• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat haalt ie ook wel, maar alleen met een enkele http verbinding. Niet via news. Om nog maar te zwijgen over uitval.

Wellicht ziet Ziggo ook het licht over een tijdje:

https://tweakers.net/nieuws/62606/upc-koopt-motorola-eurodocsis-3-modems-met-voip-aansluiting.html

Het uitvallen van het Ubee modem ligt volgens Ziggo aan de router (de door hen aanbevolen Netgear) die eraan hangt. Die hangt volgens hen het modem op door teveel DHCP requests.

Daar heb ik geen last van gehad toen de Motorola er nog aan hing.
 
Het uitvallen van het Ubee modem ligt volgens Ziggo aan de router (de door hen aanbevolen Netgear) die eraan hangt. Die hangt volgens hen het modem op door teveel DHCP requests.

Daar heb ik geen last van gehad toen de Motorola er nog aan hing.
Zucht...
daar hed ik geen last van gehad toen het Motorola er nog aan hing
Is toch ook een compleet verschillend apparaat?
 
Het uitvallen van het Ubee modem ligt volgens Ziggo aan de router (de door hen aanbevolen Netgear) die eraan hangt. Die hangt volgens hen het modem op door teveel DHCP requests.

Daar heb ik geen last van gehad toen de Motorola er nog aan hing.


HAHA!!! Ze hebben wel humor daar. Maarja ze moeten wel wat verzinnen om de klant af te schepen toch? Of de medewerker moest een excuus verzinnen omdat er momenteel geen oplossing is, of die persoon dacht daadwerkelijk dat het daaraan lag.
 
HAHA!!! Ze hebben wel humor daar. Maarja ze moeten wel wat verzinnen om de klant af te schepen toch? Of de medewerker moest een excuus verzinnen omdat er momenteel geen oplossing is, of die persoon dacht daadwerkelijk dat het daaraan lag.

Ik zie de humor niet echt. Waarom zou het niet aan de router kunnen liggen in combinatie met de Ubee modem? Toen bij mij de Ubee net op de d-link router zat had ik ook last van het 'doodvallen' van de verbinding. Na wat instellingen in de router te hebben veranderd was dit voorbij. (staat in het router forum)

Het gaat hier over de snelheid van nieuwsgroepen met het Ubee modem, het begint er steeds beter uit te zien. Had zojuist een gemiddelde download snelheid van 5MB per seconde over een periode van 6 minuten. Een week geleden was de 5MB nog niet eens in beeld als een pieksnelheid. Nu waren er pieken bij van tegen de 5,7MB.

Het is het nog niet helemaal, maar al stukken beter dan in den beginne. :thumb up:
 
Opgelost?

Zeker, Renatus, dan loop je niet zo gek veel op mij achter.

Sterker nog, het lijkt er op dat het zo juist opgelost is! :pompom:

Hier een afdruk, periode van 6 minuten:
2ylky6q.jpg


Met het Ubee modem dus. :thumb up:
 
Nou, dan ga jij lekker het weekend in!!! Dit is het beeld dat je van 50mbit wil hebben. Mooie vlakke lijn, identiek aan wat ik hier heb met de arris.


Sterker nog, het lijkt er op dat het zo juist opgelost is! :pompom:

Hier een afdruk, periode van 6 minuten:
2ylky6q.jpg


Met het Ubee modem dus. :thumb up:
 
Nou, dan ga jij lekker het weekend in!!! Dit is het beeld dat je van 50mbit wil hebben. Mooie vlakke lijn, identiek aan wat ik hier heb met de arris.

Als er meerdere positieve berichten komen dan gooi ik hem weer achter voorlopig nog even afwachten, het ziet er hoopgevend uit in ieder geval
 
Als er meerdere positieve berichten komen dan gooi ik hem weer achter voorlopig nog even afwachten, het ziet er hoopgevend uit in ieder geval

Op de achtergrond wordt nu met 5,72MB per seconde gedownload, geen enkele vertraging om daarnaast ook dit te posten of gewoon te surfen.

Ik kraai nog niet de victorie, even afwachten hoe het zich blijft houden. Kreeg vandaag wel een bericht van het webteam dat ze weten wat er nu aan de hand is (was?) en dat ze er mee aan de slag zouden gaan. Lijkt er op dat ze dat ook gedaan hebben... Wordt vervolgd. :thumb up:
 
We weten het binnen 24uur. Als dit morgen om dezelfde tijd nog zo is, kraai je wel de victorie. En velen met jou.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan