• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net de Humax aangeschaft.
De SD kwaliteit via HDMI (1080i) is slecht, maar na wat aanpassingen in de instellingen is het mogelijk om tot een redelijk beeld te komen.
Ben benieuwd of het waar is dat het beeld steeds beter wordt, of dat het gezichtsbedrog is.
Afstandbediening werkt prima, Ook de codes voor de Sharp TV en Panasonic BD speler maken het een handig apparaat. Geen dure alles kunner nodig.

Ton

SD kwaliteit kun je beter met 576P bekijken.
 
SD kwaliteit kun je beter met 576P bekijken.
Dat is uiteraard afhankelijk van of de upscaling van de TV beter is dan van de Humax. Echter de keuze van original mode heeft het nadeel dat bij het wisselen tussen een HD en SD zender even een zwart beeld ontstaat.
Het blijkt dat door een zorgvuldig afregelen van de TV er een beeld mogelijk is, dat gelijk is aan original mode.
Als informatie: mijn TV is een full HD 1080p TV.

Ton
 
Klopt, maar de Humax doet dat upscalen van SD signalen niet zo heel best.
 
SD kwaliteit kun je beter met 576P bekijken.

Dat geldt niet voor 4:3 content in de pillarbox stand via HDMI!

Het originele 720x576 beeld wordt in dat geval verkleind naar 540x576, de overige 180 (720-540) horizontale pixels zijn zwart.

Je verliest in dat geval dus meer dan 30% van de horizontale resolutie!
 
Wat valt me de beeld kwaliteit tegen, in SD en HD van de Humax iHDR5050C op mijn Panasonic Full HD plasma TH50-PY70 aangesloten via HDMI.
De kleuren zijn niet mooi en het beeld is niet scherp. Gelukkig kon ik hem nog terug brengen naar de winkel. Nu kijk ik weer met mijn Samsung DCB-H360R en dan heb ik echt een veel beter beel in SD en HD. Zelfs de instap Samsung DCB-9401R geeft nog een beter SD beeld met SCART.
 
Wat valt me de beeld kwaliteit tegen, in SD en HD van de Humax iHDR5050C op mijn Panasonic Full HD plasma TH50-PY70 aangesloten via HDMI.
De kleuren zijn niet mooi en het beeld is niet scherp. Gelukkig kon ik hem nog terug brengen naar de winkel. Nu kijk ik weer met mijn Samsung DCB-H360R en dan heb ik echt een veel beter beel in SD en HD. Zelfs de instap Samsung DCB-9401R geeft nog een beter SD beeld met SCART.
Probeer het over een maand of 2 nog een keer dan is er waarschijnlijk een nieuwe firmware en zal er misschien nog wel het een en ander verbeteren qua beeldkwaliteit.
Er zijn ook een aantal personen die beweren dat de beeldkwaliteit beter wordt als je hem een paar weken in gebruik hebt.

Ik heb hier ook een 50" plasma van Panasonic en heb geen klagen qua beeldkwaliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat geldt niet voor 4:3 content in de pillarbox stand via HDMI!

Het originele 720x576 beeld wordt in dat geval verkleind naar 540x576, de overige 180 (720-540) horizontale pixels zijn zwart.

Je verliest in dat geval dus meer dan 30% van de horizontale resolutie!

Het verlies aan horizontale resolutie is 25%, want je gaat van 720 naar 540, dus 1/4 eraf. Overigens hetzelfde als wat de NPO tegenwoordig doet met 4:3 materiaal op de themakanalen, dat wordt nu uitgezonden als 16:9 pillarbox. En aangezien 16:9 SD anamorf is, verlies je daar dus ook 25% van de oorspronkelijke horizontale resolutie.
 
Ik kijk alles in de stand 1080i en het beeld van SD is perfect.

Het 2de voordeel is, als je van SD naar HD gaat of omgekeerd, dat je geen korte onderbreking hebt, maar een vloeiende overgang.

Ik heb een 40" Full HD televisie van Sony.
 
De meeste (alle??) TV's hebben geen mogelijkheid om het beeld nog te bewerken/zoomen indien het via HDMI binnenkomt. (in elk geval mijn JVC TV ook niet). Zoomen moet je dus op de Humax doen als je dat zou willen.

Dat ligt aan de resolutie, als ik via hdmi een signaal naar me Philips TV stuur waarvan de resolutie niet hoger is als 576p, dan werken alle beeldverbeteraars nog, zet ik de resolutie hoger, dan werken ze niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan