• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sport1 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik trouwens ook mis is dat er maar 1 taal te selecteren valt op HD. Ik zou het toch leuk vinden om daar ook in te kunnen kiezen. Is dit technisch niet mogelijk of wordt dit niet aangeboden? Helemaal te gek zou natuurlijk dolby digital geluid zijn.
Technisch is dat mogelijk, maar het wordt niet aangeboden door Film1/Sport1. Bij Film1/Sport1 doen ze op Film1 HD na niets met AC-3 geluid terwijl dit toch bij uitstek de zender is waar je zou mogen verwachten dat dit soort extra's goed geregeld zijn. Het abonnement kost immers genoeg. Het zou Ziggo sieren als ze daar eens zelf actie op gaan nemen richting Film1/Sport1 om dit voor elkaar te krijgen.
 
Tot nu toe is het op en top genieten van Sport1 HD. Wel raar overigens dat de topper in spanje vanavond niet in HD is. Heeft denk ik te maken met de aangekochte rechten voor het spaans voetbal. Barcelona thuis is altijd in HD te zien, maar Real Madrid nooit.

Wat ik trouwens ook mis is dat er maar 1 taal te selecteren valt op HD. Ik zou het toch leuk vinden om daar ook in te kunnen kiezen. Is dit technisch niet mogelijk of wordt dit niet aangeboden? Helemaal te gek zou natuurlijk dolby digital geluid zijn.
op mijn digitale ontvanger kun je dolby digitaal instellen. weet niet of dat ook op een hd ontvanger kan.
 
Het valt me op dat het engelse voetbal in 720p wordt uigezonden. Zou het nog overgaan naar 1080i (wat zendt sky zelf uit)?

Skysports-HD zendt in 1080i uit.

De technische man van Sport1 is echter van mening dat een 1080i>720p
conversie er beter uit ziet, dus converteert men alles naar 720p.

Als ikzelf in de praktijk Skysports-HD met Sport1-HD vergelijk dan veegt Skysports-HD de vloer aan met Sport1-HD wat betreft beeldkwaliteit. Ik begrijp de beste man van Sport1 dan ook niet.
 
Sinds een paar dagen een Sony Bravia met HD decoder aangeschaft. Ik zit nog steeds met open mond een voetbalwedstrijd te kijken hoor, ook al is het maar 720P. Ik hoop dat er snel meer kanalen in HD worden uitgezonden !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan