Decodersectie erg onduidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jassy

Zo duidelijk als de rest van het forum is (Mijn complimenten, deze indeling is dik in orde), zo onduidelijk is mijn inziens de decodersectie van Digitale TV.

Misschien ben ik al wel iets te snel met constateren en zitten er nog veranderingen in de pijpleiding, echter wil ik het toch even aanstippen:

overzicht_mgv.JPG


Ik vind dit erg lastig lezen en niet echt overzichtelijk. Een voorstel van mijn kant is:

Alles op merk sorteren (Alle Samsungs bij elkaar, alle Humax bij elkaar, enzovoort, en dan in dezelfde stijl als de woorden "Vragen en Opmerkingen") en dan pas op type gaan sorteren (Zonder het merk)

Een voorbeeld

Humax
- TV1 (Fictief)
- TV2 (Fictief)
- IR-Fox C
- Duovisio iPVR-9200

Samsung
- 9401R
- H360R
- B270R
- P850R (PVR) > Hier wel het toevoegsel PVR omdat het hier niet, itt Humax, duidelijk is dat het om de PVR gaat

Enzovoort.

Natuurlijk ook een voorstel van mijn kant, er zijn natuurlijk vele manieren om het in te kunnen delen, maar dit is een schot voor de boeg van mijn kant.

Wat vind de rest van de Decodersectie in Digitale TV?
 
Omdat het TV-Home forum is overgegaan in dit forum zijn er toezeggingen gedaan om de TVHome indeling te gebruiken.

Dat hield in dat de lijst gewoon heel erg lang werd als deze in het hoofdforum getoond werd waardoor het juist weer erg onoverzichtelijk werd. Vandaar dat de DTV ontvangers nu in een subforum zitten.

Als we jouw voorstel zouden invoeren wordt de 'hoofdlijst' wel weer langer, wat weer meer scrollwerk zou betekenen. Wat jij voorstelt heb ik zelf ook al aan zitten denken, maar de lijst wordt er wel langer door, zeker als er nog nieuwe merken bij komen in de toekomst. Een wijziging mag van mij wel, en kan technisch gezien voor het forum ook, de posts wijzigen daar niet door, maar ik weet niet hoe de rest er over denkt.

Alles wat de indeling beter maakt is wat ons betreft bespreekbaar.... Graag reacties dus.
 
Ik ben voor het idee van Jassy. Zoveel merken decoders zijn er niet op het moment, dus zoveel langer wordt de lijst ook niet. Maar het is wel een stuk overzichtelijker :)
 
Ik heb jullie voorstel uitgevoerd. De ontvanger/pvr is nu weer een eigen sectie en de samsung en humax ontvangers zijn als subfora in een humax en samsung forum gezet.

De lijst is wel wat langer dan vroeger, maar die volle (donkere) subcategorie-balken zijn nu weg.

Wat vinden jullie er zo van?

Nog een tip voor andere meelezers:
Je kunt de forums waar je niet in geinteresseerd bent ook inklappen. Stel dat je geen interesse in Internet en Telefonie van Ziggo hebt kun je die met het knopje rechtsboven inklappen. Die instelling blijft bewaard bij volgende keer inloggen en je lijst blijft relatief kort.
 
Klasse!! Dit ziet er mijn inziens een stuk duidelijker uit (De andere subfora heb ik al ingeklapt omdat ik mij alleen voor TV interesseer!)

Top dat er ook naar de users' input gehoor wordt gegeven :D :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het mogelijk om in de toekomst een fixed versie van het forum erbij te maken, Voorbeeld vind dit veel prettiger kijken dan nu met mijn 22 inch scherm :p

Over de indeling van subforums, gebruik ik een module die je op bovenstaande site kan downloaden, (moet je wel legaal versie van vbulletin hebben). Deze module maakt het erg overzichtelijk ondanks dat je de subforums in 1 catogerie hebt staan, Voorbeeld
 
Is het mogelijk om in de toekomst een fixed versie van het forum erbij te maken, Voorbeeld vind dit veel prettiger kijken dan nu met mijn 22 inch scherm :p

Nouja..... meen je dat nou???
Heb je lekker (in mijn geval) een 22" breedbeeld en dat wil jij het beeld gaan beperken???
Daar snap ik echt niets van.

Enneh..., denk je nu echt dat de MGV, sorry de ZGV, met een illegale versie van vBulletin werkt?
 
Is het mogelijk om in de toekomst een fixed versie van het forum erbij te maken, Voorbeeld vind dit veel prettiger kijken dan nu met mijn 22 inch scherm :p
Vbulletin.org uit je voorbeeld is bij mij juist een fluid thema... Een Fluid-theme zoals wij gebruiken is toch juist handiger omdat hij dan uitvult tot je volledige scherm ? En als je hem kleiner wilt kun je toch gewoon het venster verkleinen, of begrijp ik je verkeerd ?

Over de indeling van subforums, gebruik ik een module die je op bovenstaande site kan downloaden, (moet je wel legaal versie van vbulletin hebben). Deze module maakt het erg overzichtelijk ondanks dat je de subforums in 1 catogerie hebt staan, Voorbeeld
We hebben een vbulletin licentie, dus da's geen probleem, maar is dat niet gewoon een style waar je dit in maakt (in het voorbeeld wat je gaf) ? Er is heel veel mogelijk qua instellingen en styles natuurlijk en onze style zal in de toekomst nog wel wijzigen als Ziggo straks echt van start gaat en alles bij ons een beetje stabiel draait en uitgestuiterd is qua indeling.

Misschien kunnen we via een PB'tje even verder overleggen, da's misschien handiger ?
 
Ik heb jullie voorstel uitgevoerd. De ontvanger/pvr is nu weer een eigen sectie en de samsung en humax ontvangers zijn als subfora in een humax en samsung forum gezet.
perfect, is veel overzichtelijker nu;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan