• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Belkin N+ Wireless Router goede keuze?

  • Onderwerp starter karelkarper
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

karelkarper

Hallo allemaal,

Met mijn alles in 1 extra abbo meet ik rechtstreeks op de modem 20 mb/s, achter de modem (Belkin Wireless G+ 2.4 Ghz) meet ik max 14.2 mb/s.

Nu kan het zijn dat hogere snelheden dan 15 mb/s door dit modem niet worden ondersteund en straks zeker niet meer met de verhoging.

Mijn vraag is dan ook of die zwaardere N+ een goede keuze is?
Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze router?

Ik ben zelf erg te spreken over Belkin in tegenstelling tot andere merken helaas.

De USB aansluiting op dit model is mooi meegenomen voor bv een printer of Ext HD.


STD1_F5D8235-4.jpg
 
Als je het forum een beetje doorleest zul je lezen dat er wel wat problemen met die Belkin N+ zijn in combinatie met de snelheden van Alles in 1 Extra en dan hebben we het nog niet eens over snelheidsverhoging. Zoek even op router en dan zijn er ardig wat topics met keuzes qua routers. Voorkeur ligt hier op dit forum bij de Linksys WRT610N (ookmet USB storage link en Gbit WAN poort), de Netgear 3500 en de Sitecom Gaming Router. Lees dit topic en dit bericht wat ik eerder gepost heb. Aanraders als je een goede keuze wil maken.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16
 
Het zou zeker lonen om een snellere N-versie router aan te schaffen.
Denk ook aan de draadloze netwerk kaart, die moet dan ook een N-versie zijn.
Zwakste schakel: de utp kabel tussen modem en router: dat moet liefst een UTP cat 5E zijn. Andere types kunnen de hogere snelheden niet aan.
Tenslotte moet de poort van de router een Gibabit zijn.

Hallo allemaal,

Met mijn alles in 1 extra abbo meet ik rechtstreeks op de modem 20 mb/s, achter de modem (Belkin Wireless G+ 2.4 Ghz) meet ik max 14.2 mb/s.

Nu kan het zijn dat hogere snelheden dan 15 mb/s door dit modem niet worden ondersteund en straks zeker niet meer met de verhoging.

Mijn vraag is dan ook of die zwaardere N+ een goede keuze is?
Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze router?

Ik ben zelf erg te spreken over Belkin in tegenstelling tot andere merken helaas.

De USB aansluiting op dit model is mooi meegenomen voor bv een printer of Ext HD.


STD1_F5D8235-4.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edit: ik was even het forum aan het bekijken via de iPhone, dus zag het plaatje van de Belkin router niet. Ik heb even de juiste info er bij gezocht.
Hier staat veel info...

Overigens heeft de Belkin N+ Wireless een doorvoersnelheid WAN > LAN van 125Mbit/s dus daarmee kun je de volgende snelheidsverhoging naar 100Mbit/s + zeker wel aan...

8-7-200921-23-58.png


Ik kan dus niets zeggen over de betrouwbaarheid van deze nieuwe versie, maar de oudere versies zijn niet om over naar huis te schrijven, kan je natuurlijk altijd meenemen in je afweging.

Vragen? Stel ze gerust!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie antwoorden, ik had zelf ook al de alternatieven op dit forum zitten lezen, alleen deze (LinkSys) was me qua prijs niet als eerste naar voren gekomen.

Linksys WRT610N Dual Band Draadloze Gigabit Router met Storage Link

linksys_wrt610n_dual-n_gigabit_router_500x375.jpg


2 vragen nog, een ingebouwde antenne('s) werkt dat wel net zo goed qua bereik?
En ik lees over de aansluitingen dat je wel een printer aan kunt sluiten maar dat hij niet als printerserver bedient kan worden...:?:
(als hij maar een ip-toewijzing krijgt toch?)


Link.

Draadloos 802.11n op 2,4Ghz & 5Ghz
Draadloze beveiliging WPA, WPA2, WEP
Afneembare antenne n.v.t.
Type ant. aansluiting n.v.t.
Switch 4-Poorts 10/100/1000Mbps
Firewall Ja, Stateful Packet Inspection
VOIP VoIP passtrough
VPN Alleen Passthrough
VPN Encryptie n.v.t.
Printserver Nee
Quality of Service Ja
Virtual LAN Nee
Plug & Play Ja, UPnP
Standaarden n.v.t.
Bijzonderheden Storage link voor NAS
USB voor Printer of HDD Ja

Mijn eigen ervaringing waren met voorgaande linksys producten niet zo goed.... dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik merkgebonden ben :wink:

gr, Nico
 
Linksys WRT610N Dual Band Draadloze Gigabit Router met Storage Link

linksys_wrt610n_dual-n_gigabit_router_500x375.jpg


2 vragen nog, een ingebouwde antenne('s) werkt dat wel net zo goed qua bereik?
En ik lees over de aansluitingen dat je wel een printer aan kunt sluiten maar dat hij niet als printerserver bedient kan worden...:?:
(als hij maar een ip-toewijzing krijgt toch?)
Deze router heb ik zelf ook en het bereik is zowel in als rondom het huis goed. Je kan wel een printer aansluiten op de storage link, maar die zal niet werken :oyeah:. Er zit simpelweg geen routering naar de USB poort op en geen printserver in. Dus zal de printer eventueel via WiFi of via UTP aangesloten kunnen worden, mits aanwezig natuurlijk.

Router is zeker aan te raden. Draait hier nu ongeveer 3 maanden zonder 'vastlopers' of andere storingen.
 
hetzelfde hier, goede bevindingen. heb mijn wrt610n tweedehands overgenomen. en draait nu ook 4 maand vol tevredenheid.

volle bak kwa doorvoersnelheid, en ook geen vastlopers/crashes.
mn printer heb ik bedraad aangesloten, en is benaderbaar voor alle laptops/desktops.
verder voip ik ook hierdoorheen, met een voipbuster account op mn SIP-siemens toestel.

vanmijn kant: aanrader!

berrie.
 
Nu zal het bereik van de 320N wel iets minder zijn, maar is dat die dubbele prijs waard?

Tis recessie he! :sad: hahahah
Dat heb je helemaal goed gezien... echter heeft de Linksys 610N een dualband radio. Gelijktijdig gebruik van 2.4GHz en 5GHz (alleen N). De Linksys 320N moet je tussen banden kiezen. Echter is de kwaliteit van wireless van de 320N een stuk minder dan de Linksys 610N (verschillende chipsets). Maar als je daar geen belang bij hebt, is de Linksys 320N ook een uitstekende keus met een doorvoersnelheid van 145Mbit/s welke voorlopig ruim voldoende is.

Hier is een review en vergelijk tussen de Linksys WRT320N en de Linksys WRT610N te vinden. Engels.
 
Wat ik me nou afvraag, is welke downloadsnelheid nu in de praktijk draadloos haalbaar is met de huidige generatie routers. Als we volgens jaar op 100Mb zitten, wat haal je dan zo'n beetje draadloos?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan