• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf ook wel op mijn hoede. Mocht ik issues hebben dan verbind ik eerst de Cisco direct. Als het dan wel werk dan moet ik de 2-gats doos waarschijnlijk vervangen met een 1-gats doos. Daar was ik al vanuit gegaan maar wellicht hoeft het allemaal niet ;-)
 
Ik denk dat je dit toch 'prive' met larsp moet afhandelen.
Hij schrijft in dit bericht immers:

Dat helaas is dat niet gelukt, ik had Ziggo gebeld en vandaag is er monteur langs geweest van Ziggo, die mij prima heeft gelopen en hij heeft zelfs voor mij naar Expert gebeld om een nieuwe te bestellen zo dat ik van de week me oude Cissco ontvanger om kan ruillen voor nieuwe Cisco met juiste firmware er in.

Die monteur blijft me helpen tot dat de zaak afgerond is en ik kan genieten van ITV.

Ik wil de betrefde monteur van Ziggo alvast 10 geven :thumb up: voor zijn hulp.
[/quote]
 
iTV werkt ondertussen, maar kwaliteit is niet echt heel best. Het is allemaal heel blokkerig... Heb het ook gedaan met een kabel direct op het AOP maar dat mocht niet baten.
Iemand hier een idee waar het aan kan liggen?
 
iTV werkt ondertussen, maar kwaliteit is niet echt heel best. Het is allemaal heel blokkerig... Heb het ook gedaan met een kabel direct op het AOP maar dat mocht niet baten.
Iemand hier een idee waar het aan kan liggen?

Nee dat niet, wel dat ik EXACT hetzelfde heb en ik weet ook ZEKER dat het niet aan mijn bekabeling ligt, echt zeker!!!
Kortom, ons probleem is dus alles perfect behalve op het interactieve deel, daar is alles zeer blokkerig!
Ik krijg hiervoor as. vrijdag (avond) een monteur voor, je kan mijn verhaal evt. volgen via https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116

Mischien handig, mijn postcode is 6431KX (Hoensbroek).

PS: Mijn schoonmoeder (postcode 6433bw) heeft hetzelfde probleem, alles goed muv interactieve deel (blokkerig)!!!
 
Nee dat niet, wel dat ik EXACT hetzelfde heb en ik weet ook ZEKER dat het niet aan mijn bekabeling ligt, echt zeker!!!
Kortom, ons probleem is dus alles perfect behalve op het interactieve deel, daar is alles zeer blokkerig!
Ik krijg hiervoor as. vrijdag (avond) een monteur voor, je kan mijn verhaal evt. volgen via https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18116

Mischien handig, mijn postcode is 6431KX (Hoensbroek).

PS: Mijn schoonmoeder (postcode 6433bw) heeft hetzelfde probleem, alles goed muv interactieve deel (blokkerig)!!!

Ik heb het idee dat het ook wel eens aan de bandbreedte kan liggen. Ik heb gisteravond nl. hetzelfde programma nog een keer bekeken en toen was het al een heel stuk beter. Ben heel benieuwd waar de monteur mee komt.
 
Was dit een monteur van ziggo?

Lukte het niet om te updaten?

Dat helaas is dat niet gelukt, ik had Ziggo gebeld en vandaag is er monteur langs geweest van Ziggo, die mij prima heeft gelopen en hij heeft zelfs voor mij naar Expert gebeld om een nieuwe te bestellen zo dat ik van de week me oude Cissco ontvanger om kan ruillen voor nieuwe Cisco met juiste firmware er in.

Die monteur blijft me helpen tot dat de zaak afgerond is en ik kan genieten van ITV.

Ik wil de betrefde monteur van Ziggo alvast 10 geven :thumb up: voor zijn hulp.
[/quote]
 
Mijn firmware is inmiddels geupdate naar 1.1.0.E dankzij larsp! Super hoor dat je dat zo voor me wilde doen :thankyou::applause:

Heb alleen bij thuiskomst eerst weer problemen gehad met die melding "smartcard defect', inmiddels doet hij het wel weer maar het blijft vreemd...
 
Mijn firmware is inmiddels geupdate naar 1.1.0.E dankzij larsp! Super hoor dat je dat zo voor me wilde doen
Natuurlijk goed dat larsp je heeft willen helpen, want anders was je waarschijnlijk de Cisco weken kwijt geweest vanwege een probleem dat door Ziggo/Casema veroorzaakt is door geen rekening te houden met het gebruik van de Cisco 8455DVB in de kabelgebieden van Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel. Wat ik echter niet begrijp is waarom Ziggo nu niet met een meer klant vriendelijke oplossing komt voor dit probleem door bijvoorbeeld het personeel van de klantenbalies het truukje van larsp te leren zodat klanten daar direct geholpen kunnen worden en niet hun spullen wekenlang kwijt zijn. Hoe moeilijk kan je het als Ziggo toch iedere keer weer maken?
 
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken. Omdat ik de decoder al had gekocht voordat er ITV in ons gebied (oud multikabel) was moet ik nu mijn decoder (euro 400 voor betaald) om gaan ruilen. Dit is toch een rare gang van zaken dat er op geen enkele manier een firmware update plaats kan vinden!?
De decoder is van mij de dienst ITV/VOD die ik afneem en betaal is van Ziggo, dus ben ik van mening dat wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is en alleen daarmee de dienst werkt, de firmware gewoon beschikbaar moet zijn voor iedereen die er gebruik van wil maken.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik mijn decoder van nieuwe firmware kan voorzien, met of zonder tussenkomst van Ziggo?!
Wellicht wil Larsp zo vriendelijk zijn en mij ook willen/kunnen helpen!?
 
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken. Omdat ik de decoder al had gekocht voordat er ITV in ons gebied (oud multikabel) was moet ik nu mijn decoder (euro 400 voor betaald) om gaan ruilen. Dit is toch een rare gang van zaken dat er op geen enkele manier een firmware update plaats kan vinden!?
De decoder is van mij de dienst ITV/VOD die ik afneem en betaal is van Ziggo, dus ben ik van mening dat wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is en alleen daarmee de dienst werkt, de firmware gewoon beschikbaar moet zijn voor iedereen die er gebruik van wil maken.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik mijn decoder van nieuwe firmware kan voorzien, met of zonder tussenkomst van Ziggo?!
Wellicht wil Larsp zo vriendelijk zijn en mij ook willen/kunnen helpen!?
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij. Ik had mijn decoder eerder gekocht bij een winkel (niet bij Ziggo zelf dus).
In ons geval moet je Cisco zijn voor de afhandeling. Ergens in dit topic staat daarvoor een telefoonnummer.
Bij mij is zo ook mijn decoder vervangen en nu werkt alles naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan