• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mij dat niet voorstellen. Als je je certificering laat afhangen of je 'Klantenservice' weleens wat meer calls kan krijgen (terwijl je dit binnen je organisatie dit uitstekend kunt afstemmen), vind ik dit geen legitieme reden om een certificering tegen te houden.
Waarom nu weer van het negatieve uitgaan. Lijkt wel of bij de meeste mensen het glas van Ziggo half leeg is in plaats van half vol. Het maakt niet meer uit wat Ziggo doet, het is per definitie altijd fout.

Het lijkt er nu op dat Ziggo wel bepaalt wat goed voor ons is en niet andersom. Volgens mij gaan we dan ver terug in de tijd!
Het lijkt mij dat klanten wensen/eisen hebben en dat leveranciers daaraan (proberen) te voldoen. En niet dat een leverancier bepaalt wat wel of nietbgoed is voor een klant.
Ziggo bepaald de kwaliteit eisen van het Ziggo certificaat en het is de leverancier of deze hierin mee wil gaan. Als dan een van de eisen de zap snelheid is zou dat een wens van de klant kunnen zijn. Deze wil immers snel tussen de zenders kunnen schakelen.

En dat Ziggo (misschien) het eerste 'pispaaltje' is, heeft misschien ook wel iets met het verleden te maken. Je kunt een organisatie verbeteren of zorgen dat klachten niet meer bij jou terecht komen. Ik persoonlijk zou als professioneel bedrijf opteren voor het eerste!
Kom op zeg, we weten allebei hoe de meeste mensen over Ziggo denken. Als bijvoorbeeld de epg niet snel genoeg is of het zappen te lang duurt krijgt Ziggo direct de schuld. Analoog zapt het toestel wel snel dus ligt het aan Ziggo. Dat het dan achteraf aan de specificaties van het toestel ligt krijg je er bij veel mensen niet in.

Hoe zou je het zelf vinden als je in het verleden een fout hebt begaan (strafblad, drugs gebruik...) en je wordt in lengte van dagen hieraan herinnerd. Hoe goed je intenties en inspanningen ook zijn. Geef Ziggo een kans en stop met op voorhand afkraken...
 
...

Als bijvoorbeeld de epg niet snel genoeg is of het zappen te lang duurt krijgt Ziggo direct de schuld. Analoog zapt het toestel wel snel dus ligt het aan Ziggo. Dat het dan achteraf aan de specificaties van het toestel ligt krijg je er bij veel mensen niet in.

...

:schater: Je gaat als weldenkend bedrijf je strategie toch niet aanpassen op die figuren die de wereld niet begrijpen?

Tsja, inkomsten of service? :no:

Waar gaat 't heen met de wereld... :neutral:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kom op zeg, we weten allebei hoe de meeste mensen over Ziggo denken. Als bijvoorbeeld de epg niet snel genoeg is of het zappen te lang duurt krijgt Ziggo direct de schuld. Analoog zapt het toestel wel snel dus ligt het aan Ziggo. Dat het dan achteraf aan de specificaties van het toestel ligt krijg je er bij veel mensen niet in...

Ik heb de indruk dat het een en ander nogal uit zijn verband gerukt wordt. Het lijkt mij verstandig om eens te zappen en te testen op de niet geblokkeerde digitale kanalen.

Hier in Alphen aan den Rijn zijn dat de kanalen:
1. Nederland 1
11. Ziggo TV
12. Zenderoverzicht
71. Nederland 1 HD.

Bij mij duurt het eerder 1 dan 2 seconden. Als straks blijkt dat dit via de CAM naar 4 of 5 seconden gaat dan ligt het toch aan iets anders dan de TV denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom nu weer van het negatieve uitgaan. Lijkt wel of bij de meeste mensen het glas van Ziggo half leeg is in plaats van half vol. Het maakt niet meer uit wat Ziggo doet, het is per definitie altijd fout.

Hoe zou je het zelf vinden als je in het verleden een fout hebt begaan (strafblad, drugs gebruik...) en je wordt in lengte van dagen hieraan herinnerd. Hoe goed je intenties en inspanningen ook zijn. Geef Ziggo een kans en stop met op voorhand afkraken...

Je zou mij niet horen mopperen over het internet van Ziggo. Werkt prima! de nieuwe downloadsnelheid van 50 Mbit wordt praktisch gehaald. Weinig storingen. Dat zie ik niet veel bij andere (ADSL)providers. Petje af wat dat betreft. Ook m'n telefonie gaat helemaal goed. Ik heb 1 keer een storing gehad en de volgende dag een monteur op de stoep. Prima geregeld door Ziggo!

Maar ja, het gaat hier over een ander product van Ziggo.
 
Ik heb de indruk dat het een en ander nogal uit zijn verband gerukt wordt. Het lijkt mij verstandig om eens te zappen en te testen op de niet geblokkeerde digitale kanalen.

Hier in Alphen aan den Rijn zijn dat de kanalen:
1. Nederland 1
11. Ziggo TV
12. Zenderoverzicht
71. Nederland 1 HD.

Bij mij duurt het eerder 1 dan 2 seconden. Als straks blijkt dat dit via de CAM naar 4 of 5 seconden gaat dan ligt het toch aan iets anders dan de TV denk ik.
Je weet de specificaties niet eens over zapsnelheid via de cam maar je weet nu al bij eventuele problemen dat het aan Ziggo ligt. Precies in de lijn van mijn verwachting...
 
Je weet de specificaties niet eens over zapsnelheid via de cam maar je weet nu al bij eventuele problemen dat het aan Ziggo ligt. Precies in de lijn van mijn verwachting...

Laten we het wel vriendelijk houden.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar had ook gewoon kunnen zeggen:

'Dat ben ik niet met je eens, Lammersh. Als de TV zometeen 'moeite' blijkt te hebben met de CAM voor het zappen naar gecodeerde kanalen, kan dat natuurlijk liggen aan een trage CAM, maar ook aan trage decodeer-software in de TV.'

Overigens heeft volgens mij niemand gezegd dat Philips niet gecertificeerd zou worden vanwege te zapsnelheid en hebben wij alleen maar gezegd dat de EPG van Philips traag en incompleet is, en dat is waar. Zapsnelheid is door Anoniem alleen genoemd als certificatie-voorbeeld-eis, maar volgens mij is nooit gezegd dat dat bij Philips onvoldoende zou scoren.
 
Laten we het wel vriendelijk houden.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar had ook gewoon kunnen zeggen:

'Dat ben ik niet met je eens, Lammersh. Als de TV zometeen 'moeite' blijkt te hebben met de CAM voor het zappen naar gecodeerde kanalen, kan dat natuurlijk liggen aan een trage CAM, maar ook aan trage decodeer-software in de TV.'

Overigens heeft volgens mij niemand gezegd dat Philips niet gecertificeerd zou worden vanwege te zapsnelheid en hebben wij alleen maar gezegd dat de EPG van Philips traag en incompleet is, en dat is waar. Zapsnelheid is door Anoniem alleen genoemd als certificatie-voorbeeld-eis, maar volgens mij is nooit gezegd dat dat bij Philips onvoldoende zou scoren.
Er wordt hier niemand voor zijn schenen geschopt, wel lijkt mijn het nuttig om dingen gewoon te onderzoeken en vast te leggen.

Ik heb ook totaal geen rancune tegen Ziggo of Anoniem. Anoniem doet precies wat er van hem verwacht wordt nl. vage of geen antwoord geven op directe vragen waar Ziggo de plank misslaat en vervolgens via een afleidingsmanoeuvre een andere discussie opstart. Ik heb twee maal voorgestelde om ook een vertegenwoordiger van Philips uit te nodigen op dit forum om ook eens de andere kant van het verhaal te horen maar tot en met geen reactie van Ziggo/Anoniem.

Ik ga er ook vanuit dat de CAM straks werkt, maar het is niet leuk dat je telkens tussen de regels moet lezen dat het in ieder geval niet aan Ziggo ligt maar aan onze tv leveranciers en andere opdrachtgevers. De waarheid zal altijd ergens in het midden liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat Anoniem expres afleidingsmaneuvres opstart om de aandacht af te leiden.
Wel geeft hij geen antwoord op vragen als hij het antwoord ook niet weet. Hij bezoekt het forum ook meest in z'n vrije tijd en heeft tot nu toe altijd wel vrij duidelijke antwoorden gegeven, voor zover de zaken natuurlijk duidelijk zijn. En iemand van Philips uitnodigen op het forum is natuurlijk een goed idee, maar ik weet niet of Philips een WebCare team heeft.
Als ze dat zouden hebben, zou ik ze hier wel binnenkort verwachten om hun merk te 'verdedigen' (dat is de missie van WebCare teams, toch?).
 
Het lijkt er nu op dat Ziggo wel bepaalt wat goed voor ons is en niet andersom. Volgens mij gaan we dan ver terug in de tijd! Het lijkt mij dat klanten wensen/eisen hebben en dat leveranciers daaraan (proberen) te voldoen. En niet dat een leverancier bepaalt wat wel of nietbgoed is voor een klant.

Chapeau voor Ziggo. Zij weten als geen ander wat de hekelpunten zijn van klanten. Ziggo geeft hiermee aan welke apparaten geschikt zijn om CI+ te ervaren zoals Ziggo vindt dat het hoort te functioneren. Vermoedelijk ook vooral om een hogere klanttevredenheid te halen. Ziggo heeft het recht dat te bepalen, want Ziggo biedt de commerciele dienst aan. Het is op deze manier glashelder: wil je optimaal gebruik maken van CI+ dan moet je een gecertificieerde televisie kopen. Doe je dat niet dan is het risico aan jezelf.

Zolang Ziggo niet moedwillig het aangeboden CI+ signaal van niet gecertificeerde CI+ televisies op zwart zet bestaat er geen nadeel aan de certificatie. Sterker nog, ik kan enkel voordelen verzinnen. Als je moedwillig een televisie wilt gebruiken die volgens Ziggo niet goed genoeg is maar die voor jou wel voldoende is, wat is het probleem dan precies? Stel dat Ziggo in het áller-ergste-geval zelfs ervoor kiest om niet ondersteunde televisies op zwart te zetten, dan zou ik dat zelf niet waarderen maar anderzijds hebben ze het recht wel. Als zij daarmee denken een hogere klanttevredenheid te halen dan is het jammer dat het de mogelijkheden van klanten beperkt, maar het is hun goed recht. Jij mag zonder problemen die televisie in je woonkamer laten staan en hem gebruiken voor je console, digitenne of wat dan ook. Je hóeft geen CI+ van Ziggo af te nemen. Of dat in jouw ogen klantvriendelijk is dat is een andere discissie.

En dat Ziggo (misschien) het eerste 'pispaaltje' is, heeft misschien ook wel iets met het verleden te maken. Je kunt een organisatie verbeteren of zorgen dat klachten niet meer bij jou terecht komen. Ik persoonlijk zou als professioneel bedrijf opteren voor het eerste!

Ziggo zorgt door de organisatie te verbeteren (de Ziggo CI+ certificatie) dat klachten niet meer Ziggo terecht komen. Twee vliegen in één klap dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan