan/uit) dan is de wifi weer terug. Als je in de instellingen gaat kijken staat hij nog steeds op disabled. Het lijkt mij een bug.

Is iemand anders er in geslaagd de wifi permanent uit te schakelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan