• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Linksys wrt54g2

  • Onderwerp starter WouterKoomen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

WouterKoomen

Moet haast dagelijks mijn router resetten (stroom er af ) ! Heeft iemand dezelfde ervaring en zijn er oplossingen ? Wouter
 
Router linksys

Dank voor je interesse ! Ik heb geen internet meer en soms kan ik ook niet meer bij de setup komen ! Ik gebruik een motorola modem en ook een range extender (linksys) voor op zolder . alle linksys apperatuur hebben de laatste firmware volgens de hulpdesk van Linksys .
 
Linksys router doet zijn werk heel goed... dus ik snap niet waarom je je router elke dag moet resetten....
krijg je weer internet nadat je je router gereset hebt?

Ik ken iemand die ook motorola kabelmodem EN ook Linksys WRT54g2 heeft, maar zij hoeft niet iedere dag resetten, want alles werkt goed.

Als ik goed heb gebruikt Ziggo/@Home dynamisch ip adres, en DHCP server van Ziggo/@Home geeft je elke dag een nieuwe ip adres, dat is misschien waarom je elke dag je router moet resetten als je weer geen internet hebt... Ik zou in beide setupmenu van je Linksys router EN ook van je modem even controleren of het wel goed klopt.

ip adres van je router: 192.168.1.1 of 192.168.0.1 (van linksys oude routers), ik heb gehoord dat nieuwe linksys routers een nieuwe ip adres hebben gekregen, maar dat is mij nog niet bevestigd.

ip adres van je motorola kabelmodem... volgens mij moet het zijn 10.0.0.38 of 10.0.0.150???? of 10.0.0.138???

je hebt voor beide setup menu's een loginnaam en wachtwoord nodig.
succes.
opmerking: Ziggo/@Home gebruikt standaard geen vaste ip adres voor
internet. Dus geen static ip adres.

wacht effe.... WRT54g2 is wireless router, gebruik je ook draadloos netwerk?
heeft je computer een wireless netwerk kaart? of gebruik je laptop?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Linksys router

Dark angel dank voor je informatie . Ik gebruik alleen wireless (1 vaste computers en 2 laptops ) daar ik niet helemaal op zolder kom met een kabel gebruik ik ook een linksys range extender . Ziggo help desk beweerd dat de linksys routers niet goed communiceren met de motorola modem waardoor je veel moet resetten . Ik moet toegeven dat ik nooit in de modem heb gekeken . Ik zou ook niet weten wat voor instellingen daarin moeten staan. Misschien kan iemand mij vertellen of ik hieraan iets kan doen en welke instellingen het Ziggo modem moet hebben .
 
Dark angel dank voor je informatie . Ik gebruik alleen wireless (1 vaste computers en 2 laptops ) daar ik niet helemaal op zolder kom met een kabel gebruik ik ook een linksys range extender . Ziggo help desk beweerd dat de linksys routers niet goed communiceren met de motorola modem waardoor je veel moet resetten . Ik moet toegeven dat ik nooit in de modem heb gekeken . Ik zou ook niet weten wat voor instellingen daarin moeten staan. Misschien kan iemand mij vertellen of ik hieraan iets kan doen en welke instellingen het Ziggo modem moet hebben .

Kun je even vertellen hoe je alles hebt aangesloten, zit je wireless router en de range extender beiden aangesloten met een netwerk-kabel op je modem ? Hoe hangt alles aan elkaar en welk type is die range extender?
 
De Router zit aan de modem bekabelt in de meterkast, Daarna het ik draadloos de computers. Alleen een Linksys WRE54G op zolder geplaats om het signaal te versterken voor de computer op zolder. De WRE54G heb ik nodig anders is het signaal niet sterk genoeg op zolder. Heb nu 5 streepjes op zolder. Met name de computer op zolder valt vaak uit met internet die staat de hele dag aan . Resetten van de router is noodzakelijk om het internet signaal weer aan de gang te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Router zit aan de modem bekabelt in de meterkast, Daarna het ik draadloos de computers. Alleen een Linksys WRE54G op zolder geplaats om het signaal te versterken voor de computer op zolder. De WRE54G heb ik nodig anders is het signaal niet sterk genoeg op zolder. Heb nu 5 streepjes op zolder. Met name de computer op zolder valt vaak uit met internet die staat de hele dag aan . Resetten van de router is noodzakelijk om het internet signaal weer aan de gang te krijgen.

De andere computers (die rechtstreeks met de WRT54 router praten) werken dan nog wel ? Alleen de computer op zolder die via de WRE-54G werkt doet het dan niet meer ??

Zou het een signaalsterkte probleem kunnen zijn tussen de router en de WRE-54G omdat je op zolder een zwak signaal hebt ? Je kunt dan misschien proberen de WRE-54 op een andere plaats te zetten tussen de router en zolder in, zodat beide kanten dan naar de WRE kunnen connecten met een goed signaal.
 
Wrt54g2

Hoi Cees , denk niet dat het het zwakke signaal is daar ik de router reset en het internet signaal weer op zolder heb. Overigens heb ik vanmorgen de WRE54G op de eerste verdieping gezet maar het signaal ging terug naar een streepje met behoud van internet signaal en snelheid 300 . Toen ik de computer vanmorgen aanzette had ik 5 streepjes signaal sterkte en geen internet . Na reset weer wel signaal .
 
Ik zou je router eens een factory reset geven en alles weer opnieuw instellen. Mocht je hierna nog steeds problemen ondervinden moet je maar eens overwegen om een andere router te kopen. Het is niet goed als draadloos signaal/verbinding met draadloos netwerk iedere keer wegvalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan