• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris 703 modem staat op DocSIS 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JayKudo

Na anderhalve maand van ergenis over een langzame verbinding (heel verhaal, nog gebaseerd op oude modem) zit ik nu weer op de oorspronkelijke snelheid. Dat zou mooi zijn ware het niet dat ik het nieuwe modem heb gekregen voor 50mbit. Deze haalt echter niet meer dan 24mbit/s. Na op de status pagina te hebben gekeken van het modem blijkt dat het signaal 'upstream 1' nog op docsis 2.0 staat. Downstream staat 4 x op QAM 256 .

De helpdesk is onbereikbaar, op emails via het contact formulier wordt niet gereageerd. en ik heb nog 2 andere problemen openstaan.

-telefonie werkt nu niet.
-nummerportering wordt niet ingeregeld (al 3 x aangevraagd!).

Begin me toch een beetje af te vragen wat nu te doen. Ik wil dolgraag deze snelheid maar wordt hiet toch erg moe van.
 
Deze haalt echter niet meer dan 24mbit/s. Na op de status pagina te hebben gekeken van het modem blijkt dat het signaal 'upstream 1' nog op docsis 2.0 staat. Downstream staat 4 x op QAM 256 .
Met deze signalen is niks mis. Download is perfect (ik heb maar 3 streams) en upload heeft (nog) niet meer nodig dan docsis 2.0 om 5 Mb/s te halen.

Je probleem zit dus waarschijnlijk ergens anders. Gebruik je een router?
 
Signalen niets mis? Ik hoor dus 50 mbit te halen en volgens mij is dat niet mogelijk met docsis 2.0?

Ik heb speedtesten uitgevoerd direct op de modem aangesloten en via de router met beide hetzelfde resultaat op verschillende pc's. De router is een dlink dir-825 die een routing snelheid van boven de 350mbit zou kunnen halen.

De Ziggo helpdesk blijft compleet onbereikbaar, erg irritant want het kost toch elke keer geld en tijd in die wachtrij. (ineens stopt de muziek en hoor je niks meer en wordt opgehangen!). Ik ben bijna in staat ze van oplichting te beschuldigen dit is me nu al 3 x gebeurd na 15 min. wachten.
 
Signalen niets mis? Ik hoor dus 50 mbit te halen en volgens mij is dat niet mogelijk met docsis 2.0?

Ik heb speedtesten uitgevoerd direct op de modem aangesloten en via de router met beide hetzelfde resultaat op verschillende pc's. De router is een dlink dir-825 die een routing snelheid van boven de 350mbit zou kunnen halen.

De ziggo helpdesk blijft compleet onbereikbaar, erg irritant want het kost toch elke keer geld en tijd in die wachtrij. (ineens stopt de muziek en hoor je niks meer en wordt opgehangen!). Ik ben bijna in staat ze van oplichting te beschuldigen dit is me nu al 3 x gebeurd na 15 min. wachten.
Nee, met de signaalwaarden die jij beschrijft is niks mis. Als je 4 download streams hebt met QAM 256, dan is dat prima. Alleen je upload is docsis 2.0 (en waarschijnlijk 64 QAM) en dat is normaal. Je meldt ook niks over een trage upload, dus dat zal wel goed zitten.

Misschien kun je een screenshot posten van je modem status (http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi)? Daar blijkt misschien wat meer uit.

Als je de trage download hebt ook zonder router ertussen, dan is er wel iets aan de hand, maar ik kan niet zomaar zeggen wat.
 
Bij deze een screenie en ja dus ook trage download zonder router ertussen. Overigens is de upload 3.8mbps.

modem.jpg


Ps. bedankt voor het meedenken!
 
Nou, volgens mij liggen je downloadwaarden allemaal ruim binnen de normen en zouden dus makkelijk 50 Mb/s moeten kunnen opleveren. Alleen bij de upload zou de 'modulation' op 64QAM moeten staan, maar ik weet niet precies of dat de 3.8 Mb/s verklaart.

Hier wordt door Mees de Roo beschreven binnen welke ranges de up- en downloadwaarden zouden moeten liggen.

Verder zijn er nog zat andere threads waar snelheidsproblemen besproken worden. Misschien dat je daar je licht eens kan opsteken. Het enige dat ik nu nog uit mijn hoofd kan bedenken is de gevoeligheid van het modem voor straling. Heb je je router of DECT-telefoon vlakbij het modem staan? Dat zou een oorzaak van problemen kunnen zijn.
 
Nou, volgens mij liggen je downloadwaarden allemaal ruim binnen de normen en zouden dus makkelijk 50 Mb/s moeten kunnen opleveren. Alleen bij de upload zou de 'modulation' op 64QAM moeten staan, maar ik weet niet precies of dat de 3.8 Mb/s verklaart.

Hier wordt door Mees de Roo beschreven binnen welke ranges de up- en downloadwaarden zouden moeten liggen.

Verder zijn er nog zat andere threads waar snelheidsproblemen besproken worden. Misschien dat je daar je licht eens kan opsteken. Het enige dat ik nu nog uit mijn hoofd kan bedenken is de gevoeligheid van het modem voor straling. Heb je je router of DECT-telefoon vlakbij het modem staan? Dat zou een oorzaak van problemen kunnen zijn.

Nope, de modem is in de meetkast gemonteerd. Netwerkkabel naar de router in een kamer ernaast. Direct op de router gestest met dezelfde snelheid :(

Ik heb zelf het idee dat het iets in het technisch profiel zit van mijn abbo, helaas krijg ik geen contact met ziggo.
 
Wat ik ook nog wel eens lees is het losdraaien van alle coax-kabels aan het modem en vervolgens weer handvast vastdraaien, dus niet te strak. Wie weet?
 
Wat ik ook nog wel eens lees is het losdraaien van alle coax-kabels aan het modem en vervolgens weer handvast vastdraaien, dus niet te strak. Wie weet?

Nu ga je raaskalen :) als dat het probleem zou zijn dan zou je dat terugzien in de modem waarden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan