• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale ondertiteling Ned 1HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ericdere

Nederland 1 HD heeft sinds gisteren digitale ondertiteling.

Ned 2 HD, Ned 3 HD en de 576p versies van Ned 1, 2 en 3 nog niet.
 
Het voegt niets toe, maar is alleen uitermate irritant.
Maar over het hoe en waarom hiervan niets op de Ziggo website !!!

HD is mooi, maar Ned 123 tot op heden nog niet perfect:
geluid valt af en toe weg, Ned 1 ondertiteld, geluid 123 laag tov andere zenders.
 
Digitale ondertiteling NED1 HD

De digitale ondertiteling is op mijn Humax HD decoder eenvoudig uit te zetten door op de afstandsbediening te drukken op de ondertiteling-knop onderaan en vervolgens te kiezen voor uit in plaats van standaard Nederlands.
 
Terwijl ik dat dus zag op NL1 met die digitale ondertiteling, had ik ook ineens 4:3 beeld op HD !!!! 71, maar ook op SD (die eigenlijk volgens de info 16:9 was).
Heel irritant, dat was ongeveer 7 uur met dat ziekenhuis programma.
Toen het nieuws begon om 8 uur was alles weer normaal en had ik de digitale ondertiteling ook weggehaald.
Volgens mij is het CC (close captioning) het geeft ook gebeurtenissen weer, zoals "man geeft een diepe zucht".....of....."vogels fluiten".
Verder de hele avond op NL1 HD en SD geen last meer gehad.
Heel vreemd.
 
Man, man.. Wat een gezeur weer. Er zit gewoon een knopje op je afstandsbediening (een soort tv met een streep onderin) waarmee je dit uit kunt zetten!
 
Volgens mij is het CC (close captioning) het geeft ook gebeurtenissen weer, zoals "man geeft een diepe zucht".....of....."vogels fluiten".
Nee, het is de ondertiteling voor doven en slechthorenden die via teletext pagina 888 wordt aangeboden. Normaal moet de gebruiker die zelf aanzetten door pagina 888 handmatig via teletext op te roepen, maar door een configuratie fout van de DVB Service Information (DVB SI) van dit kanaal denkt de ontvanger nu dat dit normale ondertiteling is die automatisch getoond moet worden als de gebruiker dat zo heeft ingesteld.
 
Man, man.. Wat een gezeur weer.
Hoe zo "wat een gezeur weer"? Het is gewoon een configuratie fout van het Nederland 1 HD kanaal die via de Program Map Table (PMT) informatie naar de ontvangers wordt gestuurd. Als die configuratie fout wordt opgelost dan bestaat het hele probleem niet en hoeft het dus ook niet aangekaart te worden op de forums.
 
ook wij hebben er last van,elke keer zetten we de ondertiteling uit ,klaar ,zou je denken ,maar als je gaat zappen ,en weer terug gaat naar 1 ,moet je dat elke keer herhalen,vervelend hoor:cry: wij hebben alpha crypt cammodule,en staat in het menu,ontertiteling op automatish,voor de andere zenders,zoals history enz enz ,dus een optie om dat uit te zetten ,is ook geen fijn idee .,krijg je het volgende probleem weer .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan