• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HUMAX iHDR-5050C E48-32 Geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gas

Sinds begin deze maand (mei 2009) in het bezit van een HUMAX iHDR-5050C. Na enkele dagen bemerkte ik dat wanneer de video actief is (met opnemen) er een groot aantal zenders niet meer digitaal te ontvangen zijn. Op het TV scherm verschijnt de boodschap "E48-32 Geen Signaal". De HUMAX geeft een signaalsterkte aan van 31%, volgens HUMAX niet "vet" maar voldoende.
De E48-32 foutboodschap komt voor in de "Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf" van Ziggo, dus de helpdesk van Ziggo gebeld.

De helpdesk van Ziggo suggereert de kabels etc te controleren. Sluit ik de HUMAX direct aan op de aansluitdoos in de meterkast d.m.v. een kabel met gegoten stekkers dan wordt de signaalsterkte ongeveer 45% maar de fout blijft.

Vervolgens de helpdesk van HUMAX gebeld. Deze hebben nog nooit van de fout gehoord. Na wat heen en weer gepraat komt de suggestie de fabrieksinstellingen te herstellen. Helaas lost dit de fout niet op.

Ik kan 1 en zelfs 2 programma's tegelijkertijd met deze HUMAX opnemen maar kan vervolgens bijna geen enkel programma meer digitaal bekijken.
Wie heeft een suggestie of heb ik echt een maandagochtend-HUMAX?
 
Een kennis van mij heeft een sd ontvanger van Humax en kon tot
voor kort enkele zenders niet ontvangen, kreeg dezelfde foutmelding.
Heb het netwerk id (Groningen), die volgens de folder 9600 zou moeten
zijn verandert in 9700. Probleem verholpen.
Wellicht heb je hier wat aan.
 
E48-32 Geen signaal

Bij het herstellen van de fabrieksinstellingen heb ik dit ook even nagekeken. Voor mijn postcode geeft de folder 9600 aan maar op de Ziggo-site zeggen ze 9700. Deze wijziging heeft het probleem nog niet opgelost. Helaas.
 
E48-32 Geen signaal

Beste HRJ. Dank voor de reacties. Heb de aanbevelingen uit de link uitgevoerd maar geen resultaat. Als ik bijv. NL1 opneem kan ik 2, 3 en 4 gewoon digitaal ontvangen maar vanaf 5 en hoger krijg ik nog steeds "E48-32 geen signaal".
Cancel ik de opname dan zijn alle zenders weer gewoon beschikbaar...

Ik kan mij niet voorstellen dat dit apparaat nu al stuk is.
De hardware version is: HDR REV 1.0
Software HDPXCIR 1.00.01
Update 12 dec 2008
Micom version 7.36

Ben ik hiermee wel up-to-date?
 
De hardware version is: HDR REV 1.0
Software HDPXCIR 1.00.01
Update 12 dec 2008
Micom version 7.36

Ben ik hiermee wel up-to-date?

De humax bevat vanuit de doos de laatste firmware versie. Er is (nog) geen nieuwere versie uitgebracht.
 
Het kan zijn dat je tweede tuner niet werkt. Je ziet in dat geval alleen de zenders die in dezelfde stream zitten waar je van aan het opnemen bent.

Je kunt dat misschien controleren door de signaal sterkte te bekijken. Als je een opname start en daarna naar een ander kanaal schakelt wat in een andere stream zit zou je de tweede tuner ook moeten zien in je signaalsterkte menu.
 
E48-32 Geen signaal

Met beide tuners kan ik programma's opnemen, dat is geen probleem. De signaal sterkte is voor beide tuners ca. 31%. Wat mij wel opvalt is het volgende: bij het gelijktijdig opnemen van 1 en 4 kan ik 1 t/m 4 blijven bekijken, de zenders 5 en hoger geven geen signaal.
Neem ik (RTL)7 op dan kan ik alleen 5 t/m 8 bekijken. Geeft dit enig houvast.

Power off, fabrieksinstellingen herstellen, smartcard eruit etc. heeft allemaal nog niets geholpen. Ik blijf hopen... en wacht met spanning op het verlossende antwoord. Zo niet, dan stuur ik hem terug en bekijken de deskundigen in Eindhoven het maar.
 
Met beide tuners kan ik programma's opnemen, dat is geen probleem. De signaal sterkte is voor beide tuners ca. 31%. Wat mij wel opvalt is het volgende: bij het gelijktijdig opnemen van 1 en 4 kan ik 1 t/m 4 blijven bekijken, de zenders 5 en hoger geven geen signaal.
Neem ik (RTL)7 op dan kan ik alleen 5 t/m 8 bekijken. Geeft dit enig houvast.

Power off, fabrieksinstellingen herstellen, smartcard eruit etc. heeft allemaal nog niets geholpen. Ik blijf hopen... en wacht met spanning op het verlossende antwoord. Zo niet, dan stuur ik hem terug en bekijken de deskundigen in Eindhoven het maar.

Wacht even....

Je schreef steeds dat je 1 kanaal aan het opnemen was en dat je dan niet meer kon kijken op andere kanalen.

Nu heb je het over 2 kanalen opnemen, en dan klopt het precies wat je schrijft. Als je 2 programma's gaat openemen die in 2 verschillende streams zitten, zijn je beide tuners in gebruik. Op dat moment kun je als derde kanaal alleen nog de kanalen zien die in dezelfde transportstream zitten als de beide kanalen die je opneemt.

Dat staat ook in de handleiding.
 
E48-32 Geen signaal

Ik denk dat we niet helemaal op één lijn zitten. Of ik nou 1 programma opneem of 2 programma's tegelijkertijd, ik moet altijd naar een van de andere zenders kunnen kijken. Dat is een van de sterke punt van deze decoder.
Kun je mij aangeven op welke pagina van de handleiding staat dat dit niet zou kunnen? Bedankt vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan