• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internetsnelheden Ziggo minder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben bijna jaloers als ik over deze snelheden lees,ik heb al een jaar power altijd keurig rond de 1450kb met downloaden ,met de verhoging naar 16mb ging naar 1950kb nu al dagen 350 kb,gereset maar blijft het zelfde .Ben nu bezig hoeveel ik niet ga betalen per maand.

Ere wie ere toekomt
Nadat dat iemand op het forum met de zelfde klachten een tip gaf (sorry naam vergeten),heb ik alles gerest met gevolg dat de trein weer op de rails staat en meer dan dat.mijn dank

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.
Uw downloadsnelheid is 14915 kbps (1864 KB/s)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heren en dames,

niet klagen maar vragen!

hier oncomprimeerbare data. vanhet zelfde netwerk, dus moet snel zijn.

test en klaag niet meer.

:rolleyes:

https://speedtest.multikabel.nl/

ps: laten jullie ook weten als dit wel goed/fout gaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is sinds de invoering van (Euro)Docsis een achterhaald verhaal. Oude kabelinternetvarianten met bijvoorbeeld Com21 modems hadden wel veel last van het 'buurman-effect'. Tegenwoordig kun je hier alleen nog maar last van hebben wanneer er in je regio te weinig CMTS-en staan, en dit komt maar weinig voor bij Ziggo.

Dat buurman effect bestaat nog steeds, maar dan niet vanuit de buurt, maar vanuit de server.
Hoe meer mensen aan de server hangen, des te trager dat die wordt.

Let maar eens op, wanneer je tijdens de dal uren internet of tijdens de piek uren internet.
Er treedt wel degenlijk een vertraging op.

Daarbij moet ik ook concluderen, dat de snelheid die bij de providor(ongeacht welke) wordt aangegeven, bij lange na niet wordt gehaald.
Natuurlijk willen we allemaal waar voor ons geld. En als je voor 8Mb betaald, dan hoor je dat ook te krijgen.
Uiteindelijk koop je bij de supermarkt ook een liter melk voor de prijs van een liter. En verwacht je ook dat in het pak 1 liter melk zit. Wanneer je een pak aantreft met daarin 3/4e liter, dan krijg je je geld terug. Of het pak wordt niet verkocht.

Ook ik realiseer me dat een provider niet de maximale snelheid kan leveren, door factoren van buitenaf.
Maar een snelheid dicht bij de afgesproken snelheid zou een redelijk haalbaar iets moeten zijn.
En daarbij mag je als klant een stabiele snelheid verwachten.
Let wel! Ik doel op alle providers.
Dit is absoluut geen aanval op Ziggo.
Maar als een Ziggo kopstuk dit leest, kan deze persoon hier misschien wel lering uit trekken.

Mart
 
heren en dames,

niet klagen maar vragen!

hier oncomprimeerbare data. vanhet zelfde netwerk, dus moet snel zijn.

test en klaag niet meer.

:rolleyes:

https://speedtest.multikabel.nl/

ps: laten jullie ook weten als dit wel goed/fout gaat?[/quote

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.
Uw downloadsnelheid is 2930 kbps (366 KB/s)
Dit is het resultaat.Ik klaag niet ,een jaar lang 1450 kb en 1950kb en nu dit de laatste week,dat is een beetje weing.ik was zeer gelukkig met multikabel ..kwaliteit klantvriendelijkheid en bereikbaarheid waren normaal ,maar nu reeds verleden tijd.
Ik heb een power abonnement en nooit problemen gehad.Nu met ziggo word ik er zig van.Kwam van de Tele2 hel eens lang geleden verbaasd en tevreden bij mulitikabel aan ,maar ik moet nu als dit zo blijft weer een nieuwe betrouwbare provider zoeken.
 
Een kleine update van mijn vorige reactie

Ik heb een Alles-in- 1 plus pakket

De upload snelheid is 100%
De download snelheid ligt iets te laag, daar mag wel iets aan worden bijgeschaafd.
Ik klaag niet, want het verschil van 1000 is bij "normaal internet gebruik" niet merkbaar.
Wanneer ik een online zwaar spel zou spelen, dan was de vertraging duidelijk merkbaar geweest.
Kom ik terug op het stukje van die liter melk.
Dan zou ik met dit pak melk, waarvan 5% missend is, terug gaan naar de winkel en een nieuw pak eisen met de juiste hoeveelheid.

Mart
speedtest04062008.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat buurman effect bestaat nog steeds, maar dan niet vanuit de buurt, maar vanuit de server.
Hoe meer mensen aan de server hangen, des te trager dat die wordt.

Zoals ik al zei komt dat bij Ziggo nauwelijks voor.

Let maar eens op, wanneer je tijdens de dal uren internet of tijdens de piek uren internet.
Er treedt wel degenlijk een vertraging op.

Dat kan aan veel dingen liggen. De snelheid voorbij de CMTS is bij Ziggo normaal goed. Binnen het eigen netwerk (news, ftp) zijn er in het noordelijke deel van het oude Multikabel gebied (waar Den Helder niet verbazend binnen valt) al langer problemen bekend. Hier wordt nog altijd aan gewerkt.

Buiten het eigen netwerk is de snelheid niet meer te garanderen. Het internet gebruik binnen en buiten NL groeit nog steeds. Hierdoor raken sites overbelast, en worden verbindingen trager.

Wanneer de hierboven genoemde problemen er niet waren, is de enige echt betrouwbare snelheidsmeting het up- of downloaden van een bestand naar/van je Ziggo webspace via FTP. Tot die tijd kun je via https://speedtest.multikabel.nl/ een redelijke schatting doen. Omdat dit via HTTP werkt, kan het resultaat soms lager uitvallen dan wanneer het via FTP zou werken.

Daarbij moet ik ook concluderen, dat de snelheid die bij de providor(ongeacht welke) wordt aangegeven, bij lange na niet wordt gehaald.
Natuurlijk willen we allemaal waar voor ons geld. En als je voor 8Mb betaald, dan hoor je dat ook te krijgen.

Ik heb een Z2 abonnement (4 Mbit/s) en haal hiermee met gemak 4,1 Mbit/s. In tegenstelling tot veel ADSL providers stelt Ziggo de downloadsnelheid op de modems iets hoger in dan de geadverteerde snelheid, zodat het verlies door 'overhead' gecompenseerd wordt. Bij kabelinternet is deze overhead ook nog eens lager dan bij ADSL. Als je dus ergens (minimaal) de geadverteerde snelheid wilt halen, moet je bij Ziggo blijven.

Goed, de ergste spits is voorbij, maar ik ben zeer tevreden:

 
maar ik moet nu als dit zo blijft weer een nieuwe betrouwbare provider zoeken.

Ok nu ben ik misschien even erg pro Ziggo, maar ik heb dan ook een prima snelheid altijd gehad, en zo niet kwam er altijd snel een monteur ter plaatse.
Wat ik dus simpelweg wil zeggen is dat je misschien beter eerst even een melding kan maken en dus de kans geven iets op te lossen.
Iets op een forum neerzetten over een individueel snelheidsprobleem heeft namelijk mi weinig tot geen nut... Of je heb je het aangemeld maar wordt er niks aan gedaan? Dan zou ik je voorgaande post namelijk wel begrijpen...
 
283082517.png


Na de verhoging. Nu zelf (nu ik dit schrijf rond de 3400 ) ruim onder oude snelheid. Volgens mij zijn ze nog bezig met de netwerken. Ik hoop dat dat Ziggo net zo betrouwbaar en fijn wordt als Casema. 4 Jaar zonder problemen geinternet, nu al dagen gezeur (modem resetten enzo, waggelende verbindingen en wisselende snelheden).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan