• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke ca module moet ik hebben?

  • Onderwerp starter steef002
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

steef002

goede middag,

In mijn plasma kan ik een pcmci module(DVB) doen van het type ca welke zijn dat?
Kan ik daar dan ook een multkabel smartcard in doen of alleen KPN tv?


groet, :D
 
Het schijnt dat Alphacrypt CI module v3.05 werkt met MK...
 
steef002,

Voordat je naar de winkel holt om een AlphaCrypt aan te schaffen zijn er een aantal zaken waar je op moet letten:
1. Wat voor type DVB tuner zit er in je TV. Als dat een DVB-T tuner is dan is je TV alleen geschikt voor digitale televisie via de ether, dus Digitenne of Digitale TV van KPN. Als dat een DVB-C tuner is dan is hij geschikt voor digitale TV via de kabel, dus voor Multikabel en zou de AlphaCrypt kunnen werken. Het is mij echter niet bekend dat Pioneer DVB-C tuners in zijn TV's heeft, de kans is dus groot dat het een DVB-T variant is.
2. Als het wel een DVB-C variant is dan zou de AlphaCrypt kunnen werken, alleen gaat momenteel het gerucht dat de Irdeto 2 kabelbedrijven eind maart de Irdeto codering gaan aanpassen om de AlphaCrypt module en andere niet aanbevolen ontvangers uit te schakelen. Nog even wachten is dus mijn advies totdat duidelijk wordt of dit gerucht ook waar is en zoja of de fabrikant van de AlphaCrypt dan in staat is om een update van de firmware uit te brengen zodat de AlphaCrypt weer werkt.

Lees ook eens dit topic door voor meer informatie over de AlphaCrypt.
 
Dedankt voor de info.
In mijn pioneer zit een DVB-T ontvanger.
ik wacht het nog even af tot alles bij de kabelaars bekent word gemaakt rond de HD uitzendingnen.

groet, :D :D
 
Het werkt dus sowieso niet met jouw TV, wachten maakt niet uit. Het werkt niet, de kabel werkt via DVB-C.
 
Voor niet gehomologeerde multikabelontvangers is de enige module die werkt een alphacrypt-module. Bovendien moet de module een firmware versie 3.05 hebben, dus de niet de light versie.

Dit is nodig omdat de nederlandse DVB kabel providers een gewijzigde code in de Irdeto 2 smartcard hebben en alleen de alphacrypt v3.05 kan deze code lezen.

Dus gewone Eurocam of Multicam modules werken geen van allen. Ik heb er veel geprobeerd (magic-module, dragon-module, matrix reborn-module, joker-module

Dus Metz tv met DVB C/T ontvanger en alphacrypt module en Multikabel smardcard werkt perfect.
 
CA-module in PHILIPS 47PFL9603

Kan er in deze TV een CAM of CA-module van Ziggo geplaatst worden zodat ik geen apparte decoder nodig heb.
 
Kan er in deze TV een CAM of CA-module van Ziggo geplaatst worden zodat ik geen apparte decoder nodig heb.

Volgens mij zit er een DVB-T ontvanger in (zeg maar: Digitenne) en geen DVB-C ontvanger (lees: Ziggo), dus dat met die module gaat niet werken.
 
Dvb C/t

Hoe kan ik nagaan welke DVB C of T type er in mijn TV zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan