• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe kom ik in contact met Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

JG van Straten

Forum Gebruiker
Berichten
310
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoe kan in hemelsnaam in contact komen met Ziggo! De website is hier nog steeds onbereikbaar. Nu de digitale tv het niet meer doet probeer ik de helpdesk te bereiken, maar na een half uur nog niets. Zijn er hier geen Ziggo medewerkers die kunnen zorgen dat ik op de site kan komen en dat ik normaal de helpdesk kan bereiken zonder 25keer een half uur aan de lijn te hangen en dan iemand aan de lijn krijgen die je afscheept en dus het probleem niet oplost (dit heeft te maken met de bereikbaarheid van de Ziggo site bij ons, wat al van het begin zo is). Nu heb ik geen digitale tv meer op m'n 2e smartkaart, is dat het volgende wat niet meer opgelost kan worden? Ik begin me echt mateloos te irriteren over de bereikbaarheid van Ziggo. Als wij dat op de zaak doen raken we onze klanten kwijt, en krijgen we het van hogerhand ook wel te horen dat we het niet goed doen. Canal Digitaal, Planet Internet en KPN waren een probleem, maar dit slaat echt alles.
 
Wat je problemen met de portal betreft, ben je volgens nog altijd de enige die een dergelijk probleem hier gemeld heeft.

Tip: zoek op je systeem eens het bestand 'hosts.' op (zonder extentie dus). Open deze in kladblok, en kijk of er regels in staan waar ziggo.nl in voorkomt.

Zo ja: deze regels verwijderen en het bestand opslaan. Mogelijk werkt het direct al, en anders waarschijnlijk na een reboot.

Als je ziggo.nl niet tegenkomt in het hosts. bestand, zou je nog kunnen kijken naar de configuratie van een lokaal beveiligingspakket (antivirus/firewall), en of het werkt wanneer je een ander systeem aansluit (bijvoorbeeld de laptop van een kennis).
 
Ik heb bij diverse kennisen na gevraagd of zij ook hetzelfde probleem hebben als wij, maar de Ziggo site is bij hun gewoon bereikbaar. Als het probleem maar op 1 computer zou zijn, was het gauw gevonden. Op alle computers die op ons netwerk zijn aangesloten is de site niet bereikbaar. In de tussentijd heb ik een nieuwe PC gekocht en ook daar was de site niet bereikbaar. Trouwens de file 'hosts.' kan ik niet vinden. Het probleem met de 2e smartkaart is vanzelf opgelost, ik heb dus weer beeld. Het andere probleem - de bereikbaarheid- blijft dus.
 
Je kan dus de gehele website www.ziggo.nl niet bereiken? Als dit adres door veel mensen niet bereikt had kunnen worden hadden er hier vast al wel meer berichten over gestaan. Ook kan ik zelf deze site prima bereiken en ook inloggen op "Mijn Ziggo".

Je hebt het over een netwerk, en dus een router die aangesloten is neem ik aan? De router al gecontroleerd of het even zonder router getest met een pc direct op het modem aangesloten?
 
Als ik www.ziggo.nl opvraag krijg ik soms de pagina te zien. Als ik verder wil kijken op bv. nieuws, online facturen etc. krijg ik de mededeling dat de pagina niet weergeven kan worden. Ik heb al in de router gekeken of ik daar iets zie staan. Ik heb al de firewall uitgeschakeld en zelf de functie aangevinkt om pings vanaf het internet toe te staan. Ook zie ik iets staan van virtual DMZ en NAT, maar dat weet ik wat dat is. Alleen kan ik het IP-adress van de modem van Ziggo niet vinden, om in de modem te kijken. De speedtouch van de KPN kon ik wel in de modem kijken. De modem rechtsreeks op de PC geeft hetzelfde resultaat > geen Ziggo site. De router is een 3com OfficeConnect Cable/DSL Secure Gateway 3CR856-93. Ik denk dus dat ik een monteur van Ziggo of een IT'er moet laten komen, want ik kom hier niet uit en van Ziggo krijg ik ook geen respons. Het is jammer dat we deze 2 problemen hebben, de rest werkt toch naar behoren hier. Terwijl ik ook andere berichten lees en hoor over Ziggo.
 
Kun je wel surfen naar https://213.51.129.54 ?

Als dat wel lukt, heb je een DNS probleem (verder klikken zal dan ook niet lukken).

Check in dat geval even of de de Ziggo DNS gebruikt (automatisch laten toewijzen), en geef eens in een DOS prompt het commando 'ipconfig /flushdns'.
 
De eerste keer dat ik https://213.51.129.54 probeerde kreeg ik de Ziggo site, de tweede keer kreeg ik weer de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Het IP-adres van mijn PC is 192.168.xxx.xxx dit adres wordt door de router gegeven.
 
En wat is het adres van de DNS server (en als hier een router adres staat, welke DNS servers staan er in de router genoemd)?

Ook al geprobeerd 'ipconfig /flushdns' uit te voeren in een DOS venster (dat te starten is via start->uitvoeren en dan 'cmd' typen en op OK klikken).
 
Zover ik het kan zien is het IP-adress van de modem/internet aansluiting 83.81.125.xxx. Primaire en Secundaire DNS staat geen IP-adres vermeld, die is een optie staat er. IP-adres van de router is 192.168.33.xxx; Subnet mask is 255.255.255.0. Alle computers en de dreambox hebben allemaal een ander IP-adres die beginnen met 192.168.33.xxx. Ik zie dus geen een IP-adres wat lijkt op die van de Ziggo site (213.51.129.54) wat eventueel een conflict kan geven. Hoe kan ik in de modem van Ziggo komen? Of is dat niet mogelijk? Misschien zie ik daar wel iets staan. Voor zover in ieder geval bedankt voor het meedenken. Met ipconfig zie ik het IP-adres van de computer, Subnetmasker 255.255.255.0 en Standaardgateway het IP-adres van de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan