• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

History channel HD+beeldkwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kermy

In de afgelopen week is de kwaliteit van Hist HD wel heel erg slecht.
Kwam het in het verleden vaak voor dat de uitzendingen geplaagd werden door framedrops, er was nog naar te kijken. Nu is het echter zo slecht dat het gehele beeld bevriest en vervalt naar een grote blokken verzameling.
De andere HD en SD zenders zijn schoon.
Kennen meer mensen deze verslechtering?
Met vriendelijke groet,

Kermy
 
Hier (Oss) geen problemen, en juist uitstekend beeld.

"Sterkte met het contact met de helpdesk" :wink:
 
In de afgelopen week is de kwaliteit van Hist HD wel heel erg slecht.
Kwam het in het verleden vaak voor dat de uitzendingen geplaagd werden door framedrops, er was nog naar te kijken. Nu is het echter zo slecht dat het gehele beeld bevriest en vervalt naar een grote blokken verzameling.
De andere HD en SD zenders zijn schoon.
Kennen meer mensen deze verslechtering?
Met vriendelijke groet,
Kermy
Doorgaans hebben dan meer zenders op dezelfde transponder dit probleem ook. Je zult ergens een dip in je kabelverbinding thuis hebben, vrees ik.
 
Alle zenders doen het voortreffelijk met mijn Sony 40W4500 / alphacrypt combinatie behalve History Channel HD. Het beeld is zwaar geblokt en valt soms helemaal weg. Niet om aan te zien. Postcode 2741 (Waddinxveen)
 
Alle zenders doen het voortreffelijk met mijn Sony 40W4500 / alphacrypt combinatie behalve History Channel HD. Het beeld is zwaar geblokt en valt soms helemaal weg. Niet om aan te zien. Postcode 2741 (Waddinxveen)

Als niemand in de buurt dit kan bevestigen, moet de oorzaak toch in huis liggen. Welke storingscode geeft de tuner?
En als de oorzaak thuis is, moet je haast wel meerdere geblokte zenders hebben, namelijk ook bij de andere zenders die op dezelfde transponder zitten.
 
Klinkt misschien gek, maar wij hebben ook een tijd gehad dat alle HD zenders prima waren behalve History. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een slechte kabel tussen de muur en de ontvanger (Samsung). Waarom alleen History HD daar last van had en geen van de andere HD zenders (noch de gewone zenders) is me een raadsel, maar het was met het vervangen van de kabel wel opgelost. En nog gekker: History HD had het al maanden prima gedaan met diezelfde kabel, dus ik snap er nog steeds niks van.
 
history hd is erg gevoelig voor instraling van digitenne hierzo. Waarschijnlijk moet je inderdaad je kabels en pluggen eens nakijken en vervangen.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Klinkt misschien gek, maar wij hebben ook een tijd gehad dat alle HD zenders prima waren behalve History. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een slechte kabel tussen de muur en de ontvanger (Samsung). Waarom alleen History HD daar last van had en geen van de andere HD zenders (noch de gewone zenders) is me een raadsel, maar het was met het vervangen van de kabel wel opgelost. En nog gekker: History HD had het al maanden prima gedaan met diezelfde kabel, dus ik snap er nog steeds niks van.

Er zijn twee redenen hiervoor:
1. History HD is van transportstream gewijzigd in het voormalige Casema gebied (zie het onderstaande verhaal van ArChie op het UPC forum)
2. HD kanalen verbruiken meer bandbreedte dan SD kanalen. Dus dat HD kanalen storen en SD kanalen niet is om deze reden goed te verklaren. Dus als je signaalwaarde minder is, dan zijn de HD zenders de eerste die hierdoor gaan storen. Met de schotel merk je dit ook heel duidelijk.

Zoals gezegd kan ik niet oordelen over de ruimte op de kabel van UPC, maar laat ik een Ziggo voorbeeld geven waaruit blijkt dat de wegen van de kabelbedrijven veelal ondoorgrondelijk zijn. Bij Ziggo/Casema zitten Transport Stream 25 en 26 respectivelijk op de 162 en 170 MHz. Lage en storingsgevoelige frequenties waardoor het ook niet zo verwonderlijk is dat er relatief veel geklaagd wordt door abonnees in Ziggo/Casema gebied over problemen met France 2, History HD en Eurosport HD die via deze Transport Streams worden doorgegeven. Bij Ziggo/Casema is het frequentie gebied van 479,25 MHz tot zo'n 856 MHz gereserveerd voor de doorgifte van analoge TV kanalen. In dat frequentie gebied zijn er maar liefst 13 ongebruikte frequenties met een bandbreedte van 8 MHz. Alle ruimte dus om die Transport Streams 25 en 26 naar toe te verhuizen zodat de abonnees in Ziggo/Casema gebied geen problemen meer hebben met de kanalen in die Transport Streams. Er is geen enkele technische reden waarom digitale TV Transport Streams niet tussen de analoge TV kanalen mogen staan. Bij Ziggo/Multikabel en bij Ziggo/@Home is dat namelijk wel het geval. Ziggo/Casema verdomt het echter om die storende Transport Streams te verplaatsen, kennelijk omdat er een manager bij Ziggo/Casema rondloopt die van soort bij soort houdt op de frequentie band.

Voorheen werden er ook nog Eredivisie Live kanalen doorgegeven via die storende Transport Streams, maar die zijn na veel klachten verplaatst naar een andere Transport Stream waarbij o.a. France 2 nu in zo'n storende Transport Stream terecht is gekomen. Op zich goed nieuws voor de voetbal fans die veel betalen en geen storende kanalen voor dat geld verwachten, maar in feite is het te idioot voor woorden dat het probleem zelf niet wordt aangepakt terwijl er meer dan voldoende ruimte is om er iets aan te doen.
 
Ik ga dit weekend de kanalen weer eens opnieuw scannen. Jammer dat de Sony ze niet automatisch sorteert zoals de Humax wel doet, maar ok. Kijken of opnieuw scannen HD weer een wat betere kwaliteit geeft.

History HD is echt de enige zender die storing geeft.
 
Er zijn twee redenen hiervoor:
1. History HD is van transportstream gewijzigd in het voormalige Casema
Als ik de quote van Archie goed begrijp is History HD juist niet verhuisd, maar zijn alleen de Eredivisie Live kanalen uit de storende transport stream gehaald.

Als dat zo is, wordt er blijkbaar met twee maten gemeten bij Ziggo/Casema, want mensen die klaagden over Eredivisie Live hebben wel een oplossing gekregen, maar mensen die klagen over History HD niet :(

Op het forum hier staan meerdere berichten van mensen die problemen hebben met History HD, maar de reactie van de Ziggo-medewerkers hier is altijd dat je dan eerst je eigen bekabeling moet nakijken.

Blijkbaar is het geld dat Ziggo ontvangt voor Eredivisie Live wel genoeg reden om deze kanalen de verplaatsen naar een storingsvrije transport stream, maar het geld dat ze vangen voor het HD-pakket niet.

Overigens heb ik hier in huis alleen problemen met de transport stream op 170 MHz, die van 162 MHz met Eurosport HD erin doet het wel goed.

Hopelijk gaat Ziggo/Casema de configuratie ooit nog eens aanpassen zoals dat ook bij de andere Ziggo-kabelnetwerken is gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan