• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

iHDR-5050c in Boot loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zowel ik als iemand bij mij in de buurt hebben hetzelfde vanmiddag gehad. Ook allebei bij het zappen langs "Het gesprek". Nooit problemen met die zender gehad, dus moet wel aan Ziggo liggen.
 
Net even langs "Het Gesprek" gezapped en hier (Ziggo Zwolle) geen problemen ondervonden.
 
Als het goed is, dan werkt alles weer normaal. Ik kan Het gesprek nu ook weer kijken zonder vastlopers.
 
:) Oplossing.
1. Kabelontvanger met de Aan/Uit schakelaar aan de achterkant uitzetten.
2. Antennekabel van de kabelontvanger halen.
3. Kabelontvanger weer aanzetten zonder antennekabel.
4. De melding verschijnt dat er geen signaal is met een foutcode
5. Druk op de knop "Menu" op de front van de kabelontvanger.
6. Voer de keuze fabrieksinstellingen herstellen uit.
7. De installatie Wizard start, stel alles weer in.
8. De kabelontvanger werkt weer.

Ik had vandaag precies hetzelfde probleem toen ik naar Het Gesprek schakelde. Ik vond uiteindelijk deze oplossing, maar ik zit met een ander irritant probleem: de humax reageert niet meer op de afstandsbediening. De afstandsbediening werk wel, in die zin dat het TV-knopje of andere knopjes rood oplichten als ik ergens op druk, maar verder gebeurt er niets. Ik kon dus ook de fabrieksinstelling niet herstellen want daarvoor moest ik de pincode invoeren. Door bij stap 5 van zender te verwisselen (op de humax zelf) startte hij weer goed op.

Maar nu dus die afstandsbediening. Ik heb alles een uurtje van de stroom afgehaald en opnieuw aangesloten: afstandsbediening geeft geen sjoege. Wat te doen? Ik heb het apparaat amper twee weken in bezit.
 
Maar nu dus die afstandsbediening. Ik heb alles een uurtje van de stroom afgehaald en opnieuw aangesloten: afstandsbediening geeft geen sjoege. Wat te doen? Ik heb het apparaat amper twee weken in bezit.

Probeer eens een paar nieuwe batterijen te plaatsen in de afstandsbediening. Misschien werkt dan alles wel weer. Dit probleem heb ik al eens eerder gelezen. Je krijgt de indruk door de opbrandende rode leds dat de batterijen nog vol zijn, maar dan toch kunnen de batterijen al te leeg zijn om goed te kunnen functioneren.

Ik hoop dat het werkt.
 
Probeer eens een paar nieuwe batterijen te plaatsen in de afstandsbediening. Misschien werkt dan alles wel weer.

Die heb ik even niet voorhanden, maar zoals gezegd lichten de knopjes op de AB rood op, dus de batterijen moeten in orde zijn.

(P.S. Je hebt je post bewerkt toen ik antwoordde :wink: )
 
De afstandsbediening werk wel, in die zin dat het TV-knopje of andere knopjes rood oplichten als ik ergens op druk, maar verder gebeurt er niets.
Alvorens de afstandsbediening de juiste commando's naar de Humax stuurt dien je er van te vergewissen dat de PVR knop is geselecteerd (links boven op de afstandsbediening). Vervolgens zal bij het indrukken van een knopje de PVR knop rood oplichten ter bevestiging dat het een commando voor de PVR is.
Misschien is dat het? :!:
 
Die heb ik even niet voorhanden, maar zoals gezegd lichten de knopjes op de AB rood op, dus de batterijen moeten in orde zijn.


Dat hoeft juist niet. Ik heb hier al eerder gelezen dat de AB niet meer werkte toen de rode knopjes nog wel branden. een paar nieuwe batterijen loste het hele probleem op.

Dus even op zoek naar een paar nieuwe batterijen voor de zekerheid. :cool:
 
Alvorens de afstandsbediening de juiste commando's naar de Humax stuurt dien je er van te vergewissen dat de PVR knop is geselecteerd (links boven op de afstandsbediening). Vervolgens zal bij het indrukken van een knopje de PVR knop rood oplichten ter bevestiging dat het een commando voor de PVR is.
Misschien is dat het? :!:

Harm10, you made my day! Het werkt weer!! :applause: De zender Het Gesprek komt er bij mij niet meer op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan