• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem werkt rechtstreeks niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jpsystem

Ik ben een maand of twee geleden overgestapt van @home 5 mb naar Ziggo alles in 1 plus 10mb.
Nu haal ik de 10 mb niet maar zit rond de 5 a 6.
En als ik de pc rechtstreeks aansluit, kan ik de modem wel benaderen via de 192.168.2.1 maar kan ik geen verbinding krijgen met het internet.
Ook niet als ik deze een 30 seconden uittrek.
Iemand een idee hoe dit kan.?
Kan ik verder in de modem nog wat zien, of testen.?

Bvd Jps
 
Ik ben een maand of twee geleden overgestapt van @home 5 mb naar ziggo alles in 1 plus 10mb.
Nu haal ik de 10 mb niet maar zit rond de 5 a 6.
En als ik de pc rechtstreeks aansluit, kan ik de modem wel benaderen via de 192.168.2.1 maar kan ik geen verbinding krijgen met het internet.
Ook niet als ik deze een 30 seconden uittrek.
Iemand een idee hoe dit kan.?
Kan ik verder in de modem nog wat zien, of testen.?

Bvd Jps
Het modem is te bereiken onder http://192.168.100.1 admin motorola

Of heb je het over je router???
 
Zou je je vraag nog eens willen stellen, waarbij alle apparaten bij hun werkelijke naam en ip-nummer genoemd worden, en voor ons duidelijk is wat je probleem is bij welke aansluiting en instellingen?

Mees de Roo
 
Zou je je vraag nog eens willen stellen, waarbij alle apparaten bij hun werkelijke naam en ip-nummer genoemd worden, en voor ons duidelijk is wat je probleem is bij welke aansluiting en instellingen?

Mees de Roo

ok we gaan het proberen, ik heb een nieuw abbonement afgesloten bij ziggo alles in een plus (10MB) hier voor had ik @home Z2 5mb internet.
Ik heb dus een nieuw modem gekregen ivm telefonie een motorola.
Hierop heb ik nu mijn draadloze router aangesloten een Belkin.
Als ik een rechtstreekse verbinding maak tussen mijn modem en pc krijg ik geen verbinding met het internet.
Sluit ik echter de router op het modem aan en op de router de pc lukt het wel.
tevens is de verbinfing geen 10 mb maar ca 6mb.
Misschien is dit wat duidelijker.
bvd Jps
 
ok we gaan het proberen, ik heb een nieuw abbonement afgesloten bij ziggo alles in een plus (10MB) hier voor had ik @home Z2 5mb internet.
Ik heb dus een nieuw modem gekregen ivm telefonie een motorola.
Hierop heb ik nu mijn draadloze router aangesloten een Belkin.
Als ik een rechtstreekse verbinding maak tussen mijn modem en pc krijg ik geen verbinding met het internet.
Sluit ik echter de router op het modem aan en op de router de pc lukt het wel.
tevens is de verbinfing geen 10 mb maar ca 6mb.
Misschien is dit wat duidelijker.
bvd Jps

Heb je wel het modem even uitgezet (spanningsloos) als je de router aangesloten hebt ?? Dat is nodig omdat het modem maar met 1 apparaat kan praten en dat moet even gereset worden bij een wisseling van apparaat.

Juiste volgorde als je wisselt van directe pc naar router is dus :
- modem uitzetten
- router aansluiten, router nog uit laten staan
- modem aanzetten, wachten tot alle lampjes branden en er verbinding is
- router aanzetten, wachten tot hij is opgestart
- computers aanzetten
 
Heb je wel het modem even uitgezet (spanningsloos) als je de router aangesloten hebt ?? Dat is nodig omdat het modem maar met 1 apparaat kan praten en dat moet even gereset worden bij een wisseling van apparaat.

Juiste volgorde als je wisselt van directe pc naar router is dus :
- modem uitzetten
- router aansluiten, router nog uit laten staan
- modem aanzetten, wachten tot alle lampjes branden en er verbinding is
- router aanzetten, wachten tot hij is opgestart
- computers aanzetten

zoals ik al schreef met router werkt het wel en zonder router niet.
en ik heb toen ook het modem uitegezet x tijd gewacht en weer opgestart.
 
zoals ik al schreef met router werkt het wel en zonder router niet.
en ik heb toen ook het modem uitegezet x tijd gewacht en weer opgestart.

Het principe is gelijk, bij wissel van apparaat altijd het modem resetten. Affijn, dat is dus niet je probleem.

Weet je zeker dat je computer ingesteld staat op: "automatisch ip verkrijgen" en niet vast is ingesteld op een (lokaal) ip-adres in de range van je router ?
 
jpsystem zei:
Nu haal ik de 10 mb niet maar zit rond de 5 a 6.
En als ik de pc rechtstreeks aansluit, kan ik de modem wel benaderen via de 192.168.100.1 [edit: dit IP adres aangepast] maar kan ik geen verbinding krijgen met het internet.
Ook niet als ik deze een 30 seconden uittrek. Iemand een idee hoe dit kan.?
Geef even aan welk merk, model/type modem je gebruikt, waarmee je dit probleem hebt.

Ik begrijp dat:

1/. als je het kabelmodem met de router gebruikt, dat je een lage effectieve snelheid hebt

2/. als je de router achter het modem verwijderd en de pc/laptop direct op het kabelmodem aansluit dat je het internet niet opkomt.

Is het probleem opgelost of wil je (nog) antwoord op de vraag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan