• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Lukt me niet om alle PC's op internet te krijgen

  • Onderwerp starter gertjan.stoker
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Met ip adressen, nummers, instellingen van router enzo. ben ik ook geen ster, wel weet ik dat ik ook een hoop gerommel heb gehad om met 5 p.c`s via een linksys router het hele netwerk zodanig te kunnen zien zoals ik wilde.
Het ging gewoon helemaal niet.
Norton antivirus was ook een grote boosdoener.
Nu heb ik me een 10/100 switch aangeschaft voor nog geen 10 eurie, ertussen gezet en alles wat niet draadloos was, daar op aangesloten.
En,,,,,,,,, werken als een tierelier, nergens last meer van.
Alles via iedereen toegankelijk, te delen, aan te komen en internet werkt ook overal prima.
Ik denk, misschien een hint, ik weet het niet.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een Linksys WAP54G modem.

Ik zie waar het fout gaat. De Linksys WAP54G is geen router maar slechts een accesspoint. Met een Linksys WAP54G zal het helaas niet gaan werken, een access point is eenvoudig gezegd de schakel om een bedraad netwerk wireless te maken, maar heeft geen router functie onboard.
 
Ik zie waar het fout gaat. De Linksys WAP54G is geen router maar slechts een accesspoint. Met een Linksys WAP54G zal het helaas niet gaan werken, een access point is eenvoudig gezegd de schakel om een bedraad netwerk wireless te maken, maar heeft geen router functie onboard.

Klopt, het is inderdaad een accesspoint. Maar ik kan dat wireless accesspoint toch wel gewoon benaderen vanaf meerdere PC's? Ik kon dat eerst wel.

Ik ben er nu ook achter hoe ik de instellingen van de WAP kan veranderen. Ik heb de WAP reset en ikheb een IP-adres ingevoerd in hetzelfde gebied als het standaard IP-adres van de WAP (192.168.1.245). Ik kon nu wel het IP-adres invoeren en bewerken.
 
Klopt, het is inderdaad een accesspoint. Maar ik kan dat wireless accesspoint toch wel gewoon benaderen vanaf meerdere PC's? Ik kon dat eerst wel.

Ik ben er nu ook achter hoe ik de instellingen van de WAP kan veranderen. Ik heb de WAP reset en ikheb een IP-adres ingevoerd in hetzelfde gebied als het standaard IP-adres van de WAP (192.168.1.245). Ik kon nu wel het IP-adres invoeren en bewerken.

Het gaat erom dat je maar 1 ip-adres (bij casema nu nog 2 ip-adressen) van Ziggo krijgt en niet 4 of 5 zoals je in deze setup nodig hebt om op internet te kunnen komen. Daarvoor heb je een router nodig en geen access-point. Je moet dus een losse router voor je access point zetten of een draadloze router kopen ipv je accesspoint gebruiken.
 
Klopt, het is inderdaad een accesspoint. Maar ik kan dat wireless accesspoint toch wel gewoon benaderen vanaf meerdere PC's? Ik kon dat eerst wel.

Wat voor verbinding had je eerder? Ook eentje van Ziggo, of een ADSL verbinding. Bij ADSL zit er meestal een router in het modem ingebouwd.
 
Wat voor verbinding had je eerder? Ook eentje van Ziggo, of een ADSL verbinding. Bij ADSL zit er meestal een router in het modem ingebouwd.

OK dank, eerder had ik een ADSL verbinding bij XS4all in combinatie met een speedtouch modem. Ik zal een wireless router kopen en hoop dan het probleem opgelost te hebben, dank voor deze informatie.
 
Als je het voordelig wilt doen in deze 'crisistijd', koop je een niet-draadloze router waar je het accespoint op aansluit.
 
Als je het voordelig wilt doen in deze 'crisistijd', koop je een niet-draadloze router waar je het accespoint op aansluit.

Juist in deze crisistijd heb ik een draadloze router gekocht om iedereen er bovenop te helpen. Ik heb een Linksys WRT54G2 gekocht en na een aantal resets dank zij het modem :wink: is het het hele huis nu online, dank voor de informatie :!:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan