Caiway breidt HDTV aanbod uit met RTL, KetNet en BBC

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Oujdi

Caiway breidt HDTV aanbod uit met RTL, KetNet en BBC

Caiway is de laatste goed bezig met HDTV. Eind oktober kondigde het bedrijf al aan dat zij ruimte maakt om de extra mogelijkheden van digitale televisie volledig te benutten. Op 30 november 2009 wordt het aantal analoge zenders teruggebracht tot de meest populaire. Hierdoor kan Caiway nog dezelfde dag het aanbod HD-zenders in haar Basic pakket uitbreiden met RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, Eén en Ketnet/Canvas in HD. Caiway loopt hiermee voor op andere televisieaanbieders. Daarnaast wordt BBC HD toegevoegd aan het HD pakket.
Caiway is de eerste kabeltelevisieaanbieder die RTL 4 en 5 in HD uitzendt. Aart Verbree: “Dat Caiway de primeur van RTL 4 en RTL 5 in HD heeft, past goed in ons beleid. De vandaag vrijgekomen ruimte gebruiken wij direct voor nieuwe digitale diensten en de verdere uitbreiding van het HD aanbod. Op 10 oktober 2010 (10-10-10) gaan we helemaal digitaal dan ontstaat er nog meer ruimte voor HD en andere digitale diensten.”

HD-zenders onderdeel van het Basic pakket
Tot nu toe maken Nederland 1, 2, 3 in HD, myZen.tv en Eurosport HD deel uit van het HD-aanbod in het Basic pakket, het pakket dat standaard bij de kabelaansluiting geleverd wordt. Met de toevoeging van RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, Eén en Ketnet/Canvas kunnen abonnees profiteren van maar liefst 12 HD-zenders. Het Basic pakket kost € 15,95 (incl. infrastructuuraansluiting) en bevat 48 digitale tv-zenders plus een aantal extra’s, zoals nog tijdelijk een aantal analoog doorgegeven zenders.

Automatisch HD variant zien
Op 30 november introduceert Caiway ook een zogenaamde HD simulcast descriptor. Deze zorgt ervoor dat als er met een HD-ontvanger op een bepaald programma wordt afgestemd, automatisch de HD-variant wordt getoond als deze beschikbaar is.

RTL 4, 5, 7 en 8 in HD
RTL 4 profileert zich als brede familiezender met een mix van top amusement, drama, sport, series en informatie. RTL 5 is de eigenzinnige RTL zender met een edge gericht op een jong breed publiek, met name jong volwassenen. Veel realityprogramma´s, comedyseries en real life gecombineerd met films en magazine-achtige programma’s. RTL 7 is de mannenzender en zendt vooral sport, (oude) series, reality tv en films uit. RTL 8 richt zich vanaf 17 uur op vrouwen waarbij programma’s van RTL 4 en RTL 5 die bij de doelgroep vrouwen passen, aangevuld met vrouwelijke films.

VRT Eén en Ketnet/Canvas in HD
Eén HD is de nieuwe High Definition zender van de Vlaamse publieke omroep VRT. De programmering is een mix van informatie, educatie, cultuur en ontspanning. Eén is een familiezender en mikt op een breed publiek. De tweede publieke televisiezender van de Vlaamse Radio en Televisie is Ketnet/Canvas en die heeft nu ook een High Definition zender. De kinderzender Ketnet onderscheidt zich door eigentijdse, verantwoorde en gevarieerde programma’s voor kinderen tot 12 jaar uit te zenden zonder reclameonderbrekingen. ’s Avonds is Canvas te zien. Canvas wil met zijn informatieve en creatieve programma’s Vlamingen en Nederlanders bereiken die op zoek zijn naar meerwaarde, kennis en zelfbewustzijn.
Aart Verbree: “Zenders met een aansprekend aanbod voor specifieke doelgroepen komen in ons HD pakket. BBC HD is zo’n zender. Eerder dit jaar is het HD pakket al uitgebreid met MTVN HD, Fashion TV HD en Sundance Channel HD. Met de BBC HD bestaat het HD pakket nu in totaal uit 11 zenders.” Het HD pakket kost € 9,95 per maand. In combinatie met het aanvullende pakket Complete kost het HD pakket € 4,95 per maand.

BBC HD
BBC HD is de High Definition zender van de BBC. Op deze zender zijn veel series, films en sportwedstrijden in HD-kwaliteit te zien die gelijktijdig of op een ander tijdstip ook op de standaard zenders van de BBC te zien zijn. Zie ook www.bbc.co.luk/bbchc/.

Bron: Caiway

https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/caiway-hdtv-rtl-ketnet-bbc-20091130/
 
Ongelofelijk dat Ziggo nog zo achter op loopt! Gewoon om te kotsen!!:no:
 
Ongelofelijk dat ZIGGO nog zo achter op loopt! Gewoon om te kotsen!!:no:
Maar Ziggo is (net als UPC) gehouden om een flink aantal zenders analoog door te geven. Ze kunnen niet net als CAIWAY zomaar volgend jaar alle analog zenders schrappen. En daardoor hebben ze niet net zoveel ruimte op de kabel om al die HD-zenders door te geven, althans dat wordt beweerd. Maar een beetje jaloers op CAIWAY-abonnees ben ik wel.
 
Geweldig nieuws!!
Alle Nederlandse HD zenders en de Vlaamse HD gewoon in het basispakket.
Ik ben er van overtuigd dat als Caiway dit kan, de weg die Ziggo ook zo graag wil bewandelen. Dat Ziggo het ook lukt.

Ik heb wel erg te doen straks met de UPC abonnees die als enigen 13 euro per maand extra per toestel moeten betalen om de HD versies van de Nederlandse zenders te zien.

Reken eens even uit hoeveel dat maandelijks scheelt als je op drie toestellen in je huis HD wilt kijken.
 
Ik wil overstappen! :giveup:
Gooi maar snel open, die kabelmarkt.
 
Ieuw Dr Phil. Kan je geen vergelijking maken tijdens stouten meiden tv ofzo :)
 
Ik vind verschillen bij de content niet zo wereldschokkend.
Het beste is het verschil te zien bij de stationslogo's en de ondertiteling.

Net bij het tweede plaatje van Floor Faber kun je een behoorlijk verschil zien.
De rest vind ik maar zo zo.
Dr. Phil lijkt mij nou niet bepaald Native HD. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan